Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat je altijd al wilde vragen aan Frank van Rijn. - Forum Wereldfietser

Wat je altijd al wilde vragen aan Frank van Rijn.

Tijdens Franks reizen gebeuren zo nu en dan bijzondere dingen. In Afrika werd hij in sommige landen door hoogwaardigheids bekleders verwelkomd.

Ook in Georgië kijken er een aantal mensen uit naar Franks komst.
Sandra Roelofs, de first lady van Georgië en president Mikheil Saakashvili geven Frank een officiële staatsontvangst. Wat zal Frank van Rijn van Georgië vinden? Kan je als ‘gewone’ toerist ook een leuk rondje fietsen of is dit land net zo’n rommeltje als de meeste landen die Frank bezoekt?

Frank vertrok eind mei uit Doldersum met als doel de landen van de zuidelijke Kaukasus. Via voor hem bekende streken zoals de Balkan en Turkije komt hij aan in Georgië.

Gudy Rooijakkers en John Telleman zijn op dat moment ook in Georgië en stellen Frank een aantal vragen in een tuintje van een B & B.

Ook fietsen Gudy en ik een stukje op met Frank, in gezelschap van de vader van de first lady, Eduard Roelofs, een fanatiek fietser.

Wat zou jij willen weten over Franks laatste reis?

Schrijf hier je vraag en Gudy en John vragen het aan Frank.

Mijn vraag is:

Is het fietsen, nu je ouder bent, anders dan toen je jong was? Zo ja, wat is er anders?

Groet, Rena :wink:

Al een paar boeken lang vraag ik me af waarom je nog op Gazelle fietsen rijdt? Zoals in de gouden capuchon, waar je voortdurend je trapper moet oplappen omdat Gazelle heeft nagelaten trappers te monteren naar jouw wens.

Kan begrijpen als je hier om sponsortechnische redenen geen antwoord op wilt geven, maar als ik het kan vragen laat ik het niet na.

Groet van een bewonderaar, Cora

Hoe hij, als westerling, de steeds terugkerende confrontatie met pure armoede ervaart.

Heb eigenlijk een hele praktische vraag. Meerdere eigenlijk...:

* Hoe kijkt hij tegen zijn toekomst aan, nu hij geen pensioen heeft opgebouwd in NL?

* Hoe kijkt hij tegen de afgelopen 40 jaar aan, beter gezegd: zou hij zo weer gaan fietsen en schrijven als hij voor dezelfde keuzes stond?

* Wat vindt hij zijn belangrijkste karaktereigenschappen dankzij welke hij de wereld over kon trekken zoals hij gedaan heeft (en zal blijven doen, als ik het goed inschat :wink:)?

* Welk land kan van hem op de meeste waardering rekenen? (Ik vernam iets van Peru in zijn boeken, maar hij blijft steeds terugkeren naar Azie...)

En nu de anderen weer aan het woord :D!

Even geen vraag aan Frank maar wel aan John en Gudy: komt het intervieuw in de Wereldfietser (het blad dan wel te verstaan)?
Veel plezier in Georgie en omstreken.
Samuel

Hoi Samuel,

Van deze bijzondere gebeurtenis wordt een verslag / artikel aangeboden aan de Wereldfietser redactie.
De vragen dienen gedeeltelijk als leidraad voor het verslag / interview / artikel.

Groeten, John.