Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent kopen - HELP! - Forum Wereldfietser

Tent kopen - HELP!

Als voorbereiding voor mijn vakantie (3 weken Spanje) heb ik net mijn tent (Wild Country Mistral) opgezet om alles te controleren - en gelukkig ook - alle drie stokken zijn versleten en hebben schuurtjes erin.

Bij het opzetten is een stok op twee plaatsen kapot gegaan!

Ik moet dus in de komende week een nieuwe tent kopen (doek was ook niet meer 100%).

Wie kan me een beetje advies geven over welke tent ik best aan kan schaffen?

Ik zoek:

2 persoons / lichtgewicht / tot €400 / ruimte in de voortent voor fietstassen.

Wie o wie kan me helpen?

Thanks alvast!

James

Hoi James,

Heb je de zoekfunctie ook al gebruikt, volgens mij is het onderwerp al meerdere malen voorbij gekomen.

Vaude heeft een leuke tent, maar zoek even, kom je vast goede ervaringen tegen!

Succes!

zoekfunctie heb ik idd geprobeerd maar dat levert zoveel onderwerpen op - ik kon niet zo maar een discussie vinden over welke tent het beste is voor fietsreizen.

Ik heb op internet gezocht en kom bij een Terra Nova Solar 2 uit.
Iemand ervaring ermee?

Thanks alvast!
J

Hoi James,

als je bij de zoekfunctie filtert op het forum 'Materiaal' wordt het aantal zoekresultaten al flink beperkt. Als je dan de zoekterm tent of terra nova intikt zit er volgens mij wel wat tussen. Of je zoekt met google. Succes met je zoektocht en een prettige vakantie!

groeten,
Vincent

Misschien moet de Wereldfietser eens een workshop "zoeken op internet" organiseren :D

giantus schreef:Misschien moet de Wereldfietser eens een workshop "zoeken op internet" organiseren :D
Ik probeer ook wel eens op dit forum te zoeken en de zoekfunctie is me nog steeds een raadsel. Via google werkt veel beter: Geavanceerd zoeken en dan natuurlijk bij de site www.wereldfietser.nl invullen en het werkt al als een trein.
Voor tenten kan ik aanraden om aleen een tent te kopen die je zelf hebt zien staan.
Leon
Froggy schreef: 2 persoons / lichtgewicht / tot €400 / ruimte in de voortent voor fietstassen.
James
Ik heb dit voorjaar een Nomad Amrock II tent gekocht, ruimte zat voor twee personen met fietstassen, Weegt niet veel, kost niet veel maar een prima tent voor wat jij wilt!
Bij Perry Sport en soortgelijke zaken vind je zat van dit soort tentjes uit het Verre Oosten. De kwaliteit is gewoon goed.
Het hoeft echt niet meer te kosten dan pakwag € 200 als je naar Spanje gaat...

Misschien kan deze link van nut zijn : http://www.kariboe.be/tentenkiezer/
Froggy schreef:Als voorbereiding voor mijn vakantie (3 weken Spanje) heb ik net mijn tent (Wild Country Mistral) opgezet om alles te controleren - en gelukkig ook - alle drie stokken zijn versleten en hebben schuurtjes erin.

Bij het opzetten is een stok op twee plaatsen kapot gegaan!

Ik moet dus in de komende week een nieuwe tent kopen (doek was ook niet meer 100%).

Wie kan me een beetje advies geven over welke tent ik best aan kan schaffen?

Ik zoek:

2 persoons / lichtgewicht / tot €400 / ruimte in de voortent voor fietstassen.

Wie o wie kan me helpen?

Thanks alvast!

James
Ha die James,

Hoe licht wil je je tent hebben? Ik heb zelf goede ervaring met Hilleberg (alleen te koop bij Bever) en de Ferret ultralight van Vaude.
Tentjes die je gemakkelijk opzet en superlicht zijn, maar toch redelijk wat ruimte bieden.
Mijn Hilleberg was alleen na een lange fietstocht in de Spaanse zon totaal verbleekt.

Ben jij op tijd terug voor het kampeerweekend op de Harskamperdennen, of zie ik je weer tijdens de Najaarstrektocht? Ook voor jou deze keer een thuiswedstrijd!

Groetjes,

Bert

Nuttig info jongens! Bedankt!! :D
Ik ga goed kijken naar de opties jullie voorstellen.

Mijn huidige tent weegt 4.2kgs (ink. grondzeil) - beetje zwaar maar prima te doen.

