Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar naartoe eind oktober - Forum Wereldfietser

Waar naartoe eind oktober

We willen eind oktober 1 week fietsen.
Bestemming in Europa (max. 3 uur vliegen).
Niet kamperen maar overnachten in pensions/bed& breakfast e.d.
Dagafstanden max. 75 km. We vinden het leuk om ergens naar toe te fietsen (dus niet een rondje waarbij je na 1 week op de startplaats uitkomt).

Wie o wie heeft suggesties?

Jan

Midden Europa heeft meeste kans op mooi weer, maar begin november kan het in 1 klap over zijn!

Wij zijn afgelopen jaar eind oktober, met CNL naar München gegaan en toen via Salzburg, Ennstal Radweg, stukje Donau en daarna via het Weinviertel naar Wenen. Vandaar met CNL terug.

Ook mooi: Werra route en ev. aansluitende routes (zie ook Fietsen naar Praag, www.fisroutes.nl .
Ook mooi: van Bodensee naar Salzburg/Königsee door de Algau (langs de voet van de Alpen).

Allemaal uitstekend met de trein te bereiken.
Veel plezier, Wouter
Van Faro naar Lissabon of vice versa!
Leon

Overweeg Spanje eens. Bijv. van Valencia naar Almeria of Sevilla. Als je wat van de kust af blijft dan heb je meestal rustige wegen en mooie landschappen.
Vluchten zijn goedkoop en fietsen kunnen met www.vueling.com gratis mee.
Een aantal witte dorpen in Andalusie, incl. Jerez, Cadiz, Gibraltar, Ronda etc.

Heb ik vorig jaar gedaan. Goed begaanbaar, redelijk vlak, lekkere temperatuur en veel b&b mogelijkheden (zie google). wel veel regen gehad (bijna elke dag).

Of Rondje Sevilla, Cordoba, Granada, Malaga, Ronda, Jerez, Sevilla. Ook heel leuk en divers.

Veel plezier bij de keuze.

mvgr,
Edwin van Ooijen
De Pfalz
daar gaan we veel in de herfst heen dan zijn er in de kleinere dorpen de wijnfeesten meestal mooi weer en niet te ver weg bv met de trein naar Mannheim

HG

Opa Leen
Jan Wierenga schreef:We willen eind oktober 1 week fietsen.
Bestemming in Europa (max. 3 uur vliegen).
Niet kamperen maar overnachten in pensions/bed& breakfast e.d.
Dagafstanden max. 75 km. We vinden het leuk om ergens naar toe te fietsen (dus niet een rondje waarbij je na 1 week op de startplaats uitkomt).

Wie o wie heeft suggesties?

Jan
Eind oktober is wel laat voor West- en Midden-Europa tenzij je het niet vervelend vindt mogelijk bij een graad of 10 in de regen te moeten fietsen. Ik zou Andalusië kiezen, bv. een rondje vanuit Sevilla of van Malaga naar Sevilla als je van de ene naar de andere plaats wilt. Tickets bij Transavia, Vueling, Air Berlin...
Op mijn website staat een verhaaltje over een rondtocht in Andalusíë, ook eind oktober gereden.
peter de rijk schreef:Eind oktober is wel laat voor West- en Midden-Europa tenzij je het niet vervelend vindt mogelijk bij een graad of 10 in de regen te moeten fietsen. Ik zou Andalusië kiezen, bv. een rondje vanuit Sevilla of van Malaga naar Sevilla als je van de ene naar de andere plaats wilt. Tickets bij Transavia, Vueling, Air Berlin...
Op mijn website staat een verhaaltje over een rondtocht in Andalusíë, ook eind oktober gereden.
't Kan vriezen en 't kan dooien in oktober, maar de laatste jaren heb ik eind oktober in West Europa opvallend vaak nog in een korte broek kunnen fietsen...
Maar wil je zeker zijn van milde temperaturen (gegarandeerd droog is het rond die tijd nergens meer in Europa), dan zijn de kustroutes van Corsica (een heerlijk eiland om te fietsen), het midden en zuiden van Portugal met veel leuke en betaalbare pensão's (zie mijn reportage http://www.keesswart.nl/fietsreportages/Portugal.htm of Andalusië ( http://www.keesswart.nl/fietsreportages/Andalusie.htm ) aanraders. Of de Provence, al kan het daar 's nachts in de bergen dan wel vriezen.
edwinvanooijen schreef:Een aantal witte dorpen in Andalusie, incl. Jerez, Cadiz, Gibraltar, Ronda etc.

Heb ik vorig jaar gedaan. Goed begaanbaar, redelijk vlak, lekkere temperatuur en veel b&b mogelijkheden (zie google). wel veel regen gehad (bijna elke dag).

Of Rondje Sevilla, Cordoba, Granada, Malaga, Ronda, Jerez, Sevilla. Ook heel leuk en divers.

Veel plezier bij de keuze.



mvgr,
Edwin van Ooijen

Je hebt in die periode inderdaad kans op regen in Andalusie, maar dat hoeft niet. De regen kan na de landuige droge en hete zomer wel met bakken gelijk naar beneden vallen.