Additionally, paste this code immediately after the opening tag: stuurfoam - Forum Wereldfietser

stuurfoam

GEZOCHT:
Geplastificeerd stuurfoam, vroeger in ieder geval gebruikt door KOGA.

Hans

Wat bedoel je met geplastificeerd stuurfoam. Is dat anders dan het gebruikelijke zwarte dikke verende rubber dat je overal kunt kopen.

Ronald
Inderdaad!Als je met het gebruikelijke stuurfoam in de regen fietst sopt het geweldig, maar met het geplastificeerde is dat niet het geval. Ook is het veel sterker, dus gaat het niet zo snel stuk als je met de fiets bv langs een muur schuurt of bij een valpartij.

Hans
HansH schreef:GEZOCHT:
Geplastificeerd stuurfoam, vroeger in ieder geval gebruikt door KOGA.

Hans
Ik ken wel rubberachtige slang (4mm dik)

/Marten (schuim hoort bij bier ;))

Op de site van www.rose.de staat ook nog ander stuur foam met referentienummer 523230-1 Het is een stuk duurder dan het gebruikelijke dat gaat soppen, misschien is dat wat je zoekt.

Ronald

Hi,

zelf heb ik hier van BBB een setje stuurlint met carbonlook, deze is door de speciale buitenlaag met carbon printje ook prima waterdicht en gaat dus niet soppen... Fiets staat al weer eventjes buiten en na de hoosbuien van de afgelopen dagen tot op heden nog prima.

Bij de lbs waar ze bbb materiaal verkopen moet het gewoon op het rek hangen, setje kost iets van 8 euro.

Bas
Heb op rose.de gekeken, maar kan daar niet op zien of er een plastic laag opzit. Kan een mail sturen voor info, maar betwijfel het. Ben inmiddels bij -tig fietszaken geweest, maar niemand kan me helpen. Het is 8 jaar geleden dat Koga het verkocht en die hebben me een half jaar geleden naar een toeleveringsbedrijf verwezen. Die konden echter niet meer zover terugkijken, maar dachten dat het toentertijd uit ZO Azië (wat niet?)kwam. Vandaar mijn zoektocht op internet!

Hans
HansH schreef:Heb op rose.de gekeken, maar kan daar niet op zien of er een plastic laag opzit. Kan een mail sturen voor info, maar betwijfel het. Ben inmiddels bij -tig fietszaken geweest, maar niemand kan me helpen. Het is 8 jaar geleden dat Koga het verkocht en die hebben me een half jaar geleden naar een toeleveringsbedrijf verwezen. Die konden echter niet meer zover terugkijken, maar dachten dat het toentertijd uit ZO Azië (wat niet?)kwam. Vandaar mijn zoektocht op internet!

Hans
Het originele Grabb-On komt - behalve s'zondags- uit de VS
Dit is het antwoord wat ik van rose.de heb gekregen:
"dieser Griffbezug ist leider nicht wasserabweisend. Der von Koga als Eigenmarke vertriebene Bezug wird meines Wissens nicht mehr hergestellt."

Dus ziet het er niet erg rooskleurig uit..
Heeft iemand nog alternatieven??

Hans
HansH schreef:Dit is het antwoord wat ik van rose.de heb gekregen:
"dieser Griffbezug ist leider nicht wasserabweisend. Der von Koga als Eigenmarke vertriebene Bezug wird meines Wissens nicht mehr hergestellt."

Dus ziet het er niet erg rooskleurig uit..
Heeft iemand nog alternatieven??

Hans
Hi al gekeken naar dat stuurlintje van BBB? heb net nog eventjes gekeken hier buiten en moet zeggen dat het echt droog is.... er zijn vast wel meer merken die een dergelijk product leveren.

Bas