Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Herftsfietsen in Zweden - Forum Wereldfietser

Herftsfietsen in Zweden

Ik heb het plan voor een fietsvakantie in de uitgestrekte bosssen met HERFSTkleuren eind september/begin oktober a.s..
We gaan altijd wild kamperen en hopen te genieten van mooie herfstbossen Wie weet waar je in Zweden dan het beste kunt fietsen in die periode?

Geen idee, maar ik weet wel dat je voor een habbekrats met de trein en de fiets naar Kopenhagen kan reizen, wat dichtbij het zuiden van Zweden is. Kijk maar op de website van de treinreiswinkel.

bikelike schreef:Geen idee, maar ik weet wel dat je voor een habbekrats met de trein en de fiets naar Kopenhagen kan reizen, wat dichtbij het zuiden van Zweden is. Kijk maar op de website van de treinreiswinkel.
Wel tijdig boeken, want anders zijn de goedkope 'sparnight-tickets' uitverkocht!
Zie www.treinreiswinkel.nl
Kees Karsten schreef:Ik heb het plan voor een fietsvakantie in de uitgestrekte bosssen met HERFSTkleuren eind september/begin oktober a.s..
We gaan altijd wild kamperen en hopen te genieten van mooie herfstbossen Wie weet waar je in Zweden dan het beste kunt fietsen in die periode?
Denk eens aan het natuurpark Glaskogen dichtbij Arvika. Erg mooi voor een weekje fietsen en relatief dichtbij. In de laatste Bike&Trekking staat er een reisverslagje over dit gebied. (ook goed te combineren met een kanotocht op één van de meren).
http://www.arvika.se/~glaskog/engram.htm
Kees Karsten schreef:Ik heb het plan voor een fietsvakantie in de uitgestrekte bosssen met HERFSTkleuren eind september/begin oktober a.s..
Er is in voorjaar 2006 een nieuw fietspad op een oude spoorbaan geopend, van Karlstad naar Uddeholm in de Zweedse provincie Värmland, lengte 90 km. Het heet Klarälvsbanan, genoemd naar de rivier Klarälven. In september 2006 heb ik daar gefietst onder spetterende mooie herfstkleuren. Echt fotogeniek met "Indian summer"-plaatjes. In juni 2007 heb ik daar nog eens gefietst. Kijk eens op www.klaralvsbanan.se
Het beste is in september te doen, dan zijn de meeste paddestoelen nog aanwezig en de bomen in herfstkleuren op hun mooist. In oktober is het na 4 uur 's middags al te koud. Ik bezit namelijk in Värmland een tweede huis. Daar heb ik nog een fiets staan.
Hoe er te komen? Fietsdrager mee op je auto. Karlstad ligt op ca. 250 km ten NO van Göteborg.
Ik ben in juli nog in Kristinaham (ten Oosten van Karlstad) en Karlstad geweest. Ik heb daar van Nederlanders gehoord dat Ryanair vanaf Dusseldorf op Karlstad vliegt. Ik ben zelf met de auto gegaan.

Landkaarten, geschikt voor het fietsen zijn te verkrijgen in de boekenwinkels.

Veel plezier toegewenst in de mooie natuur van Zweden!

Ryanair vliegt vanaf 10 oktober 2007 op Vaxjo in Zweden.
Vanaf Düsseldorf-Weeze, 15 km vanaf Nijmegen, niet te verwarren met het grote Düsseldorf!!
Martin E. van Doornik schreef:
Er is in voorjaar 2006 een nieuw fietspad op een oude spoorbaan geopend, van Karlstad naar Uddeholm in de Zweedse provincie Värmland, lengte 90 km. Het heet Klarälvsbanan, genoemd naar de rivier Klarälven. In september 2006 heb ik daar gefietst onder spetterende mooie herfstkleuren. Echt fotogeniek met "Indian summer"-plaatjes. In juni 2007 heb ik daar nog eens gefietst. Kijk eens op www.klaralvsbanan.se
Het beste is in september te doen, dan zijn de meeste paddestoelen nog aanwezig en de bomen in herfstkleuren op hun mooist. In oktober is het na 4 uur 's middags al te koud. Ik bezit namelijk in Värmland een tweede huis. Daar heb ik nog een fiets staan.
Hoe er te komen? Fietsdrager mee op je auto. Karlstad ligt op ca. 250 km ten NO van Göteborg.
Ik heb vandaag mijn dia's over de Klarälvsbanan (van juni 2006, september 2006 en juni 2007) bij elkaar gezocht en gescand. Kijk maar naar de fraaie foto's van de Klarälven in het schitterende land Zweden:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZUMOJE4A en klik op de foto's voor een groter formaat en de grote foto wordt nog eens groter als je hierop klikt.
Ik heb in Sunnemo een zwarte Giant staan, maar in juni 2007 heb ik mijn andere (gele) Giant uit Nederland meegenomen, want hij rijdt lekkerder. Vandaar dat mijn fietsen op de foto's verschillend zijn. Ik ben zeer gehecht aan het NL-bordje die ik al sinds 1981 bij buitenlandse fietstochten heb gebruikt. Hij heeft dus al heel wat meegemaakt! Buiten de fietstochten om staat dit bordje naast mijn computer thuis. Hebben jullie er nu al ZIN in?!?! :D :D :D

Hej, jag har sökte på hemsidan av Ryanair. Du kan förlåt inte flyger från Weeze till Karlstad!

Ja, ik ken heel goed Zweeds, heb gestudeerd :D !

Hallo, ik heb gezocht op de website van Ryanair. Je kan helaas niet van Weeze naar Karlstad vliegen!