Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camping Card International - Forum Wereldfietser

Camping Card International

Het gebruik van de Camping Card International (CCI) is ook voor ons fanatieke kampeerders een handigheidje om te hebben.

Nu zijn de voorwaarden een beetje dom van deze kaart.
http://www.campingcardinternational.com ... en.nl.html

Nu komt het er op neer dat als je bij een fietscluppie bent die bij de NTFU is aangesloten dat je er een kan kopen.

Is de vereniging hier lid van? Zo nee, heeft het zin hier als vereniging lid van te worden (als buitenbeentje tussen de racers, al rijden sommigen van ons ook hard met bagage 8) )?
Roald schreef:Het gebruik van de Camping Card International (CCI) is ook voor ons fanatieke kampeerders een handigheidje om te hebben.
Je kan hem ook via de fietsersbond bestellen (als je daar lid van bent). :wink:

Je kunt hem daar ook bestellen als je geen lid bent. Dan krijg je geen korting

Ronald

Bij de ANWB ook volgens mij.

Maar voor welke landen heb je zo'n kaart eigenlijk echt nodig? Volgens de site is een kaart verplicht in Zweden en Denemarken, maar hoe zit het met de rest van de landen? Als ik de campings in Nederland bekijk, dan zijn van die grote campings met alle toeters en bellen die ik toch niet gebruik, is dit in het buitenland ook zo?

Ik zeg altijd dat ik 's morgens heel vroeg vertrek, betaal direct en hierdoor voorkom ik vaak dat ik mijn paspoort moet inleveren.

Frank

In Italië kreeg ik bij diverse campings korting en had hem zo snel terug verdiend. In de Scandinavische landen hebben ze een eigen kaart Camping Card Scandinavia, in ieder geval in Dememarken verplicht maar de internationale zal er ook wel geaccepteerd worden.

Frank schreef:Volgens de site is een kaart verplicht in Zweden en Denemarken
In Denemarken kun je zo'n kaart ook kopen bij de eerste camping waar je in het land kampeert. De prijs weet ik niet meer precies, maar ik weet wel dat de normale campings in Denemarken niet echt goedkoop zijn, ook niet met zo'n kaart...

Gudrun

In Denemarken moet je zo'n kaart kopen en die is alleen in Denemarken geldig!!!!
De internationale Camping Cart accepteren ze daar niet :cry:
In Spanje, Italië, Portugal, Frankrijk heb ik meegemaakt dat ze ook om de CCI vroegen i.p.v. het paspoort. In veel gevallen kreeg je dan korting.

MiaV schreef:In Denemarken moet je zo'n kaart kopen en die is alleen in Denemarken geldig!!!!
Nee, de kaart is ook geldig in Noorwegen, Zweden en Finland. In Denemarken moet je inderdaad zo'n kaart hebben. In de andere landen kun je 'm gebruiken voor incidentele kortingen. In Denemarken zijn ze streng, hoewel het nog wel kan lukken om je er onderuit te praten. In Noorwegen heb ik er geen profijt van gehad, wel een minieme korting op een camping in Finland.

Die kaart is er eigenlijk alleen voor het gemak van de campingeigenaren. Zo kunnen ze wanbetalers makkelijker opsporen. Ik vond het als doortrekker vervelend om voor drie overnachtingen in Denemarken extra kosten te maken, terwijl ik toch voor iedere overnachting vooruit betaalde. Zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten zullen, zal ik maar zeggen.

Sjirk

In Frankrijk, Belgie en Duitsland heb ik mij tot nu toe altijd ingeschreven aan de hand van een kopietje van mijn paspoort of mijn rijbewijs. Nog nooit wat ingeleverd.

Ik heb op de site van de fietsersbond gekeken voor dat ik dit onderwerp startte maar ik zag niet de mogelijkheid tot de aanschaf van deze kaart.

NU toch gevonden bij de fietsersbond. :P