Additionally, paste this code immediately after the opening tag: site van Vittorio vernieuwd - Forum Wereldfietser

site van Vittorio vernieuwd

De site van Vittorio is grondig vernieuwd. Er staan leuke dingen op. En het wordt nog steeds verder uitgebreid.

mario

Mario, ik plaats nog even 'n link: Vittorio.

Goed nieuws!, dat ze wat meer in hun website investeren. Tsja, internet is natuurlijk hèt medium om je over het hele land te presenteren. Leuke zaak; Je word er ook altijd vriendelijk, en met deskundig advies, te woord gestaan.

Gr, Marco
Alleen jammer dat waar ik ook klik op hun site, ik word geacht te e-mailen naar Vittorio...

Verder wel een mooie nieuwe vormgeving.

Het lijkt er op dat dit het werk is van een 'oude' bekende!
http://www.vittorio.nl/index.php?option ... ntact_id=4

Groeten, John.

johntelleman schreef:Het lijkt er op dat dit het werk is van een 'oude' bekende!
Aha!
En het lijkt erop dat die denkt dat wij tegenwoordig allemaal een scherm van 1600x1200 pixels hebben, maar zo lang is hij nou ook weer niet weggeweest. Nu valt een groot deel van de homepage onder in beeld weg. Het design vind ik leuk, maar om dit probleem op te lossen zal o.a. op de grote permanente foto bovenin toch ernstig bezuinigd moeten worden.
Ook de naar rechts opkomende blauwe menuutjes zien er raar uit. (768x1024, zowel IE alf FF, PC met XPsp1 in dit geval)
Maar eigenlijk is de site nog niet operationeel, want als je naar informatie over een vakantiefiets zoekt blijkt die er nog niet te zijn.

Thuis gekeken: op 1280x1024 ziet het er beter uit, maar ook dan passen de lege pagina's nét niet en krijg je een scrollbalk. Zowel in FF2.0.0.5 als in die nieuwe lastige versie van IE (waar zie je daar welke versie het is?)

Maat dat de WF als eerste link genoemd wordt is wel goed :D
Leon

Leon schreef:
johntelleman schreef:Het lijkt er op dat dit het werk is van een 'oude' bekende!
Aha!
En het lijkt erop dat die denkt dat wij tegenwoordig allemaal een scherm van 1600x1200 pixels hebben, maar zo lang is hij nou ook weer niet weggeweest. Nu valt een groot deel van de homepage onder in beeld weg. Het design vind ik leuk, maar om dit probleem op te lossen zal o.a. op de grote permanente foto bovenin toch ernstig bezuinigd moeten worden.
Ook de naar rechts opkomende blauwe menuutjes zien er raar uit. (768x1024, zowel IE alf FF, PC met XPsp1 in dit geval)
Maar eigenlijk is de site nog niet operationeel, want als je naar informatie over een vakantiefiets zoekt blijkt die er nog niet te zijn.
Maat dat de WF als eerste link genoemd wordt is wel goed :D
Leon
He Leon, voor zover je dat niet al hebt gedaan, maar anders is het misschien een goed idee dat ook bij Vittorio door te geven. Ik weet niet of die verbeterpunten van hun site hier lezen :wink: .

Leon schreef:
johntelleman schreef: Ook de naar rechts opkomende blauwe menuutjes zien er raar uit. (768x1024, zowel IE alf FF, PC met XPsp1 in dit geval)
en van die te pas en onpas uitklappende menus wordt je bloednerveus

Helemaal met je eens Jacq, ik zei dan ook
dat ook bij Vittorio door te geven.
.
Dat het hier benoemd wordt is alleen maar goed, maar niets weerhoudt iemand ervan even een mailtje of ander medium te gebruiken om de beheerder/eigenaar van de site ervan op de hoogte te stellen.

Jarno schreef:mailtje of ander medium te gebruiken om de beheerder/eigenaar van de site ervan op de hoogte te stellen.
pb'tje gestuurd :D

Bedankt voor jullie commentaar. Er wordt inderdaad nog aan gewerkt.

@Leon:
De hoogte van de header is wat aangepast... voldoende zo? En idd... 1000 breed. We gaan echt geen website meer maken op 800x600. Dat is wel heel erg 1998.
In FF 2.0.0.6 werkt het nu prima.

@Robertjan:
?????

@Jarno:
In swMenu is er in Joomla 1.0.13 een probleem met back images in IE.
In FF (en dan nog op een Mac) functioneert alles prima.
De images zijn vervangen door solid backgrounds. Niet de bedoeling maar wel zonder problemen.

@ iedereen:
we houden ons aanbevolen voor tips.

Groeten,
Dick

Vittorio Fietsen schreef:We gaan echt geen website meer maken op 800x600. Dat is wel heel erg 1998.
800x600 komt ook weinig meer voor, ik denk dat je daar weinig klanten door mist. Het fijnste is natuurlijk je teller: die geeft precies aan welke schermgroottes de klanten hebben. De teller op mijn site is duidelijk:
Kleiner dan 1024x768: <2%
1024x768: 41%
1280x1024: 37%
1280x800: 6%
Rest: groter, tot 2560x1600 ... die wil ik wel als klant ...
Leon

Vittorio Fietsen schreef: @Robertjan:
?????

