Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zit-ligfiets - Forum Wereldfietser

Zit-ligfiets

Heb ik natuurlijk weer. :(

Al een jaar of 3 loop ik bij mezelf het volgende te bedenken.
Als je achterop een gewone tandem zit, zie je de rug van je voorganger. (Tenzij deze kleiner is natuurlijk, maar aangezien ik even lang ben als mijn vriendin is dit nu even niet aan de orde.)
Als je achterop een ligfietstandem zit, zie je het hoofd van je voorganger. Bovendien is deze combinatie nogal lang. En duur.
Dus ik dacht: waarom niet combineren. Een zifiets achter, een ligfiets voor. Leuk, zelf iets maken! Met je eigen handen een complete fiets bouwen, lijkt me nog leuk ook.
Fiets ik een paar maanden gelden bij de Hoge Veluwe, wordt ik met een noodvaart ingehaald door, jawel, een zit-ligfietscombinatie (van Kok rijwielen, ofzo). Geweldig..

Zou je iemand kunnen aanklagen voor een idee, wat nog niet uit het 'ik ga het ooit eens doen' stadium is gekomen? :twisted:

Groet,
Maurits

ps. weet iemand misschien iets meer erover? Want dat ze nu eenmaal bestaan ben ik wel achter... :roll:
Maurits schreef:weet iemand misschien iets meer erover?
even googlen doet wonderen: op de site van Wim Kok Tweewielers staat het volgende:

Hase Pino zit/lig tandem v/a € 3.160.-Deze tandem is voor iedereen geschikt voor jong en oud ! Het is de tandem die wellicht d meeste lol op levert. Met z'n 2 en kan je alles goed zien en communiceren gaat perfect.

Als je dan even verder zoekt kom je op de site van Hase uit...

Plezier ermee!
Maurits schreef:Zou je iemand kunnen aanklagen voor een idee, wat nog niet uit het 'ik ga het ooit eens doen' stadium is gekomen? :twisted:
Daarvoor hebben ze patenten uitgevonden. Ook te googelen. Veel sterkte gewenst :roll:
Leon

Dat wordt nog wat :)
Nu nog bewijzen dat ik het eerder verzonnen heb ;)
Maar die van Hase zien er wel spliffy uit, heeft iemand daar ervaring mee?

Groet,
Maurits
Leon schreef:
Maurits schreef:Zou je iemand kunnen aanklagen voor een idee, wat nog niet uit het 'ik ga het ooit eens doen' stadium is gekomen? :twisted:
Daarvoor hebben ze patenten uitgevonden. Ook te googelen. Veel sterkte gewenst :roll:
Leon
...en eerder in aktie komen! :) Het hoeft overigens nog niet te laat te zijn. Als er geen patent geregistreerd is op het algemene concept. Dan kun jij op een slimmer, effectiever, goedkopere constructie evt. wel patenteren of je vinding in de publiciteit brengen... dan kan een ander het niet patenteren.

Succes, Willem
Willem_V schreef:
Leon schreef:
Maurits schreef:Zou je iemand kunnen aanklagen voor een idee, wat nog niet uit het 'ik ga het ooit eens doen' stadium is gekomen? :twisted:
Daarvoor hebben ze patenten uitgevonden. Ook te googelen. Veel sterkte gewenst :roll:
Leon
...en eerder in aktie komen! :) Het hoeft overigens nog niet te laat te zijn. Als er geen patent geregistreerd is op het algemene concept. Dan kun jij op een slimmer, effectiever, goedkopere constructie evt. wel patenteren of je vinding in de publiciteit brengen... dan kan een ander het niet patenteren.

Succes, Willem
patenten op eerder gepubliceerde vindingen -prior art- zijn niet houdbaar. Wel zijn ze een fijne bron van inkomsten voor vertalers, octrooigemachtigden. patentbureaus, advocaten en andere 'aasgieren' Mijn 'ervarings' advies: ga van het budget voor octrooien op een fijne wereldreis, en verzin af en toe wat nieuws om de kopieerders voor te blijven
/Marten die als je maar een heel klein letterje gebruikt ook hele verhalen kan ophangen over uitgegeven boeken, zijn handeltje in fietsonderdelen, de schoonheid van de Kiel Windeweerse zonsondergang (beleef het tijdens een sleutelcursus.... zzzzz ;)

Maurits schreef:Maar die van Hase zien er wel spliffy uit, heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb er een paar rondjes op gefietst. Eigenlijk is het gewoon een bakfiets. Zo rijdt ie ook.

Het mooiste uitzicht heb je natuurlijk op een rug-aan-rug-tandem.
m-gineering schreef: die als je maar een heel klein letterje gebruikt ook hele verhalen kan ophangen over uitgegeven boeken, zijn handeltje in fietsonderdelen, de schoonheid van de Kiel Windeweerse zonsondergang (beleef het tijdens een sleutelcursus.... zzzzz ;)
Haha, ik doe nog eens mee!

En ik was ook niet echt van plan om er iemand voor te gaan aanklagen ofzo hoor! Zolang ik nog lekker kan fietsen vind ik t eigenlijk wel best :P

Maar een fietsvakantie nú wordt wat moeilijk... Zit in Noorwegen voor stage! (Ik vermoed trouwens dat je met zo'n zit-ligfietsding misschien nog wel moeilijker tegen de heuvels/bergen hier op komt als dat ik nu soms doe, op mijn fiets van 500 NOK.)
Overigens heb je hier wel heel redelijk geprijsde tandems met redelijk goede onderdelen.

Groet,
Maurits
(die nog droomt van een fietsreis van een paar maanden door de Balkan naar Scandienavië, maar eerst nog een paar jaar moet studeren.)
Maurits schreef:Heb ik natuurlijk weer. :(

Al een jaar of 3 loop ik bij mezelf het volgende te bedenken.
Als je achterop een gewone tandem zit, zie je de rug van je voorganger.
Ja, die rug zie je. En een stoker ziet ook op een gewone tandem nog veeeeeeel meer, zoals de hertjes en reeën in het bos, de betere restaurants, de kaart, die ene auto die uit die zijstraat komt enzovoorts. Mijn tip: probeer ook eens een 'gewone' tandem uit naast een Pino. Vermoedelijk valt het allemaal erg mee!