Tja, het is me nog nooit gelukt is maar in Dupnitsa in Bulgarije gebeurde het de een na laatste dag van onze vakantie. Ik zag de kapotgevallen fles niet op tijd en reed er dwars doorheen. En ja hoor daar ging mijn dure Marathon Supreme achterband van een half jaar oud. Een stuk glas van 5 cm lang met de punt omhoog daar is zelfs deze band niet tegen bestand. Ik heb de binnenband geplakt en heb vervolgens nog twee dagen gefiets ermee. Het gat heeft een doorsnede van iets minder dan een cm. Aan de binnenkant van de buitenband heb ik ook een plakker geplakt.
Had wel een reserve buitenband mee maar wil nog niet echt aan een nieuwe als het niet hoeft.
Mijn vraag: Kan ik, (Is het verstandig om) door te fietsen met deze band? Moet ik hem (de achterband) verwisselen met mijn voorband (minder druk van bagage)?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Blanche
Had wel een reserve buitenband mee maar wil nog niet echt aan een nieuwe als het niet hoeft.
Mijn vraag: Kan ik, (Is het verstandig om) door te fietsen met deze band? Moet ik hem (de achterband) verwisselen met mijn voorband (minder druk van bagage)?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Blanche