Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Scheren op de fiets - Forum Wereldfietser

Scheren op de fiets

Gezichtsbeharing hoort er nou eenmaal bij Als je bent geboren als een jongetje, maar ik hou er toch niet zo van. Daarom wil ik graag elke ochtend scheren ook als ik op reis/vakantie ben. Een nadeel is dat er vaak geen warm stromend water aanwezig is om de mesjes schoon te spoelen. Hierdoor heb ik vaak moeite de mesjes schoon te houden en mijn gezicht heel.

Op dit moment gebruik ik altijd Wilkinson Swort 3d met Wiliams scheer olie (die scheerolie zorgt volgens mij ook voor een wat mindere doorspoeling van de mesjes)

Ben benieuwd naar de reacties en wat men gebruikt.

groet,

Mauirts

Ik scheer me altijd (electrisch)... behalve op vakanties.

Als het echt te veel gaat jeuken ga ik wel naar de plaatselijke barbier ;)

Elektrisch!!!! Kan tegenwoordig ook zonder stekker in de buurt.

bert sitters schreef:Elektrisch!!!! Kan tegenwoordig ook zonder stekker in de buurt.
Zijn idd tegenwoordig prima accu's kwa capaciteit maar helaas blijven het zware jongens.

Fedor schreef:
bert sitters schreef:Elektrisch!!!! Kan tegenwoordig ook zonder stekker in de buurt.
Zijn idd tegenwoordig prima accu's kwa capaciteit maar helaas blijven het zware jongens.
Wat is zwaar: 150 gram?????????

bert sitters schreef:Wat is zwaar: 150 gram?????????
Nooit gewogen maar het VOELT iig zwaar ;)

Toen ik m'n hele hebben en houden nog op de rug meetorste tijdens wandelvakanties ging het scheerapparaat iig nooit mee.

Ik gebruik ook druppels i.p.v. schuim. Schoonmaken: Het mesje met een beetje water besprekelen (heel klein beetje) en dan zeer hard met een gestrekte arm heen en weer slaan. Dit een keer herhalen. Als je dit vlak na het scheren doet blijft je mesje scho(o)n(er)
:-)

Gr hans

bert sitters schreef:
Wat is zwaar: 150 gram?????????
een houdertje met ook nog een reservemesje weegt 6 gram. Een alternatief dat 25 x zo veel weegt is dus niet zwaar te noemen maar waahaahaaanzinnig veel te zwaar ;)

Als ik aan dit soort grammen denk houd ik onwillekeurig even mijn buik in, om de losse kilo's die ik daar kan besparen even niet in beeld te hebben.
Het is aan iedereen zelf of je iets wat je handig lijkt of wat je gewoon fijn vindt mee te nemen, ook al lijkt dat zwaar. In dit geval een mooi scheerapparaat.

Overigens mooi dat na een goed stuk fietsen er minder kilo's met jezelf mee terugkomen.

Gr Hans

m-gineering schreef:
bert sitters schreef:
Wat is zwaar: 150 gram?????????
een houdertje met ook nog een reservemesje weegt 6 gram. Een alternatief dat 25 x zo veel weegt is dus niet zwaar te noemen maar waahaahaaanzinnig veel te zwaar ;)
Martin,

Je hebt ook water nodig, scheerzeep, een spiegel en een kommetje om het scheerwater in te doen.
In dat te bedenken dat veel wereldfietser toch al gauw met 3 kilo aan water op hun fiets op pad gaan.

bert sitters schreef:Martin,
Je hebt ook water nodig, scheerzeep, een spiegel en een kommetje om het scheerwater in te doen.
En dan te bedenken dat veel wereldfietser toch al gauw met 3 kilo aan water op hun fiets op pad gaan.
De mijne is 170 gram (met snoertje). :wink:
Is toch veel gemakkelijk dan dat gerommel met mesjes op de vroege morgen (of late avond)!!

bert sitters schreef: Martin,

Je hebt ook water nodig, scheerzeep, een spiegel en een kommetje om het scheerwater in te doen.
In dat te bedenken dat veel wereldfietser toch al gauw met 3 kilo aan water op hun fiets op pad gaan.
Met williams scheerolie geen scheerzeep nodig, het mesje na gebruik pas uitspoelen (scheert niet zo fijn maar het is er wel af) en een spiegel heb je aan je stuur.

Zonder reclame te willen maken voor deze winkel (je kan het ook bij de drogist krijgen) maar voor de afbeelding:
http://www.moreoutdoor.com/article.asp?articleid=3058

Gr Hans

Nooit zelf geprobeerd, maar ik weet dat veel dames hun benen etc. DROOG scheren. Met een gewoon scheermesje en, jawel, talkpoeder. Dat schijnt gladder te scheren dan wat dan ook maar. Ben wel benieuwd hoe dat gaat op een mannengezicht...

