Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe kom ik Parijs uit? - Forum Wereldfietser

Hoe kom ik Parijs uit?

Hoi

Ik wil binnenkort van Parijs naar Antwerpen fietsen. Ik heb een boekje van Clemens Sweerman deel 1 voor de route.
Nu vraag ik me af of je makkelijk vanuit Parijs kunt fietsen of dat je beter eerst een stukje de trein kunt nemen richting Compiegne. Ik zie er namelijk een beetje tegenop om Parijs uit te komen.
Of maak ik me druk om niets?

Er is een boekje Parijs per Fiets van Joke Radius: www.fietsenparijs.nl. Verder worden in de gidsjes van Sweerman en Paul Benjaminse routes beschreven naar Parijs. Bij Paul Benjaminse kom je Parijs binnen over een jaagpad langs een kanaal dat vrij lang doorloopt tot bijna in het het centrum van de stad. je kunt die route langs het kanaal natuurlijk andersom fietsen: Parijs uit in plaats van erin.
Vergeet in het Belgische Geraardsbergen geen Mattentaart te eten.

Hoi,

Parijs fiets je makkelijk uit, als je maar een routeboekje bij je hebt!

Zonder route is het te doen (dat wil zeggen, de stad ín is het mij een aantal jaar geleden gelukt) maar de toegangswegen zijn gewoon allemaal erg druk, zeker in het noorden van Parijs.

De route van Paul Benjaminse heb ik zelf nooit gereden, maar toen ik vorig jaar in Parijs woonde heb ik in die buurt veel hardgelopen. Langs het Canal Saint Martin ga je zo richting het Bassin de la Villette dat dan na een tijdje vanzelf overgaat in het Canal de l'Ourq.

Raadpleeg het boekje voor een eventuele aansluiting op jouw route; over de kleine weggetjes is het al gauw buiten Parijs prima fietsen!

Veel plezier, en vergeet ook niet een tochtje door Parijs te maken per fiets!

Groet,
Gudrun

Gudrun schreef:Hoi,

Parijs fiets je makkelijk uit, als je maar een routeboekje bij je hebt!

Zonder route is het te doen (dat wil zeggen, de stad ín is het mij een aantal jaar geleden gelukt) maar de toegangswegen zijn gewoon allemaal erg druk, zeker in het noorden van Parijs.

De route van Paul Benjaminse heb ik zelf nooit gereden, maar toen ik vorig jaar in Parijs woonde heb ik in die buurt veel hardgelopen. Langs het Canal Saint Martin ga je zo richting het Bassin de la Villette dat dan na een tijdje vanzelf overgaat in het Canal de l'Ourq.

Raadpleeg het boekje voor een eventuele aansluiting op jouw route; over de kleine weggetjes is het al gauw buiten Parijs prima fietsen!

Veel plezier, en vergeet ook niet een tochtje door Parijs te maken per fiets!

Groet,
Gudrun
Gudrun,

Die route die jij aangeeft is de route van Benjaminse

Bert,

Dat schreef ik ook, toch? :oops:

Gudrun

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal voor de zekerheid ook het routeboekje van Paul Benjaminse aanschaffen.
Het is niet moeilijk. Ik heb zelf in 2002 Parijs uitgefietst. Zoek op de kaart of kijk in Google Maps Porte de la Villette aan de ringweg Phériphérique. Dit ligt even ten oosten van Gare du Nord. Van daaruit gaat de weg N 2 (Route de Flandre), die bij Le Bourget veranderd in nummer D 317 (ook als N 17 genummerd) richting Senlis. Smalle fietspad aanwezig! Onderweg zie je het grote vliegveld Charles de Gaulle rechts liggen. Ik ben nergens bang voor grote steden per fiets: ik ben erdoorheen gefietst in Londen, Parijs, Chicago, St.-Louis, Tel Aviv, Jeruzalem, Rome, Kopenhagen, Toronto, Washington, Miami, Hamburg, Oslo, Antwerpen, Brussel, Praag, Kraków, Warschau, Gotenburg, Berlijn, Leipzig, Magdeburg, Zürich, om maar voorbeelden te noemen.
Martin E. van Doornik schreef:Het is niet moeilijk. Ik heb zelf in 2002 Parijs uitgefietst. Zoek op de kaart of kijk in Google Maps Porte de la Villette aan de ringweg Phériphérique. Dit ligt even ten oosten van Gare du Nord. Van daaruit gaat de weg N 2 (Route de Flandre), die bij Le Bourget veranderd in nummer D 317 (ook als N 17 genummerd) richting Senlis. Smalle fietspad aanwezig! Onderweg zie je het grote vliegveld Charles de Gaulle rechts liggen. Ik ben nergens bang voor grote steden per fiets: ik ben erdoorheen gefietst in Londen, Parijs, Chicago, St.-Louis, Tel Aviv, Jeruzalem, Rome, Kopenhagen, Toronto, Washington, Miami, Hamburg, Oslo, Antwerpen, Brussel, Praag, Kraków, Warschau, Gotenburg, Berlijn, Leipzig, Magdeburg, Zürich, om maar voorbeelden te noemen.
Er zijn veel fietsers die daar wel moeite mee hebben. Volgens mij is de route van Paul Benjaminse over de rustieke jaagpaden toch een stuk rustiger.