Duitsers houden er gewoon van denk ik!

Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Met Google vindt je zo een miljoen hits op 'a helmet saved my life'. Wil niet zeggen dat het altijd waar is: http://www.cyclehelmets.org/mf.html?1019Willem Jongman schreef:Hij bedoelt te zeggen dat als Jim geen helm had opgehad het wel eens heel wat slechter had kunnen aflopen. Dat was althans Jim's eigen verhaal, en ik geloof het graag.
Jim, vertel eens.....
Wim
En zonder helm waren z'n jas en broek nog heel geweestPathfinder_II schreef:Zelf fietste ik achter Jim toen hij viel en ik kan jullie verzekeren dat die helm een ritje hospital heeft bespaard. Met 50km/h over het asfalt, daar kan een hoofd niet goed tegen. De GoreTex jas en broek zaten vol gaten de helm flink gebutst maar Jim kon gewoon verder.
waarop baseer je dat? dat is dezelfde conclusie die je zou kunnen verbinden aan het al dan niet aanwezig zijn van sips/ asp/ abs/ kooiconstructie ed in luxe wagens... zouden daardoor steeds meer ongelukken gebeuren?m-gineering schreef:En zonder helm waren z'n jas en broek nog heel geweest
Waarschijnlijk baseert Marten zich op een gedachtenonderzoek waarbij bij personenauto's een dolk in het midden van het stuur werd gemonteerd. Het aantal ongelukken zal dan verminderen, evenals het aantal gewonden.B@se schreef:waarop baseer je dat? dat is dezelfde conclusie die je zou kunnen verbinden aan het al dan niet aanwezig zijn van sips/ asp/ abs/ kooiconstructie ed in luxe wagens... zouden daardoor steeds meer ongelukken gebeuren?m-gineering schreef:En zonder helm waren z'n jas en broek nog heel geweest
Maar terug naar de topic, zover ik heb begrepen scheelt dit per regio van duitsland in een aantal gevallen zou het verplicht zijn. Denk dat je hierover het beste eens kunt mailen oid naar de adac of vragen bij de anwb?
Bas
Hi Leon, Bundes Republiek... Duitsland, officieel Bondsrepubliek Duitsland, is een federatie van 16 deelstaten. De deelstaten hebben een eigen grondwet, regering en parlement. De deelstaatparlementen worden in vier deelstaten om de vier jaar, in de andere twaalf om de vijf jaar verkozen volgens het meerderheidsprincipe.Leon schreef:[Waarschijnlijk baseert Marten zich op een gedachtenonderzoek waarbij bij personenauto's een dolk in het midden van het stuur werd gemonteerd. Het aantal ongelukken zal dan verminderen, evenals het aantal gewonden.![]()
![]()
Dat er een helmplicht in bepaalde delen van een land bestaat zou toch wel nieuw zijn overigens.
Groeten,
Leon
Wat kan, is niet altijd. Kijk eens op de website van de ADFC:B@se schreef:De wetten in duitsland kunnen per deelstaat behoorlijk verschillen
als ik het goed onthouden heb zorgt de veiligheidsgordel er voor dat er minder automobilisten en meer zwakkere verkeersdeelnemers verongelukken. Risicocompensatie kom je voordurend tegen als mechanisme om -gedeeltelijk- te verklaren waarom een ingevoerde helmplicht geen reductie in schedelletsels geeft.B@se schreef:waarop baseer je dat? dat is dezelfde conclusie die je zou kunnen verbinden aan het al dan niet aanwezig zijn van sips/ asp/ abs/ kooiconstructie ed in luxe wagens... zouden daardoor steeds meer ongelukken gebeuren?m-gineering schreef:En zonder helm waren z'n jas en broek nog heel geweest
wat is er mis met de ADFC:
Maar terug naar de topic, zover ik heb begrepen scheelt dit per regio van duitsland in een aantal gevallen zou het verplicht zijn. Denk dat je hierover het beste eens kunt mailen oid naar de adac of vragen bij de anwb?