Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mountainbike of crosshybride - Forum Wereldfietser

mountainbike of crosshybride

hallo allemaal,

sinds ik het huis uit ben en ik mijn vakantiefiets niet dagelijks tot mijn beschikking heb wil ik toch blijven trainen op de fiets. daarom wil ik een mountainbike kopen of een crosshybride. ik heb alleen geen ervaring met deze fietsen, maar een crosshybride fietst volgens mij sneller. ik weet alleen niet in hoeverre deze geschikt is voor terreinrijden. wie kan mij vertellen wat de voor en nadelen van een crosshybride t.o.v een mountainbike zijn.

Jaron

Ik ben vier jaar geleden overgestapt van de mountainbike naar de hybride en heb daar tot op heden geen spijt van.
Belangrijk voordeel van de hybride t.o.v. de mtb is de snelheid en daar dragen de 28" wielen behoorlijk aan bij.

De hybride is nog steeds geschikt voor off road maar bandenkeuze is dan natuurlijk wel van belang. Kies je voor semislicks dan ben je snel op de weg en kun je off road aardig uit de voeten maar zodra het echt modderig wordt of zanderig leg je het af tegen een mtb met vol profiel. Je kunt ook twee soorten banden kopen en de vol profiel omleggen als je vooral zwaar off road gaat.

Persoonlijk zou ik niet meer overstappen op een mtb maar dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat ik de hybride nu ook als reisfiets gebruik.

Succes bij het maken van een keus.

Ik rijd al enkele jaren naar volle tevredenheid op een crosshybride op asfalt (woon-werk), sinds kort mountainbike ik echter ook met deze hybride.

Om te kunnen vergelijken heb ik eens geruild met de montainbike van de jongen waar ik mee mountainbike. Wat me opviel was dat het verschil in snelheid op asfalt te verwaarlozen was, zeker met de juiste banden op de mountainbike (Schwalbe Nobby Nic en Racing Ralph geloof ik).