Sandra

bert sitters schreef:
m-gineering schreef:
bert sitters schreef:
Wat is zwaar: 150 gram?????????
een houdertje met ook nog een reservemesje weegt 6 gram. Een alternatief dat 25 x zo veel weegt is dus niet zwaar te noemen maar waahaahaaanzinnig veel te zwaar ;)
Martin,

Je hebt ook water nodig
Een tip Bart, dat hoef je niet van thuis mee te nemen, dat spul hebben ze in het buitenland ook! Als je op de juiste plek zoekt vind je zelfs wastafels ;)

, scheerzeep,
het spul waar ik de pannen mee afwas doet het ook

een spiegel
als je geen spiegel hebt, heb je ook geen last van een enkele overgeslagen haar.
en een kommetje om het scheerwater in te doen.
is een pan ook goed?
In dat te bedenken dat veel wereldfietser toch al gauw met 3 kilo aan water op hun fiets op pad gaan.
Goeie ingeving, dat loeizware scheerapparaat zou ik ook bij de eerste boom achterlaten

baartmns schreef:Nooit zelf geprobeerd, maar ik weet dat veel dames hun benen etc. DROOG scheren. Met een gewoon scheermesje en, jawel, talkpoeder. Dat schijnt gladder te scheren dan wat dan ook maar. Ben wel benieuwd hoe dat gaat op een mannengezicht...

Sandra
Je hebt toch ook elektische lady-scheerapparaten. Volgens mij zijn die nog lichter dan die dingen voor mannen.
Houd bij die mesje ook nog rekening met het gewicht van de extra pleisters en de extra wondontsmettingsvloeistof.
Op je benen heb je tijdens het scheren uitzicht. Voor je gezicht moet je etteren met een spiegeltje.

m-gineering schreef:
bert sitters schreef:
m-gineering schreef: een houdertje met ook nog een reservemesje weegt 6 gram. Een alternatief dat 25 x zo veel weegt is dus niet zwaar te noemen maar waahaahaaanzinnig veel te zwaar ;)
Martin,

Je hebt ook water nodig
Een tip Bart, dat hoef je niet van thuis mee te nemen, dat spul hebben ze in het buitenland ook! Als je op de juiste plek zoekt vind je zelfs wastafels ;)

, scheerzeep,
het spul waar ik de pannen mee afwas doet het ook

een spiegel
als je geen spiegel hebt, heb je ook geen last van een enkele overgeslagen haar.
en een kommetje om het scheerwater in te doen.
is een pan ook goed?
In dat te bedenken dat veel wereldfietser toch al gauw met 3 kilo aan water op hun fiets op pad gaan.
Goeie ingeving, dat loeizware scheerapparaat zou ik ook bij de eerste boom achterlaten
Op veel wildkampeerplekken vind je geen water en ook geen spiegel.Lijkt mij toch lastig en poepielink met zo'n scherp mes in de blind tegen je gezicht. Water en spiegel zul je dus echt daarmee naartoe moeten nemen. En of je nu een kommetje of een pan gebruikt. Je zult het na je scheerbeurt toch schoon moeten maken en daarvoor heb je weer extra water nodig.

Marten, dat volgens jou "loeizware scheerapparaat" weegt overigens maar een te verwaarlozen fractie ten opzichte van die fiets die jij voor Marco Geurts hebt gebouwd. Hoe zwaar mogen wij die fiets in verhouding tot een scheerapparaatje van slechts 150 gram betitelen, als jij 150 grammetjes al loeizwaar noemt?

Voor een licht scheerapparaat kan je ook naar de philips micro kijken, ik heb een verre voorganger ervan en die deed het prima tijdens de vakantie.

Afbeelding


Bedrijfstijd : 60 minuten
Systeemvermogen : Batterij
Kleur : Grijs/Translucent Deep Red

Technische specificaties
Gewicht : 0,09 kg
Batterijen : 2 x AA LR 6

en nee, ik heb geen aandelen :)

bert sitters schreef:
Marten, dat volgens jou "loeizware scheerapparaat" weegt overigens maar een te verwaarlozen fractie ten opzichte van die fiets die jij voor Marco Geurts hebt gebouwd.
de aarde weegt geloof ik 5.9742 × 10^24 kilogram *), dus waar heb je het over?
Hoe zwaar mogen wij die fiets in verhouding tot een scheerapparaatje van slechts 150 gram betitelen, als jij 150 grammetjes al loeizwaar noemt?
ik vind 150 gram tegenover een functioneel vergelijkbare oplossing van 6 gram veel. Als jij op een scheerapparaat kunt fietsen praten we verder

*) dit slaat nergens op, maar Bert zit daar ook nooit mee ;)

jongens wat doen jullie moeilijk!

of heb ik van die fluweel zacht haartjes dat ik nergens last van heb?

benodigd voor een goede scheerbeurt:
- scheermes, dat ik heb vanaf mijn eerste donsjes (vervang wel afentoe de mesjes)
-ik gebruik die wiliams olie (ruikt ook nog lekker!)
-en een paar duppels water is overal.
(ik ben toch nooit meer dan 3 dagen buiten de bewoonde wereld (zoveel water/dinken kun je toch bijna niet mee nemen) en die stoppels van 3/4 dagen zijn geen ramp toch?

Een spiegel is ongeveer het laatste dat ik mee neem op vakantie. ik ken mijn eigen hoofd of hebben jullie allemaal rare uitsteeksels?

Droog scheren begin ik niet aan, dan trek ik mijn kop open.


succes mannen!

Mijn oplossing:

* Afgesneden scheerzeep staaf in fotorolkokertje.
* BIC scheermes (ook makkelijk te vervangen in verweggistan)
* Kwast met afgezaagde steel.

Weet niet hoeveel gram, de zeep gaat jaaaaaren mee.

John.