Additionally, paste this code immediately after the opening tag: regenmuts voor helm - Forum Wereldfietser

regenmuts voor helm

Zelf heb ik voor hevige regen en kou een goretex regenkapje voor op mijn helm. Er regent dan niets meer naar binnen, en de kou heeft evenmin nog veel kans. Vroeger, met die ronde eitjes helmen, paste zo'n muts makkelijk, maar met de supersonisch snelle helmen met klep van tegenwoordig past miijn kapje nog maar met de grootste moeite. Zijn er ook langwerpiger modellen die je ook nog eens makkelijk met de klep van de helm kunt combineren?
Wim

Hallo Willem,

Misschien is deze regenhoes iets wat je zoekt.

Succes,
Robbert

Dit lijkt op wat ik heb, hoewel de mijne geel is (nuttig in de regen). Die van mij past maar met moeite op mijn nieuwe helm.
Wim

Ik doe gewoon de helm op, zo veel regen komt er niet door vind ik. Desnoods kun je een kap onder de helm opzetten?

Een douche muts?
:wink:

Of een kap/muts onder je helm? ik weet niet hoe fijn dat zit, maar misschien is het wel een oplossing

Normaal doe ik die regenkap ook niet op. Er komt inderdaad meestal niet zoveel regen en kou door de ventilatieopeningen. Maar soms wel (wel eens in de sneeuw in New York gefietst?)
Zo'n regenkkap is best prettig, en lekkerder dan iets onder je helm. Toen het weer nog gemener werd heb ik in Engeland mijn helm over mijn capuchon gedaan, en dat was lekker warm en kurkdroog. Maar ik hoorde niet veel meer.
Mijn probleem is dat die regenkapjes (eigenlijk inderdaad een soort badmusten) nog maar zo moeilijk passen op moderne helmen. En toch zijn ze heel handig: misschien 25 gram voor veel extra warmte op een belangrijke plek.
Voor als het nog kouder wordt heb ik nog een zijden bivakmuts die ik dan juist onder de helm doe. Dat is echt alleen voor de VS.
Wim

hi Willem

zelf gebruiken we naar alle tevredenheid deze:

Afbeelding

is van vaude.

Bas

Een bandana of beanie er onder? Werkt prima ook bij zware regen, alleen geen ervaring bij erge kou. Kan me voorstellen dat de eerder genoemde oplossingen (Bas, Robbert en Wim zelf) dan prettiger zijn. De veiligheidsfunctie van die van Bas en Wim zijn dan een pré!

Kijk eens in de folder van Shimano daar staat een helm in met regenhoes.