Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ICELAND AIR - Forum Wereldfietser

ICELAND AIR

Wij gaan met de fiets naar Ijsland toe a.s. zondag. Wie weet of de fiets meetelt bij de 20 kg bagage die je p.p. mag meenemen? Of worden de fietsen niet hierin meegewogen en kan je dus de fiets en daarnaast nog 20 kg aan bagage meenemen? Anders hebben we namelijk redelijk wat overgewicht...

Ik zou dat snel informeren bij Iceland Air. Regels over meename van fietsen kunnen wel eens veranderen.

Je moet altijd je fiets aanmelden en je betaalt nu vaak een vast bedrag.

op de site:

http://www.icelandair.nl/home/ondersteu ... item26388/

Fietsen:
Fietsen kunnen als ruimbagage geaccepteerd worden indien:

De fiets zich in een zak of persoonlijke doos bevindt
Het stuur evenwijdig aan het frame is gedraaid
De trappers zijn verwijdered
Maximale grootte in inches: 87L x 40W x 22D
Voor fietsen als ruimbagage wordt een vast bedrag in rekening gebracht.

Het vaste bedrag per enkele reis:

Binnen Europa 30 USD of een gelijkwaardig bedrag in een andere valuta
Van/naar USA 60 USD of een gelijkwaardig bedrag

Veel plezier in IJsland, het is er erg mooi en extreem.

groet

Luddo

Inderdaad even op de site kijken van Icelandair.

Wij betaalden 30USD voor de fietsen, redelijk bedrag.

IJsland is zeker erg mooi, vergeet vooral het binnenland niet! Vak denk ik nog terug aan de enorme rust en vrijheid die je daar hebt... heerlijk!

Wij hebben de fietsen aangemeld bij Iceland Air, al hebben we daar geen bevestiging van gekregen. Ze zeiden dat het zo goed was. Het kost ons 25 euro per persoon per fiets per vlucht. Dus dat is wel acceptabel.
Maar waar het mij om ging eigenlijk: ik kan dus meenemen mijn fiets (ong. 13 kg) + 20 kg aan bagage, want dat kan ik niet helemaal goed terugvinden. Het lijkt me wel logisch, aangezien je al extra voor de fiets betaald, anders zou je dubbel gaan betalen voor het overgewicht...
Zou het verstandig zijn om nog even te bellen naar de maatschappij om te checken of de fietsen echt wel op de lijst staan? Of zouden jullie het zo helemaal vertrouwen?

Een oud Surinaams spreekwoord luidt "If joe wannie sabbie morro, joe must aksie"
Wil je volkomen zekerheid? Bel even met de maatschappij!

Gelijk heb je! En voordat ik de laatste post las heb ik even gebeld met de organisatie waar we de tickets gekocht hebben. En die heeft gekeken in het systeem, onze fietsen kunnen zeker mee. En die mevr.,heeft voor ons naar IcelandAir gebeld voor de bagage. We mogen p.p 20 kg bagage meenemen en daarnaast dus ook nog de fiets! Wel vertelde ze me even doodleuk dat de tarieven voor de fietsen verhoogd zijn .... Maar ja, als dat dan het enige is.... Valt het nog allemaal wel mee... Ben benieuwd hoe het op Schiphol gaat met de fietsen, moet je ze gewoon aanbieden bij de incheckbalie en krijg je dan te horen hoe en waarheen je moet met de fiets? Dit is zoals jullie vast wel merken voor het eerst dat wij met de fiets het vliegtuig in gaan...

Ik begin trouwens steeds meer kriebels te krijgen, vind het nu toch wel erg spannend worden allemaal... Het zal ongetwijfeld goed gaan komen. Heeft een van jullie misschien echt handige of nuttige tips voor dingen die we vooral niet of juist wel moeten vergeten? En dingen die wel wel of juist niet moeten gaan doen op Ijsland?

Hoi Anneloes, je kunt inderdaad je fiets + die 20kg meenemen.

Die fiets wordt gewoon apart behandeld en niet gewogen.

Veel plezier!!

Hoi Anneloes,

Schitterend land IJsland. Ik ben daar inmiddels vijf keer geweest en fietste er zo'n 3500 kilometer. Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.

Fiets ze tussen de buien door.

IJslandse dagen zijn lang.

Veel plezier.

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Voor tips kijk maar eens op mijn pagina:

http://www.luddo.nl

Het is een beetje afhankelijk van het weer maar het binnenland is erg mooi en ruig. Je hebt er veel extremen. Ook heb ik daar nog nooit zoveel fietsers gezien. De campings zijn over het algemeen goed en zeker de warme baden/ hot tubs zijn een aanrader.

Ook een goede link is de verzameling van pagina's van Michel Erens.

http://home.wanadoo.nl/erens/iceland.htm

Plan je afstanden niet te groot, omdat het behoorlijk kan spoken en er zoveel te zien is.

De twee mooiste delen vond ik Landmannalaugar en Jokulsarlon.

Afbeelding

Veel plezier

groet

Luddo

Wij zijn nu aan het inpakken en we hebben de 4 tassen in een flight bag gedaan. We zitten nu dus op wel wat meer kg dan 20 kg p.p. Hoe moeilijk doen ze bij de incheckbalie over overgewicht? En wat gaat het ons per kg extra kosten? Anders moet er nog wat thuisgelaten worden, vrees ik...

Voor Anneloes niet meer relevant, maar voor wie later nog naar IJsland gaat toch nog een antwoord op haar lataste vraag:

Ze deden bij ons NIET moeilijk over het overgewicht. We hadden aardig wat droogvoer uit Nld meegenomen. Maar ze hadden geloof ik zoiets van "Ach ze betalen ook al 60 euro pp voor die fietsen dus we gaan er niet over zeuren".

Wij hebben overigens de fietsen met wat noppenfolie en fietshoezen ingepakt en er is niets kapot gegaan.