door
Eelco » zo 29 jul, 2007 15:37
ok, de kaarten van kasghar die op het net te vinden zijn zijn echt heel erg teleurstellend, dus ik ga even heel diep graven in mijn achterhoofd; precieze namen en lokaties weet ik niet, maar waarschijnlijk kom je er wel heel erg in de buurt mee van de winkels die ik bedoel:
- vanuit simuan binguan (de beroemde hostel/hotel bij het oude russische consulaat; aanrader!) rechts de deur uit. op het grote kruispunt (1km verder op?) links af, door de grote straat. aan je rechterhand is er na ong nog een km een groot warenhuis.
1. voor nummer een moet je hier in een klein straatje naar rechts, net na een aantal cafe's, populair bij buitenlanders, moet je aan je linkerkant een outdoorwinkeltje hebben
2. voor nummer twee en die giant bikestore blijf je op de hoofdweg doorgaan, tot het grote kruispunt waar op de hoek links tegenover je een bank zit, rechts tegenover je een grote fotograaf, en aan je rechterhand een boel brillenwinkels. bij deze grote straat ga je rechts. vanaf hier een kilometer of 2-3 doorrijden, geen herkennispunten, want daar werd vorig jaar overal druk gebouwd. op een gegeven moment links (net na het ziekenhuis?) daar vind je een paar honderd meter de straat in een (of twee?) outdoor winkels en een stukje verder links de giant bikestore.
hoop dat jullie hier iets mee aan kunnen, en, nog beter, er daadwerkelijk in slagen een nieuw brandertje te vinden. ga je onderweg naar tibet, dan alles groot inkopen in kashgar, na jengisar zijn er geen echte winkels meer. wat eventueel wel leuk zou zijn, is een uitstap naar hotan, een stad drie dagafstanden verder met een super zondagsmarkt (tien keer beter dan die kashgar), maar dus ook drie dagen uit de route van de weg naar tibet..
veel plezier, hopelijk niet te veel wind en hitte in de woestijn en nog minder last van de checkpoints onderweg. oja, en als je te laat bij de chinese grens bent (acht uur dicht), en de beamte wil je pasport innemen, dan is dat waarschijnlijk goed bedoeld, en mag je op borg daarvan vast een nachtje in een hotel en aan de roerbak mie aan de andere kant van de grens. als je ergens geld weet te wisselen dan, want van euro's zijn ze een beetje vies..
ciao ciao,
Eelco