Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vittorio Globetrotter: 'Bijzonder' frame - Forum Wereldfietser

Vittorio Globetrotter: 'Bijzonder' frame

Hallo mensen,

Ook Vittorio bouwt z'n fietsen naar keuze nu eventueel ook MET rohloff: De Vittorio Globetrotter. En dat verklaart natuurlijk ook het prijskaartje. Zelf zou ik echter voor de derraileur-versie kiezen, met de keuze om de fiets eventueel later naar rohloff om te bouwen.

Maar wat ik bijzonder vind, is het frame: De framebuizen van de achternaaf lopen richting de buis, waar de zadelpen in steekt, maar lopen dan OOK nog door naar de horizontale buis (zie de foto op de link). Voor een niet-sleutelaar als mij; is dat toch hoogst opmerkelijk.
Vittorio's motivatie: Door de driehoeken in het frame kleiner te maken, wordt het frame (nog) steviger. Oke, dat neem ik dan graag aan van deskundigen. Maar graag hoor ik ook van jullie meningen, opmerkingen, inzichten, enz hieromtrent.

Groeten, Marco

Hierover is laatst al een discussie gevoerd naar aanleiding van de Avaghon traditie om zeker de grotere frames zo te bouwen.
Ik ben erg blij dat Vittorio zo energiek aan het vernieuwen is. Je kunt op hun site nu ook zien hoe ze een Rohloff naaf van 48 spaken voorzien (toch weer anders dan we een tijdje geleden dachten).
W

Aha. Dank je wel. Ik heb het Avaghon draadje ontdekt.

Willem Jongman schreef:Ik ben erg blij dat Vittorio zo energiek aan het vernieuwen is.
Helemaal mee eens Willem. Mooi om te zien dat een mooi merk als Vittorio na een periode van relatieve stilte weer vernieuwend bezig is. Houdt de markt lekker scherp.