Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Degelijke fietsatlas of -kaart van Nederland? - Forum Wereldfietser

Degelijke fietsatlas of -kaart van Nederland?

Hallo,


Ik ben al een tijdje op zoek naar een bruikbare fietskaart van Nederland. Liefst iets waar niet alleen lussen en routes opstaan, maar waar je ook kan zien langs welke N-wegen en autostrades er fietspaden lopen.

Ideaal zou zijn als ik slechts één boekje of kaart moest meenemen voor heel Nederland. Met 3 delen zou ik mij nog net kunnen verzoenen...

Iemand suggesties?

Greetz,
Vienna C.
Tip: De (oude) ANWB atlas van Nederland, met 1:100.000 kaarten. Wordt niet meer gedrukt, want tegenwoordig zijn die toeristenkaarten vervangen door topografische kaarten 1:50.000. Je kan die atlas wel op marktplaats.nl voor een paar euro op de kop tikken. Een beetje zwaar voor onderweg maar je kunt ook de kaartjes evt. eruit scheuren ;-)
Hey,

Ik moet zeggen dat ik er niet in slaag om een redelijk recent exemplaar te vinden via tweedehands-sites. Van schaal 1:100 000 vind ik er wel van het jaar 1986 of zo, maar dat is dan weer iets té oud, lijkt mij. Van schaal 1:150000 zijn er wel te vinden. Of heb ik iets over het hoofd gezien? Ondertussen blijf ik zoeken...

Greetz,
Vienna C.
Hoi Vienna,
Deze is van 1998, heb ik zelf ook. Misschien kan je ook wat vinden op http://www.boekwinkeltjes.nl/

Hallo,

Ik gebruik zelf de kaarten van het landelijk fietsplatform(1/150000). Hier staan de meeste fietspaden duidelijk op aangegeven. Een nadeel is dat stijle hellingen, voor zover die er in Nederland zijn niet staan aangegeven. Daarom heb ik ook nog een toeristische wegenatlas van Nederland van de ANWB(1/100000). Dit is een boekje dat gedrukt is op A5 formaat. Best makkelijk om mee te nemen en zeer handig tijdens het fietsen. De laatste druk hiervan is volgens mij die van 1999. Helaas is dit boekje even op fietstocht met mijn ouders dus ik kan je even geen ISBN nummer geven :cry:

Mazzels! Jaron :wink:

Precies zo als Jaron doe ik het ook.
Nadeel van het boekje is dat het zo zwaar is (520gr). Het isbn. is: 90-18-00427.
Er staan ook 28 stadsplattegronden in.
De voet en fietspaden zijn ingetekend.

De huidige FietsAtlas van de ANWB vind ik geweldig.
- Langs autowegen staan dan kleine stippellijntjes als een fietspad naast loopt.
- Verder staan bijna alle fietsroutes in Nederland er op. Niet alleen de LF-routes, maar ook de (bewegwijzerde) een- en meerdaagse rondjes.
- ANWB-palen en -paddestoelen staan met hun nummer aangegeven.
- Er zit een grote overzichtkaart in en een mapje om de losse bladen mee te nemen.

Nadeel:
- De knoopppuntroutes staan er -nog- niet op vermeld.
- De map kost € 39,95.
- Het formaat had iets kleiner gemoegen.

Eric Schuijt schreef:De huidige FietsAtlas van de ANWB vind ik geweldig
Er staan er een paar te koop op marktplaats.nl, grijp je kans! :lol:

Eric Schuijt schreef:De huidige FietsAtlas van de ANWB vind ik geweldig. (knip)
- Er zit een grote overzichtkaart in en een mapje om de losse bladen mee te nemen. (knip)
Kan ik alleen maar onderschrijven. Juist omdat deze losbladig is heeft voor mij de doorslag gegeven.

Robbert.
Goedenmiddag,

Ik ben opzoek naar een fietskaart van nederland. Omdat dit onderwerp al enige jaren terug gestart is wil ik graag weten wat voor kaarten jullie nu gebruiken. Zelf vond ik in de ANWB-winkel deze kaart:http://www.nederlandfietsland.nl/landel ... outes-2012 en op marktplaats deze:http://www.marktplaats.nl/a/boeken/reis ... ousPage=lr. Welke van deze kaarten is het beste(makkelijk formaat, meeste fietspaden, etc.)?Of is geen van beide zijn geld waard? Het gewicht maakt voor mij niet zoveel uit omdat ik de kaarten ook los kan kopieren en de kopietjes kan menemen(scheelt weer wat gewicht). Bestaan er eigelijk ook kaarten waar (bijna) alle campings van nederland opstaan?

Ik hoor het graag van u als u antwoord hebt op (een van) mijn vragen.

Mvg Mathieu
Ik heb die 'basiskaart', en die bevalt prima. Het systeem van losse vellen werkt goed, ik neem alleen de pagina's mee die ik nodig heb, en bij het plannen kun je ze op tafel aan elkaar leggen voor het overzicht.
Langs snelwegen e.d. staat geloof ik niet elk fietspad erop, alleen als er een knooppuntroute langs gaat. Dat is wel vaak het geval, dus daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad. In steden rijd ik vrijwel altijd verkeerd en daar heb je niets aan deze kaart, maar daar kan de kaart niet echt iets aan doen lijkt me. Er staan geen steigingstekens op, maar wel hoogspanningsleidingen, kerktorens en bodemgebruik; die gebruik ik verrassend vaak voor het oriënteren. Knooppuntnetwerken willen weleens afwijken van de gegevens op de kaart, ik heb ook versie 2012. Lang niet alle campings staan er op, maar de meeste natuurkampeerterreinen wel (ook niet alle).
Mathieu180005 schreef:Bestaan er eigenlijk ook kaarten waar (bijna) alle campings van Nederland opstaan?
Nooit van gehoord; maar lijkt mij ook haast onmogelijk met al die verschillende soorten (boeren)campings :wink:
Michael W schreef:
Mathieu180005 schreef:Bestaan er eigenlijk ook kaarten waar (bijna) alle campings van Nederland opstaan?
Nooit van gehoord; maar lijkt mij ook haast onmogelijk met al die verschillende soorten (boeren)campings :wink:
In Frankrijk hebben ze het wel en staan in de Guide FFCC kaartjes waarop duidelijk (!) staat aangegeven in welke plaatsen in heel Frankrijk campings dan wel boerencampings zijn;het gaat dan om alle ruim 10.000 campings in Frankrijk. Omdat in Nederland de hele toeristenbranche is opgedeeld in organisaties die ieder hun eigen communicatiestrategie hebben (lees: "elkaar het licht in de ogen niet gunnen") kan het hier niet.
Leon