Vorig jaar een Santos Travelmaster 28 alu gekocht. Deze laten voorzien van een travelpakket.
Hierbij is op de Tubus Low-rider een standaard gemonteerd.
In Engeland fietsend op de High-Peaktrail in de eerste klim (18%) kies ik ervoor om aan de linkerkant van een diepe modderige plas langs te gaan. In het weinige licht dat er was, zag ik niet dat deze bestond uit enorme keien.
Met een enorme klap kom ik tot stilstand. Dat was dus één of meerdere gebroken spaken dacht ik. Maar er was niks aan de hand. Goed voorwiel dus.
Maar enige tijd later zie ik een vreemde beweging in mijn voortassen. Blijkt het boutje aan de linkerzijde onder te zijn gebroken. Zat er dus midden in de wereld daar een fietsenmaker. We zijn er in geslaagd het restant te verwijderen en een nieuw boutje er in te draaien.
In Nederland er weer een goede bout in gedraaid.
Wijs geworden nam ik dit jaar een reserveboutje mee.
Na een week fietsen in Schotland was het boutje op dezelfde plek weer gebroken. Gelukkig was het gebroken exemplaar te lang, zodat het restant nu makkelijker kon worden verwijderd.
Veel later realiseerde ik me dat het weer de linkerkant was. Toeval, of heeft het op een of andere manier te maken met de standaard die uiteraard ook aan de linkerkant zit en bij gebruik verkeerde belastingen geeft op de betreffend bout.
1. Is dit een ervaring van meerdere mensen en wat is er aan te doen.
2. Als je ook zo’n combinatie hebt is het verstandig altijd reserveboutjes bij je te hebben.
Peter
Hierbij is op de Tubus Low-rider een standaard gemonteerd.
In Engeland fietsend op de High-Peaktrail in de eerste klim (18%) kies ik ervoor om aan de linkerkant van een diepe modderige plas langs te gaan. In het weinige licht dat er was, zag ik niet dat deze bestond uit enorme keien.
Met een enorme klap kom ik tot stilstand. Dat was dus één of meerdere gebroken spaken dacht ik. Maar er was niks aan de hand. Goed voorwiel dus.
Maar enige tijd later zie ik een vreemde beweging in mijn voortassen. Blijkt het boutje aan de linkerzijde onder te zijn gebroken. Zat er dus midden in de wereld daar een fietsenmaker. We zijn er in geslaagd het restant te verwijderen en een nieuw boutje er in te draaien.
In Nederland er weer een goede bout in gedraaid.
Wijs geworden nam ik dit jaar een reserveboutje mee.
Na een week fietsen in Schotland was het boutje op dezelfde plek weer gebroken. Gelukkig was het gebroken exemplaar te lang, zodat het restant nu makkelijker kon worden verwijderd.
Veel later realiseerde ik me dat het weer de linkerkant was. Toeval, of heeft het op een of andere manier te maken met de standaard die uiteraard ook aan de linkerkant zit en bij gebruik verkeerde belastingen geeft op de betreffend bout.
1. Is dit een ervaring van meerdere mensen en wat is er aan te doen.
2. Als je ook zo’n combinatie hebt is het verstandig altijd reserveboutjes bij je te hebben.
Peter