Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Edinburg - New Castle - Forum Wereldfietser

Edinburg - New Castle

Hallo iedereen,

ik ben al zo'n 3 maanden aan het fietsen, eerst naar Scandinavie, en daarna naar Schotland. Nu plan ik altijd mijn eigen routes, maar omdat ik vanaf Inverness in zuidelijke richting wilde fietsen en omdat ik zelf geen geschikte route kon plannen, heb ik van de National Cycle Network route nr. 7 die van Inverness naar Glasgow gaat, gebruik gemaakt. Dit bleek mij erg goed te bevallen tot mijn verbazing! Ik ben bij Callander afgebogen naar Stirling (wat ik een oninteressante drukke stad vind) omdat Glasgow mij net iets te groot en hectisch leek. Ik heb gratis! bij de tourist office een kaart van de National Cyclke Network gekregen van route nr. 76 die van Stirling naar Edinburgh gaat. Ik fiets dan ten noorden van de Firth of North en ga over de brug naar Edinburgh. Nu kan ik hier een boot nemen naar Zeebrugge maar leuker lijkt het mij naar New Castle te fietsen omdat anders de boot overtocht erg lang duurt.

Mijn vraag: hebben jullie ervaring met het stukje Edinbrugh - New Castle (of deze route van de National Cycle Network, route nr. 1C) ? Is het de moeite waard om dit te fietsen? (blijft natuurlijk iets subjectiefs, maar toch vind ik het fijn wat meningen te lezen)

Ik zal na thuiskomst een verslag met foto's online plaatsen van de vakantie!

We zijn net terug van drie weekjes fietsen door Engeland en Schotland. Van de route die jij noemt, hebben we ook delen gefietst:
* Norham - Melrose
* Berwick - Newcastle

Zeker mooi fietsen, rustige weggetjes, vrijwel geen auto's. De kust heeft erg mooie stukken, waar je op onverharde paadjes direct langs de kliffen fietst. Maar ook delen waar je net iets verder van het water rijdt, tussen de weilanden door. Niet heel spectaculair dus. De laatste 30/40 km naar Newcastle kom je in stedelijk gebied, wat industrie, langs drukke wegen. Maar we vonden het nog erg meevallen.
Ik zou denk ik overwegen om vanaf Norham niet naar de kust te rijden, maar in zuidelijke richting via de Pennines Route 68. In de buurt van Haltwhistle kun je dan in oostelijke richting, via de Hadrian Wall route (72). Deze brengt je tot aan de ferry.
Onze dagen over de route 68 vond ik de mooiste van de vakantie!

Afbeelding
Northumbria NP

Afbeelding
Soms waren de paadjes wel erg smal

Afbeelding
Maar ook de kust is mooi hoor!

Afbeelding

Groeten,
Sandra

Vorig jaar ben ik van Newcastle naar Berwick-upon-Tweed gefietst. vond het zeer de moeite waard. Het gedeelte van BuT naar Edinburg ken ik dus niet, maar lijkt me ook niet slecht.

Hallo,

bedankt voor jullie antwoorden! Ik zit nu in een internetcafe van de touristoffice in Edinburgh. Ik heb route 1c zojuist gekocht in een boekhandel, en ik zal nadenken of ik vanaf norham over ga op route 68.

Ik heb de nog niet officieele route 76 van Stirling naar Edinburgh genomen. Ik vond dit hele gebied oninteressant, industrieel en druk. Vooral het stukje tussen Callander en Stirling, wat geen officieele fietsroute is, was erg druk. Gelukkig heb ik dat nu gehad, als je van route 7 af komt (Inverness - Glasgow) dan valt dat stukje wel even flink tegen.

Ik denk, omdat ik te gestressed word van deze grote stad Edingburg, dat ik vandaag nog doorfiets een stukje de stad uit naar de 1e camping. Wel heb ik natuurlijk flink wat foto's gemaakt van de Forth bridge en de stad zelf, ik zal deze na de vakantie online plaatsen