door
koenie » di 18 sep, 2007 11:45
Hoi Betty,
Ik heb de laatste 4 jaar het geluk gehad heel wat tijd door te brengen in zuidoost-Azie, waarvan bv ook een maandje in Birma. Aanvankelijk nam ik malariatabletten. Omdat ik zo lang hier ben raadde de dokter af om het zware lariam (en ook malaronne denk ik) te nemen. Een ander middeltje is 'Nivaquine". Daar moet (in tegenstelling tot Lariam) in theorie elke dag 1 tablet van nemen, omdat ze lichter zijn, en op doktersadvies werden er dat bij mij dan slechts 3 per week(door de lange periode).
Ik ben daar mee gestopt. Niet omwille van de prijs, want Nivaquine is veel goedkoper dan de andere middeltjes, maar gewoon omdat ik denk dat het niet echt nodig is, zeker niet als je slechts voor 4 weken gaat zoals jij. Ik ben hier nu al heel wat mensen tegengekomen en nooit, echt nooit heb ik iemand gekend die hier malaria opliep.
In jou geval ben je waarschijnlijk al lang weer thuis tegen dat de ziekte uitbreekt en heb je dus voldoende goede zorgen.
Maar nogmaals, de kans is verwaarloosbaar.
Neem een goede muggenspray mee om ze weg te houden, en dat zal volstaan.
Heel veel fietsplezier in Birma, naar mijn mening het meest speciale land in de regio.
Je weet dat het er nu een beetje "rommelt", vnl. tussen het leger en de monikken ?
Een goede infobron is
http://www.bangkokpost.net/.
Groetjes,
Koen