Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsdozen in hanoi? - Forum Wereldfietser

fietsdozen in hanoi?

weet iemand een fietsenwinkel voor fietsdozen zijn in hanoi ?


bono

Ik heb dezelfde vraag, ik heb gehoord dat het op het vliegveld zelf zou moeten kunnen... Maar heb jij inmiddels al iets gevonden? Dan horen we dat ook graag :D

he
sorry voor het late antwoord maar we zijn ondertussen al 2 en een halve maand onderweg en hebben nog niet de tijd gehad te kijken op de wereldfietser
er zou een straat zijn in hanoi met allemaal fietsen makers en verkopers daar zouden dozen kunnen zijn de volgende keer geef ik de naam van de straat kheb ze nu niet mee
groetjes

OK, laat ik toch reageren.

Lang, heel lang geleden (een jaar of 7) was er vlak bij het vliegveld een vestiging van een groot koeriersbedrijf. Voor de vlucht van Hanoi naar Bangkok hadden Bauke en ik al besloten om een beetje op tijd naar het vliegveld te gaan en als ze onze fietsen zo niet accepteerden (hier en daar wat plastic) dan zouden we daar naar toe gaan. Bij een koeriersbedrijf moeten wel wat dozen en verpakkingsmateriaal te vinden zijn.
Was in ons geval niet nodig, fietsen werden geaccepteerd en kwamen ongeschadigd aan

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Hallo,

Ondertussen zijn we aan het einde van ons half jaartje fietsen door ZO Azie gekomen, en zijn dus in Hanoi beland. We hebben fietsdozen gevonden in de 'Pho Ba Trieu'-straat, waar verschillende fietswinkels naast elkaar gevestigd zijn. We zijn beland bij een man die blijkbaar wel vaker fietsdozen levert aan vakantiefietsers. Hij vroeg eerst 10 dollar voor 4 dozen, maar uiteindelijk konden we ze kopen voor 15 000 dong per doos.
Bubbelplastiek konden we kopen voor 5000 dong per meter in de oude wijk van Hanoi, meerbepaald in de Hang Chieu straat, waar het ene winkeltje naast het andere ook tape verkoopt.
Misschien kan deze info ook voor anderen van nut zijn...

Groetjes,
De Falangbikers
Wij hebben onze fietsdozen voor een fooitje uit de opslag van het hotel waar we sliepen meegekregen. Blijkbaar laten staan door mensen die als startplaats Hanoi hadden.

Toen we (omdat we een pakket hadden geboekt bij AWOL) van hotel 'moesten' wisselen zagen we ook in dat hotel gebruikte fietsdozen staan. De moeite waard dus om bij je hotel na te gaan of er dozen staan opgeslagen!