Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Innovatie Fietshelm - Forum Wereldfietser

Innovatie Fietshelm

Goededag allemaal,

Ik ben bezig met het project innovatie. In dit project zijn wij op zoek naar verbeteringen van een Fietshelm. Hebben jullie misschien leuke ideeen om een fietshelm te verbeteren. Het mag iets zijn wat haalbaar is maar het kan ook wezen dat het gewoon een leuk idee is, maar dat het waarschijnlijk nooit wat zal worden :wink: .

Groeten Nelleke van Dijk

Een nadeel van de gangbare fietshelmen is dat ze moeilijk op te bergen zijn. Ze zijn wel licht, maar verder groot en glad. Je moet er nog voorzichtig mee omgaan ook. De meest genoemde oplossing hiervoor is de helm op het hoofd te zetten. Maar veel mensen gebruiken de helm alleen bij afdalingen, moeilijke onverharde wegen, of juist in stedelijk gebied.

Een helm die je compact op kan vouwen lijkt me wel wat.

Geintegreerde achteruitkijkspiegels.

idd zat ook te denken aan integratie van andere functies als bv verlichting, headset ed. En denk ook gelijk aan het omschakelen naar "nieuwe" materialen voor bv de buitenschaal (denk gelijk aan glasfiber ipv kunstoffen met weekmakers).

Bas
Nelleke van Dijk schreef:Ik ben bezig met het project innovatie. In dit project zijn wij op zoek naar verbeteringen van een Fietshelm.
5 VWO scholier en collega van Danique? :)

Wat vaak op het forum terugkomt is en wat veel mensen zich volgens mij afvragen is: kan ik mijn helm nog gebruiken. Een helm vervangen is namelijk prijzig. Twee duidelijke redenen om dit toch te doen zijn vallen en leeftijd. Maar, wanneer is een val nu zo ernstig geweest dat de helm vervangen moet worden. En, wanneer heeft de tijd een helm zo aangetast dat deze zijn werk bij een val niet meer zal doen. Dus: slijtage indicator (al dan niet binair).

En in de categorie; holder de bolder, het is kolder:
- Een helm die zowel overdag als 's nachts het thuis voor je hoofd is. De bescherming overdag, het kussen in de nach(t) :wink:
- En als we het dan toch over kussens hebben: plofkussen! :lol:
- Een generator waarmee je de accu van je telefoon/camera/etc kan opladen, aangedreven door hoofdwarmte, zweet en wind! :idea:

Peter Rodenburg schreef:Geintegreerde achteruitkijkspiegels.
B@se schreef:idd zat ook te denken aan integratie van andere functies als bv verlichting, headset ed.
Bas
Inderdaad interesant.
Verder: Bovenstaande eventueel als los accesoires aan te brengen. Zodat als je de helm ook zonder deze accesoires kunt/wilt kopen, deze betaalbaar blijft. Interesant voor 'n fabrikant die op 'n breed publiek wil mikken.

M'n aanvulling: Een klep die verder vooruit steekt tbv zonwering. En/of dat de zonneklep 'n accesoire is: Voor wie zonder wil fietsen.

Gr. Marco

wat mij opvalt: iedereen wil de helm met extra features uitrusten (spiegel, vouwen, klep, I-lid, etc) waarmee de helm als helm zwaarder en dus nooit beter wordt, maar iets primairs als iets meer dan de minimale bescherming is kennelijk geen thema ;)

m-gineering schreef:wat mij opvalt: iedereen wil de helm met extra features uitrusten (spiegel, vouwen, klep, I-lid, etc) waarmee de helm als helm zwaarder en dus nooit beter wordt, maar iets primairs als iets meer dan de minimale bescherming is kennelijk geen thema ;)
Dan wil ik daar nog wel zonnepanelen aan toe voegen. De helm zal dan wel erg duur worden en je moet er niet aan denken dat je dan een klap op het asfalt maakt.....Nu ik hier over nadenk.....zo werkt de helm ook weer preventief... :)

Maar zo kan het ook.........en 's avonds dus een kussen :wink:

Afbeelding

Ik wil een helm zonder kinbandje 8)

mazzeltovv schreef:Maar zo kan het ook.........en 's avonds dus een kussen :wink:
Ideaal, leuk gevonden, waar te bestellen? The North Face logo er op en verkopen voor EUR 500,-. Loopt vast als een trein :)

:idea:

Een zo licht gewicht mogelijke....en klein...dus dan kom je weer op de oude leren-bandjes-race-butsmutsen uit....waar men soms een petje overheen droeg...

of een soort van Tilly-hat (of Lars-hoed = grote rieten hoed) met een geintegreerd systeem zodat het je niet misstaat wanneer je hem de hele dag op hebt.

Vooral moet er zoveel mogelijk koeling zijn....

...dus die foto hierboven is zo gek nog niet.... :)

o ja, en een manier om de helm makkelijk aan de kano/rolbag achterop te plakken, of voorop bij de stuurtas, zodat je de helm ten alle tijden tijdens het fietsen kunt pakken (net zoals een liga-koekje). Elke keer dat ding aan een netje oid bevestigen is vervelend.

succes ermee!

Als ik dit zo lees zou een goede innovatie zijn een helm die je eenvoudig voor op je stuur of achter aan je zadel kunt klikken. En dat het dan lekker stevig vastzit maar dat je 'm ook makkelijk (onder het fietsen?) weer los kunt halen.

En helm met geïntegreerde spiegel bestaat (bestond?) overigens al.

eindgebruiker schreef:En helm met geïntegreerde spiegel bestaat (bestond?) overigens al.
Zag toevallig gister zo'n spiegeltje wat je op je brillenpootje zet, die bestaan i.i.g. dus nog wel.