@Jarno:
In swMenu is er in Joomla 1.0.13 een probleem met back images in IE.
In FF (en dan nog op een Mac) functioneert alles prima.
De images zijn vervangen door solid backgrounds. Niet de bedoeling maar wel zonder problemen.

@ iedereen:
we houden ons aanbevolen voor tips.

Groeten,
Dick
In Safari (op de Mac) kan ik mailen naar Vittorio als ik ergens klik waar geen link staat. In Camino (voor de Mac, van Mozilla) is dit niet het geval, maar ik surf liever met Safari. De mail-client opent in het Safari-geval automatisch en die moet ik dan weer wegklikken als ik niet wil mailen met Vittorio.
Het gebeurt in Safari ook als ik op een uitgeklapt menu-item klik.

En als we toch in Kletspraat bezig zijn: Het advies van enkele jaren terug om bij Vittorio in een echte fiets te investeren is een goede geweest. Vanaf volgend jaar gaat hij ca. 50.000km mee!

Voor de liefhebbers, de afgelopen maand bij de wereldfietser.nl :wink:

Code: Selecteer alles

1. 	1024x768	14,695 	45.77% 	
2. 	1280x1024	6,669 	20.77%
3. 	1280x800	3,292 	10.25%
4. 	1152x864	1,465 	4.56%
5. 	1680x1050	1,077 	3.35%
6. 	800x600		797 	2.48%
7. 	1400x1050	736 	2.29%
8. 	1440x900	715 	2.23%
9. 	1280x854	536 	1.67%
10. 	1280x960	514 	1.60%

Jarno schreef:de afgelopen maand bij de wereldfietser.nl {hits per schermresolutie}
Wow, ik ben vooral onder de indruk van de aantallen. Nu weet ik dat tellers statistische gegevens leveren en dat je met statistiek "interessante" dingen kun doen, maar het zit er dus wel in dat wereldfietser.nl een beter bezochte site is dan fietsersbond.nl. 8)
Leon

Mijn beeldscherm staat op 1024x768 (maximaal haalbaar is 1600x1200), maar mijn browser opent standaard op 850x650.
Site's zoals die van Vitorrio betekent dus veel scrollen, of ik moet de browser maximaal zetten, en zelfs dan moet ik nog scrollen; redelijk irritant en dat op een grote 19" monitor. Voor mij een reden om zo'n site nauwelijks echt te gaan bekijken.

Ze zouden de maten gewoon in % kunnen maken ipv vaste pixels.
Dan bedien je in één keer alle schermformaten.
:wink:

Michael W schreef:1. mijn browser opent standaard op 850x650.
2. en dat op een grote 19" monitor.
3. Ze zouden de maten gewoon in % kunnen maken ipv vaste pixels.
Hoi,
Ad 1. Bij de meeste pc's verandert dat als je het window groter maakt en dan de browser sluit.
Ad 2. Een 19" CRT waarschijnlijk. Die kan prima op 1024x1280, daar kijk ik op dit moment ook naar. Dan is alles wat kleiner, maar je moet toch wat! Vroeger toen alles beter was keken we naar een 14", dat lijkt tegenwoordig op computeren via een sleutelgat.
Ad 3. Ik heb zelf een site gebouwd en toch wel aardig respect voor Dick. Er zijn heel wat sites van gerenommeerde instellingen die brakker werken als wordt het de laatste jaren wel beter.
Leon

verkeerd knopje.. :cry:

Zou dit topic nog gevolgd worden door Vittorio?

Dan hier een reactie van een kommaneuker ;): Er zitten nog iig 1 typefout op de site.

Onder Werkwijze staat "aleen".
Onder Vakantiefietsen (en de andere types) staat "Nogen"
Onder Historie staat "vernellingen"


Ik ga nog even verder zoeken ;)

Fedor schreef:Onder Werkwijze staat "aleen".
Aleen is een soort van modern Nederlands, veel mensen met een harde G gebruiken het, net als Halo! en waneer :?
Leon

Leon schreef:Ad 1. Bij de meeste pc's verandert dat als je het window groter maakt en dan de browser sluit.
Ad 2. Een 19" CRT waarschijnlijk. Die kan prima op 1024x1280, daar kijk ik op dit moment ook naar. Dan is alles wat kleiner, maar je moet toch wat! Vroeger toen alles beter was keken we naar een 14", dat lijkt tegenwoordig op computeren via een sleutelgat.
Ad 3. Ik heb zelf een site gebouwd en toch wel aardig respect voor Dick. Er zijn heel wat sites van gerenommeerde instellingen die brakker werken als wordt het de laatste jaren wel beter.
Leon
Leon, dit is mij allemaal wel bekend want ik bouwde in 1997 al website's; ook heb ik geen opmerkingen over de grafische vormgeving; die is prima in orde.
Ik probeer duidelijk te maken dat wanneer je met percentages werkt, en niet met vaste maten, je meerdere vliegen in een klap vangt.
Dus gewoon je tabellen of frames een percentage geven. Je website past zich dan vanzelf aan aan de breedte van de browser.
Kortom het is niet "klantvriendelijk" als je bezoekers aanpassingen moeten gaan doen, die je met het goed opzetten van je website kan voorkomen.
Is zeker geen kritiek, gewoon een opmerking
:wink: