Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 55 + met zijwielen? - Forum Wereldfietser

55 + met zijwielen?

Vanochtend komt de fietsersbond met dit artikel op "nu.nl":

AMSTERDAM - De fietsen van 55-plussers moeten uitgerust worden met zijwielen. Daarvoor pleit de Fietsersbond vrijdag in De Telegraaf. Volgens de bond overlijden jaarlijks gemiddeld 110 oudere fietsers door een ongeluk. De bond wil dit aantal ongelukken terugdringen door hun fietsen te voorzien van zijwielen, schrijft de krant.

Denk dat ik een brommer koop

Dirk
Ik denk dat hun Medewerker Ledenwerving nu stil in een hoekje zit te huilen. Dat doet ie volgens mij wel vaker :cry:
Leon
Ben dit jaar 55 geworden.

Dus ik zal ook aan de zijwielen moeten.

Waar zijn die te koop?

Peter

Goh, wat een goed idee, dan kan ik weer over een beijzelde weg fietsen zonder dat ik bang hoef te zijn om mijn heup te breken. En bij de stoplichten kan ik mijn schoenen gewoon ingeklikt houden.

Overigens heeft BMW een tweewieler (moterfiets) ontwikkeld met een rolbeugel en zij wieltjes die automatisch uit en in klappen al naar gelang de snelheid. Op die moter hoeft je zelfs geen helm op (he nog een voordeel van zijwieltjes) maar je hebt wel een veiligheidsriem. Dat zou wel een gave fiets worden.

Groet Ronald
Peter M schreef:Ben dit jaar 55 geworden.

Dus ik zal ook aan de zijwielen moeten.

Waar zijn die te koop?

Peter
http://www.disabledcycling.f2s.com/

(Ga wel even eerst langs de notaris voor je ze monteert) :D

Zijn er nog wel bejaarden die op de weg zijn?
In een eerder topic werd er gesugereerd dat bejaarden maar verbannen moesten worden! :twisted:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =bejaarden
En voor die zijwieltjes van Marten mag je ook al niet zwaarder zijn dan 80kg!
Heerlijk he, al die regeltjes.

Fietsersbond schreef:Fietsen en ouderen
Reactie op Telegraafbericht. (20-07-2007)

Het grote aantal oudere fietsers dat betrokken is bij verkeersongevallen baart de Fietsersbond zorgen. De bond denkt dat het steeds drukkere en hektische verkeer de belangrijkste oorzaak is en pleit dan ook in eerste instantie voor meer en bredere fietspaden en veilige overzichtelijke kruisingen. Daarnaast organiseert de Fietsersbond samen met de ouderenbonden fietsvoorlichtingsbijeenkomsten. Daar krijgen ouderen advies over de omgang met het steeds drukkere verkeer en het kiezen van veilige routes. In samenwerking met fietsenmakers krijgen ouderen ook advies over eventuele aanpassingen aan de fiets of de aanschaf van een nieuwe geschiktere fiets. Het gaat meestal om een goede afstelling van zadel en stuur, een fiets met lage instap, een stabielere seniorenfiets of montage van een achteruitkijkspiegel. Een fiets met zijwieltjes wordt nauwelijks geadviseerd. Dat is een optie voor een zeer kleine groep ouderen die met specifieke problemen kampt.

Van een pleidooi, laat staan verplichting voor zijwieltjes voor ouderen, is absoluut geen sprake. Dit in tegenstelling tot wat het Telegraafbericht van 20 juli suggereert.
'tja eigelijk wisten we wel dat de telegraaf een echte "koppen" krant is die niet zo genuanceert is

Fietsersbond schreef:Van een pleidooi, laat staan verplichting voor zijwieltjes voor ouderen, is absoluut geen sprake. Dit in tegenstelling tot wat het Telegraafbericht van 20 juli suggereert.
Ze ontkennen dus niet dat hun woordvoerder hetgene gezegd heeft wat in de Telegraaf staat vermeld. Geen goede carrièremove voor die persoon, lijkt me. :oops:
Leon
Staat de Waarheid wel in de Telegraaf? :oops:

Wat is de Waarheid? :?

Wie spreekt de waarheid? :twisted:

Is jou of mijn Waarheid? :x

Heb ik of jij de Waarheid? :shock:

De Telegraaf is niet mijn Waarheid! :roll:

Mijn Waarheid is mijn Waarheid. :D

ciclista schreef:Goh, wat een goed idee, dan kan ik weer over een beijzelde weg fietsen zonder dat ik bang hoef te zijn om mijn heup te breken. En bij de stoplichten kan ik mijn schoenen gewoon ingeklikt houden.

Overigens heeft BMW een tweewieler (moterfiets) ontwikkeld met een rolbeugel en zij wieltjes die automatisch uit en in klappen al naar gelang de snelheid. Op die moter hoeft je zelfs geen helm op (he nog een voordeel van zijwieltjes) maar je hebt wel een veiligheidsriem. Dat zou wel een gave fiets worden.

Groet Ronald
Zijn er ook zij-skies? Alhoewel, met de opwarming van de aarde lijkt me dat weggegooid geld.