James

@ Bert - ik ben 24/08 weer in Nederland - hopelijk op tijd voor de WF weekend! Voor de najaarsweekend ben ik helaas niet bij aangezien het de MH2D mountainbike weekend is in Limburg.
Froggy schreef: 2 persoons / lichtgewicht / tot €400 / ruimte in de voortent voor fietstassen.
Vorig jaar was ik naar hetzelfde op zoek en toen kwam ik op de Tadpole van The North Face uit. Al mijn tassen passen er inderdaad in, en als het moet kan er dan ook nog gekookt worden onder de luifel. De luifel heeft overigens een handige rits:je hoeft niet over je bagage te klimmen om in de tent te komen. Ik gebruik hem wel voor mij alleen, met twee wordt het krap. Voordeel van deze tent: als het heet is zet je alleen de binnentent op, en dat kan zonder haringen. Ik noem dit mijn “woestijntentje”.

Ik heb ook nog een “regententje”, dat is een tunneltentje waarbij de binnentent aan de buitentent hangt. Deze tent heeft ook een veel grotere luifel. Is helaas ook wat zwaarder. Model/prijs/gewicht vergelijkbaar met Perry Sport tenten.

Succes,

Peter

Ik heb niet zolang geleden ook een nieuwe tent gekocht en had ook aardig wat advies nodig. En gekregen. Het topic is "Ook graag tentadvies". Mijn keus is trouwens gevallen op de Lightwave t2 Trek xt.

Hoi James,
Nog een tip, bij Carl Denig Nieuwegein hebben alle Terra Nova tenten nu 15% korting.
jim

Hoi Froggy,
Ik heb zelf de Terra Nova Solar (1 persoons). Bevalt erg goed, enorme luifelruimte (omdat het een 'dwarsligger' is) waar je ruimte hebt om te koken en je al je bagage kunt opbergen. Erg licht, snel op te zetten, klein pakvolume, uitstekend grondzeil en vrij windvast. De Solar 2 zal door zijn constructie (2 stokken) nog wat windvaster zijn neem ik aan.
Van Terra Nova komen vrij veel klachten terug in de speciaalzaken. Vandaar dat sommige zaken ze niet meer voeren.
Topmerken met ongeveer dezelfde prijzen als Terra Nova zijn: Hilleberg, VAUDE en Lightwave. Dit op lichtgewicht gebied. The North Face maakt ook toptenten, maar die zijn o.h.a. iets zwaarder.
Robertjan schreef:Topmerken met ongeveer dezelfde prijzen als Terra Nova zijn: Hilleberg, VAUDE en Lightwave. Dit op lichtgewicht gebied. The North Face maakt ook toptenten, maar die zijn o.h.a. iets zwaarder.
Vaude is wat goedkoper dan TNF en Hilleberg, maar biedt absoluut veel waar voor het geld. Hilleberg is zelf 2e-hands vrijwel niet voor minder dan 400 euro verkrijgbaar.

OK - Ik heb de perfecte tent (voor mijn gebruik dan) gevonden!

Maaaaar - de winkel heeft alleen de showmodel nog te koop. :D

Het ziet er nog prima uit maar ik twijfel of ik een showmodel wil kopen!

Hoe lang staat het daar?
Het doek en stokjes 24 uur per dag, maanden lang kan niet goed zijn voor een tent denk ik.

Er wordt een 5% korting aangeboden maar dat haalt me niet over de streep.

Wat denken jullie?
Heeft iemand ervaring met showmodel tenten?

Thanks all!!

Froggy

Mijn tent was toevallig óók een showroommodel en ik had dezelfde aarzeling. De tent zag er echter piekfijn uit en ik kreeg zelf toen 25% korting, bovendien had ik snel een tent nodig.

Ik heb zelf niet zozeer twijfels over het lange staan, maar meer over de behandeling door mensen die de tent bezichtigen. Goed controleren op beschadigingen dus.

Het is een afweging hè. Ik vindt 5% wel wat weinig, ik denk dat je wat meer moet afdingen.

Peter

Froggy schreef:Maaaaar - de winkel heeft alleen de showmodel nog te koop. :D
Als het showmodel binnen staat zou ik me weinig zorgen maken over veroudering. Alleen idd letten op beschadiging, met name van ritsen en naden die een haal kunnen hebben gekregen van iemand die met een voet of zo is blijven hangen. En uiteraard zo snel mogelijk na de aankoop opzetten om nog eens te controleren.
Mijn tent was ook een showmodel en hij gaat al veel langer mee dan begroot was.
Leon

Let vooral ook op eventuele lekkages in het grondzeil van de binnentent bij het testopzetten. Niet iedereen is een voorzichtig bij het betreden van een showroomtent (spreek ik uit eigen ervaring)