We hebben het plan om over drie weken met de auto naar Zuid (of zuidoost) Duitsland te rijden en vandaar met de fiets verder richting Tsjechie en door Tsjechie. Waarbij we in ieder geval Praag willen aan doen. Ik heb de fietsatlas van Tjsechie inmiddels besteld en krijg deze over twee weken binnen. Mijn vraag is nu...Wat is nu een mooie rustige fietsroute om vanuit Zuid (zuidoost) Duitsland ( welke plaats bijvoorbeeld) een rondje door Tsjechie te fietsen. We hebben een kleine drie weken de tijd en fietsen 60 tot 80 km per dag.
Jan.
In 2003 hebben mijn vriend en ik de Moldau Radweg gefietst. Deze route wordt beschreven in een gids uitgegeven door Esterbauer (.com). Een prachtige route die je vanuit Passau in zo'n 500 km. naar Praag voert, langs de Moldau met prachtige kastelen, steden, dorpen enz. Vooral de kastelen hebben indruk gemaakt: veelal origineel ingericht en je wordt dan ook altijd rondgeleid door een gids. Eén keer moesten we zelfs hoesjes om de schoenen doen om de vloer niet te beschadigen (kasteel in Zvikov geloof ik). Ook de streek Sumava (in Duitsland noemen ze het het Bohmischer Wald geloof ik) die grenst aan Duitsland is prachtig. Langs de route zijn genoeg overnachtingsmogelijkheden, zowel tent als pensions/B&B. Een tocht waarin wij een goede mix vonden van cultuur en landschap.
Groeten,
Agnes