Leon schreef:
Fietsersbond schreef:Van een pleidooi, laat staan verplichting voor zijwieltjes voor ouderen, is absoluut geen sprake. Dit in tegenstelling tot wat het Telegraafbericht van 20 juli suggereert.
Ze ontkennen dus niet dat hun woordvoerder hetgene gezegd heeft wat in de Telegraaf staat vermeld. Geen goede carrièremove voor die persoon, lijkt me. :oops:
Leon
In deze wereld van complotten en aandeelhouders is het natuurlijk ook nog mogelijk dat deze woordvoerder aandelen heeft in de door Marten vermeld bedrijf. :D

Peter

Ik fiets dagelijks door Amsterdam en kan je melden dat het niet alleen 55+'ers zijn die zijwieltjes nodig hebben!

Voor dronken/stoned Engelsen zou zijwieltjes handig zijn - zelfs als niet op de fiets zitten! Soms is het een ware slalom parcour om tussen ze te fietsen!

Engelse! Ze had eigenlijk allemaal op een eiland gezet moeten worden! :lol:
dik5 schreef:Vanochtend komt de fietsersbond met dit artikel op "nu.nl":

AMSTERDAM - De fietsen van 55-plussers moeten uitgerust worden met zijwielen. Daarvoor pleit de Fietsersbond vrijdag in De Telegraaf. Volgens de bond overlijden jaarlijks gemiddeld 110 oudere fietsers door een ongeluk. De bond wil dit aantal ongelukken terugdringen door hun fietsen te voorzien van zijwielen, schrijft de krant.

Denk dat ik een brommer koop

Dirk
Brommer? Ben je belazerd die pest herrie onder je kont. Just kiss my after en we fietsen gewoon verder :D
Opa Leen 66 en net terug van een weekje Hansa route en volgende week met mijn kleinzoon van 8 een rondje Friesland en daarna met de kleindochter een rondje Drente en tot slot met de jongeste een rondje om de kerk hier in Zuid-Holland

We eindigen waar we begonnen...

Berre schreef:
Zijn er ook zij-skies? Alhoewel, met de opwarming van de aarde lijkt me dat weggegooid geld.
Ah nee joh, das juist nuttig, aangezien nederland een groot water resort gaat worden maak je het helemaal als je kan waterskieen met je fiets ;-)

Voor de rest: Ik denk dat 90% van de mensen die ik ken die 55+ zijn zullen weigeren met zijwielen te fietsen :P

Het lijkt wel of dat ze steeds gekker worden in dit land! Dit is weer een typisch geval van de Nederlandse betutteling. Laat die 55-plussers lekker vallen! Ze zullen zelf wel beslissen wanneer ze toe zijn aan zijwieltjes. Een ander hoeft dat echt niet te bepalen.

audrey schreef:Het lijkt wel of dat ze steeds gekker worden in dit land! Dit is weer een typisch geval van de Nederlandse betutteling. Laat die 55-plussers lekker vallen! Ze zullen zelf wel beslissen wanneer ze toe zijn aan zijwieltjes. Een ander hoeft dat echt niet te bepalen.
Dit is een land van zekerheden, als je de betutteling/regels op dit gebied weghaalt zal dat een stijging betekenen in de ziekenhuiskosten/WAO etc, en dat word weer door de gehele bevolking betaald.

Van mij mogen ouderen best zelf kiezen om te vallen maar dan mogen ze meer aanspraak meer maken op enig sociaal fonds. Zo niet hebben ze pech en mogen ze allemaal aan de zijwieltjes.

-Deze beredenering gaat natuurlijk niet op voor de risico's die ik zelf neem, alleen voor anderen geld dit :twisted: :twisted: :twisted:

MarcoL schreef:word betaald meer aanspraak meer geld
Ze moeten is eerst beter taal onder weis geven, vint ik dan. :cry:

MarcoL schreef:
Dit is een land van zekerheden, als je de betutteling/regels op dit gebied weghaalt zal dat een stijging betekenen in de ziekenhuiskosten/WAO etc, en dat word weer door de gehele bevolking betaald.

Van mij mogen ouderen best zelf kiezen om te vallen maar dan mogen ze meer aanspraak meer maken op enig sociaal fonds. Zo niet hebben ze pech en mogen ze allemaal aan de zijwieltjes.
Als je zo gaat beredeneren dan heeft niemand meer aanspraak op enig sociaal fonds. Wat dacht je van rokers, drinkers, vreters, mensen die niet sporten, mensen met een gevaarlijke beroep of sport, mensen die te dik zijn of juist te dun zijn en ga zo maar door. Die mensen hebben namelijk ook een verhoogd risico om ziek te worden of in het ziekenhuis te belanden. En dat is dan hun eigen schuld ook.
En wij maar betalen!

Nou moet ik zeggen dat ik ook af en toe in het ziekenhuis beland of bij de dokter langs moet na een valpartij. Is het geen goed idee om een soort strippenkaart in te lassen. Als je 5 keer valt moet je zijwieltjes op je fiets monteren! :D
Gelukkig ben ik nog lang geen 55 :)