Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vredesreis naar Israel en weer terug - Forum Wereldfietser

Vredesreis naar Israel en weer terug

Lieve mensen,

Binnen twee weken vertrek ikop de fiets naar Israel met een soort van liefdes/vrede theater, ik start vanuit Holland (weert) en moedig iedereen aan (al is het maar een stukje) zich aan te sluiten. Verkleed jezelf en vooral ook je fiets in alle kleuren van de regenboog, wees creatief en maak er iets moois van. Het zou ook leuk zijn als je iets van een "talent" bezit, met het oog op levensonderhoud gedurende de reis. Talent in de vorm van straat theater. Hierbij nodig ik dus Iedereen uit!!!

Je kunt me altijd mailen om te vragen waar je eventueel aan kunt sluiten: ruudvtienen@hotmail.com

Veel liefde
ruud
Lieve mensen,

Ik worstel nog met een kleine situatie, hoe ik het best eenmaal in Israel weer zonder problemen terug geraak in Turkije, ook op de fiets wel te verstaan.

Is het dan slim in Jordanie een nieuw paspoort aan te vragen? Vanwege de moeilijkheden met een israelische stempel in je paspoort?

Je kan het stempel van israel op een los velletje laten zetten!
Ik heb drie weken door Israël en Jordanië gefietst: van de Negev tot aan de Libanese grens en van de Middellandse Zee tot in Jordanië aan toe. Heel veel Bijbelse plaatsen bezocht. Kijk maar op de foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=ZGUTXDR4 . Kijk in de grijze kolom links voor de titel. Klik op de foto's voor een groter formaat.
Er komen veel pittige hellingen voor, wel 1200 meter op één dag, zoals in de omgeving van de Dode Zee, het Meer van Tiberias en langs de Libanese grens. Overnachting in Israëlische jeugdherbergen. Ik vloog gewoon per KLM naar Tel Aviv en terug, zie foto http://www.mijnalbum.nl/Album=XVSB4YCR . Let op de watertank van 5 liter aan mijn bagagedrager; zonder deze uitvinding van mij zou ik het niet overleefd hebben. Een nieuw gekochte jerrycan (bij iedere bezinestation) waaraan ik ophanghaken heb bevestigd. Aan gewone bidons had ik geen boodschap, veel te klein! Ik heb o.a. vier dagen door de woestijn gefietst bij 41 graden. Een kibboetshoed op mijn hoofd en mijn lichaam en ledematen zoveel mogelijk beschermen. Ik denk er nog vaak aan.