Water is niet erg. Het is kleurloos, geurloos, en mits in bescheiden mate genuttigd niet giftig. Nat worden in de regen is dus op zich niet zo'n ramp. Het probleem is dat je er door kunt afkoelen, en voorbij een bepaald punt is dat niet alleen vervelend, maar ook gevaarlijk. Dat geldt in het bijzonder voor je voeten. Ze worden makkelijk heel nat, en omdat ze uitsteken vangen ze ook veel wind. De meeste fietschoenen zijn niet erg waterdicht, en ik denk dat dat de reden was dat velen tijdens de Engeland tocht hun bergschoenen aanhadden. Die van mij (vrij nieuw, categorie B, met goretex) stonden op de laatste fietsdag echter binnen korte tijd vol water. Ik moet nog controleren of ze misschien lek ziijn, maar ga er vooralsnog vanuit dat het water er gewoon van bovenaf in is gelopen. En ik was niet de enige met soppende voeten.
Wie heeft goede ervaringen met een niet te zware oplossing (bij voorkeur in combinatie met spd)?
Wim
Wie heeft goede ervaringen met een niet te zware oplossing (bij voorkeur in combinatie met spd)?
Wim