Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frank van Rijn op koers naar Tbilisi - Forum Wereldfietser

Frank van Rijn op koers naar Tbilisi

Frank van Rijn wereldfietst nog steeds en dat al meer dan 25 jaar!!!! Frank heeft nog geen plannen om te stoppen.
De laatste berichten van Frank komen uit Capadocië in Turkije. Frank fietst daar in het spoor van de apostel Paulus. Na Turkije zet Frank koers naar Georgië. Al eerder hebben we van Gudy en John fascinerende beelden gezien en enthousiaste verhalen gehoord over dat prachtige land.
Als alles goed gaat vindt op 29 of 30 september de intocht plaats van Frank van Rijn in de Georgische hoofdstad Tbilisi.
Het zou natuurlijk geweldig zijn als daar wereldfietsers zijn om Frank te verwelkomen.
Wie is er dan in de buurt?
Georgië moet een prachtig fietsland zijn. Vraag meer informatie aan Gudy en John. Natuurlijk zijn Gudy en John aanwezig op het komende kampeerweekend van de Wereldfietser op de Harskamperdennen: 31 augustus en 1 en 2 september. Vanzelfsprekend gaan ook Gudy en John gewoon verder met wereldfietsen. Meer over hun plannen hoor je op de Harskamperdennen.
bert sitters schreef:Frank van Rijn wereldfietst nog steeds en dat al meer dan 25 jaar!!!!
Sterker nog, sinds Franks eerste fietsvakantie, die hem in Juli 1971* over een afstand van 2000 km door Nederland, België, Frankrijk, Zwitsersland en Duitsland voerde zijn er inmiddels al 36 jaren verstreken.
Groet,
Leon
Bron: 25 Jaar Later, Frank van Rijn, Elmar 1995, ISBN 9038903529, speciale gesigneerde uitgave :wink:

Leon,

Ik trek het even bij Frank na, wanneer hij zich echt voor het eerst zag als "wereldfietser". Het kan zijn dat frank "dat ritje uit 1971" nog niet onder de categorie wereldfietsen ziet.

bert sitters schreef:Leon,
Ik trek het even bij Frank na, wanneer hij zich echt voor het eerst zag als "wereldfietser". Het kan zijn dat frank "dat ritje uit 1971" nog niet onder de categorie wereldfietsen ziet.
Frank zag zichzelf nog niet als wereldfietser toen hij al een paar keer rond de aarbol was geweest, en zelfs nu nog. Aan de andere kant laat hij in vermeld boek geen spoor van twijfel bestaan: zijn fantasieën over het befietsen van de wereld begonnen rond de Tour de Madeloc in juli 1969. Lees pp. 7-20 maar eens.
Leon

Leon schreef:
bert sitters schreef:Leon,
Ik trek het even bij Frank na, wanneer hij zich echt voor het eerst zag als "wereldfietser". Het kan zijn dat frank "dat ritje uit 1971" nog niet onder de categorie wereldfietsen ziet.
Frank zag zichzelf nog niet als wereldfietser toen hij al een paar keer rond de aarbol was geweest, en zelfs nu nog. Aan de andere kant laat hij in vermeld boek geen spoor van twijfel bestaan: zijn fantasieën over het befietsen van de wereld begonnen rond de Tour de Madeloc in juli 1969. Lees pp. 7-20 maar eens.
Leon
Ik ken het Tour de Madeloc-verhaal. De mail naar Frank met de vraag is inmiddels weg.

In Georgië gaan er spannende zaken gebeuren. Op dit moment fietst Frank van Rijn naar de Kaukasus. In het kader van promotie van het toerisme daar wordt Frank ontvangen door de first lady van Georgië, de uit Zeeland afkomstige Sandra Roelofs.
Naar alle waarschijnlijkheid komt Frank op 29 september in Tbilisi aan.
Hij krijgt daar een officiële staatsontvangst waar misschien zelfs de president zelf, Mikheil Saakashvili bij aanwezig zal zijn.
Het presidentiële paar is natuurlijk heel nieuwsgierig wat Wereldfietser Frank van Rijn van hun land vind.
Als je de boeken van frank hebt gelezen, dan weet je dat een goede weg voor Frank een gravelweg over hoge bergen en door verlaten woestijnen is. Frank zal dus zijn smaak even moeten vertalen naar wat de ‘gewone’ fietser wil.

Het toeval wil dat Gudy en ik ook Georgië zijn tijdens de ontmoeting van Frank, Sandra en Mikheil. Na wat heen en weer gemail heeft de persagent van Frank ons gevraagd om als freelance journalisten dit evenement te verslaan.

Samen met Franks persagent Clemens Olsthoorn en Bert Sitters, proberen we het evenement in zoveel mogelijk tijdschriften, kranten en bladen te laten verschijnen.

Groeten, John Telleman.

Misschien is het handig en verstandig om als eerbetoon aan Frank eens een mooie website te bouwen. Die ben ik nog nooit van hem tegengekomen, of ik moet iets gemist hebben.

mario

mario schreef:Misschien is het handig en verstandig om als eerbetoon aan Frank eens een mooie website te bouwen. Die ben ik nog nooit van hem tegengekomen, of ik moet iets gemist hebben.
mario
http://www.frankvanrijn.nl?

