Additionally, paste this code immediately after the opening tag: warme handen - Forum Wereldfietser

warme handen

De een heeft er meer last van dan de ander, maar ieders handen worden koud in de striemende regen. Wat doe jullie als gewone fietshandschoentjes niet genoeg zijn?
Wim

De trein nemen.

Groetjes Ronald

ciclista schreef:De trein nemen.

Groetjes Ronald
:lol: Dat hebben we dan ook gedaan in het natte Engeland.

@ Willem.....let je een beetje op. Dadelijk neem je weer 32 kilo mee op je volgende trip door al de nieuwe droogtechnieken, die je nu aangeboden krijgt via het forum.

Ik rij meestal met vingerloze motorhandschoenen. Het verschil tussen fiets en motor is enigzins de manier waarop ze gemaakt zijn. Vingerloze fietshandschoenen zitten niet altijd ideaal op een motor. Maar omgekeerd vind ik ze eigenlijk ideaal, behalve als ik echt een trainingsrondje aan het racen ben op m'n wielrenfiets. Ik heb er aardig wat afstanden meegereden. Waaronder bijna dagelijks 13 heen en terug naar school(3 jaar terug). Nooit echt problemen gehad met onderkoeling, of het weer moest zowiezo al koud zijn.

Wat een optie, maar ook erg persoonsafhankelijk is dit: Vingerloze handschoenen, met daaronder van die latex operatie handschoenen. Ze zijn erg dun, maar houden de regen en vooral de wind tegen. Dit voorkomt veel afkoeling. Ik weet niet zo 1-2-3 meer waar m'n vader ze vandaan heeft geplukt, maar ik kan het desgewenst nog wel navragen.

[quote="Blanche"]Dadelijk neem je weer 32 kilo mee op je volgende trip door al de nieuwe droogtechnieken, die je nu aangeboden krijgt via het forum.[/quote]
Dat is nu net niet de bedoeling. Het viel me op dat velen een klein zwak punt hadden dat je misschien met weinig gewicht kon oplossen. Als ik in het voor en najaar naar de koude delen van de VS ga neem ik altijd een stel goretex handschoenen, een paar warnme sokken en een muts mee. Dat weegt alles bijeen heel weining , en vergroot je marge enorm als het weer eens omslaat.
Wim

Blanche schreef:
ciclista schreef:De trein nemen.

Groetjes Ronald
:lol: Dat hebben we dan ook gedaan in het natte Engeland.
en hier is de video ;)

Prachtig, wat een video - een echt tijdsdocument. Met volop ruimte in de trein voor fietsen, en een restauratierijtuig. Ook buiten de trein lijkt het goed eten. En offroad is het gelijk afstappen.
Wim

Dichte handschoenen!! Heb ik elke vakantie tocht bij me!