Waar is de link naar onze site (www.wereldfietser.nl) op de site van Frank? Hoe kan dat? Hebben ze een belangrijk item over het hoofd gezien? Toch Frank maar eens op aanspreken... hahaha

Ik ben benieuwd naar alle verhalen, foto's en ervaringen. Mocht ik nog iets kunnen doen, laat het me weten!!

Groet, Rena :wink:

29 september valt op een zaterdag...

Leon, staat er in dat boek ook beschreven waar in Nederland Frank zijn eerste fietstocht maakte?

Zo ja, is het een idee om het weekend van de 29ste dat stuk te gaan fietsen met op de zaterdagavond kampvuur waarbij iemand het verhaal van Frank zijn eerste tocht voorleest...

Groet, Rena :wink:

renaw schreef:Leon, staat er in dat boek ook beschreven waar in Nederland Frank zijn eerste fietstocht maakte?
Nee, en dat is ook niet relevant. Frank besteedt een hoofdstuk en de titel van het boek aan om uit te leggen dat zijn eerste echte stap op fietsgebied de beklimming was die hij op een warme namiddag in Zuid-Frankrijk maakte, (citaat) moe geworden van het strandvertier tijdens een vakantie met zijn ouders, op een van een bareigenaar geleende fiets met een verveloos frame, een verbogen stuur en een gescheurd zadel en waarvan de rem- en derailleurkabels erbij hingen als twijgjes van een treurwilg en met banden waarvan hetgeen ervan over was kleefde aan de grond, met verdwenen remblokken, verbogen trappers en een tegen de achtervork aanlopende crank, maar waarvan verder alles nog in orde was. (einde citaat)
Leon

mario schreef:Misschien is het handig en verstandig om als eerbetoon aan Frank eens een mooie website te bouwen. Die ben ik nog nooit van hem tegengekomen, of ik moet iets gemist hebben.

mario
Franks website: http://home.wanadoo.nl/frank.van.rijn/thuis.html
Frank is van het soort dat niet afhankelijk wilt zijn van b.v. lege accu's in b.v. digitale camera's.
Heel erg jammer, want zijn hoofdsponsor GAZELLE bied hem aan om een website te bouwen c.q. onderhouden, maar dan moet ie wel iedere week een paar foto's en een stukje tekst opsturen.

Naar alle waarschijnlijkheid komt daar in de nabije toekomst verandering in!

Groeten, John.

De site die verder naar boven in dit draadje wordt genoemd is dit jaar nieuw gemaakt, begrijp ik uit de discussie in het gastenboek. Het ziet er ook een stuk beter uit, maar een vormgever zou er nog veel aan kunnen verfraaien. Er staat wel een aardig overzicht van zijn fietscarrière.
bert sitters schreef:Georgië moet een prachtig fietsland zijn. Vraag meer informatie aan Gudy en John. Natuurlijk zijn Gudy en John aanwezig op het komende kampeerweekend van de Wereldfietser op de Harskamperdennen: 31 augustus en 1 en 2 september. Vanzelfsprekend gaan ook Gudy en John gewoon verder met wereldfietsen. Meer over hun plannen hoor je op de Harskamperdennen.
Georgie is inderdaad een prachtig fietsland. Maar een paar asfaltwegen, veel bergen en aardige mensen. Zelfs Tbilisi is helemaal zo gek nog niet. Voor degenen die van plan zijn om in Georgie te gaan fietsen is een uitstapje naar Armenie zeer aan te raden. Frank zit waarschijnlijk nu ergens tussen Cappadocie en Georgie want ruim een week geleden kreeg ik nog een e-mail van hem vanuit Georgie met de vraag of ik hem nog in zou halen maar dan moet ik te veel gaan haasten. Ik zit nog 'maar' in Griekenland en ben deze keer niet op weg naar Georgie maar naar Jeruzalem.
johntelleman schreef:Frank is van het soort dat niet afhankelijk wilt zijn van b.v. lege accu's in b.v. digitale camera's.
Heel erg jammer, want zijn hoofdsponsor GAZELLE bied hem aan om een website te bouwen c.q. onderhouden, maar dan moet ie wel iedere week een paar foto's en een stukje tekst opsturen.
Hij fietst al rond met een digitale camera. Nu moet hij nog even een fotouploadcursus gaan volgen.

Groeten,
Samuel

Volgens de laatste berichten gaat alles goed met Frank van Rijn.
Alleen het regent in het oosten van Turkije (waar niet?) Gelukkig heeft Frank nu het schuilen in een Internet-cafe ontdenkt. Ik heb nog nooit zoveel mailtjes van Frank ontvangen.
Frank zit echter op koers voor de feestelijke intocht in Tbilisi.
Het leuke is dat Frank tijdens zijn ontvangst vergezeld wordt door andere Nederlandse wereldfietsers. Zo hebben Gudy en John speciaal voor Frank hun programma aangepast. Wie wil dit ook meemaken?