Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat kost het om naar Engeland te gaan - Forum Wereldfietser

Wat kost het om naar Engeland te gaan

Hoi,
Via de landeninformatie wordt ik niet veel wijzer, maar er is vast iemand die het gedaan heeft :)
We (2personen) hebben deze zomer zo'n 10 dagen om te gaan fietsen en we denken aan Engeland. Waar ik op zoek naar ben is wat de handigste en betaalbare manier is. Vliegen is geen optie wegens onhandig. Mijn auto is op zich wel handig als voortransport want omdat hij oud is durf ik hem wel ergens neer te zetten en de LPG tot de kust is betaalbaar. Met de auto over het kanaal is vast weer duur.
Dus wat is dan een gemakkelijke en betaalbare route, hoeveel tijd zijn we kwijt en wat kost dat grofweg bij elkaar?
Wat ik weet: de fietsbus is 200 euro pp en die rijdt bepaald niet iedere dag.
Dank,
Leon

welk deel van Engeland hadden jullie in gedachten?

Hoi Leon,

Ik las net in de krant dat het mogelijk is om als voetganger Calais-Dover te doen voor 6 euro. Er is daar een felle concurrentiestrijd aan de gang. Wellicht is het dus een optie om naar Calais te rijden en daar te met de fiets verder te gaan (misschien kun je in je fietstas nog iemand meesmokkelen om uit de kosten te komen :wink: ).

Bron: Dagblad De Limburger / www.parijsblog.nl (blog van de journalist)

Sjirk

Ik reis al jaren heel vaak heen en weer naar Engeland voor mijn werk. Veruit de goedkoopste optie is eigenlijlk altijd de boot van Hoek van Holland naar Harwich (wel ruim van te voren een superapex boeken). Er zijn ook kaartjes vanaf elk station in Nederland, en door naar London of Cambridge. Met de fiets is het ideaal (heb ik in de loop van de jaren ook veel gedaaan) : je speelt autotje, ofwel je rijdt met je fiets het schip op en af. De extra prijs voor de fiets is heel gering. Als je je auto op de boot meeneemt ben je wel veel meer geld kwijt.
Wim

Als je niet met het vliegtuig wilt, dan blijven er over: de trein en de boot.
Ik heb zelf al eens geprobeerd uit te zoeken of je met Eurostar je fiets mee kan nemen in de trein naar Engeland, maar kwam er via de website niet uit. Zie: www.eurostar.com
Ik vind zelf de veerboot een aangenaam (en romantisch) transportmiddel. En als je de nachtboot neemt hoeft het je ook niet veeel tijd te kosten. Hier een paar websites die gebookmarked had:
http://www.directferries.nl/
http://www.sailaway.nl/veerdienst.htm

Het zou wel moeten kunnen. Zie deze link. Tandem gaat niet.
Ben er alleen niet uitgekomen of je je fiets direct mee kunt nemen of dat je hem voor 24 uur kwijt bent. Zou zeggen bel en je weet meer.

Groet,
Robbert
Boten
Rtd Hull komt mooi noordelijk aan, maar is duur omdat er een hut aan vast zit.

De boot ijmuiden-newcastle schijnt ook weer in de vaart te zijn, maar newcastle uitfietsen is niet het meest excellente begin van je vakantie

Hoek-Harwich is weer een stuk langzamer geworden omdat de seacats uit de vaart zijn. dus loop je het risico weer 8 uur in een doos door te brengen waar je nergens rustig kunt zitten zonder geterroriseerd te worden door een 3e rangs stemmingsorkest

CAlais/Boulonge- Dover Folkstone is het kortst en qua overtocht het goedkoopst, ook omdat er vaak rare tarieven voor midden in de nacht zijn. Nadeel is dat Londen tussen de havens en de rest van Engeland zit, maar je zou een omtrekkende beweging langs de zuidkust kunnen maken, of als je van spannend houdt een trein kunnen proberen

IJmuiden-Newcastle is ook het onderzoeken waard. Dan zit je zo in Schotland. Is in mijn herinnering goedkoper dan Rdam-Hull.

Duinkerken-Dover enkele reis €22.50 Met fiets.
http://www.norfolkline-ferries.co.uk/nl
Volgende week ga ik heerlijk fietsen in Kent!! iedere 2 uur vertrekt er een boot.

Hey Leon,
Wij gaan straks met een grote groep Wereldfietsers naar Engeland en dat kost ons € 108,00 p.p.
Dan heb je heen de boot plus hut Rotterdam-Hull en terug de boot plus hut Newcastle-IJmuiden. Vind ik zelf nog te overzien. Kan je overdag fietsen en 's-nachts reizen, vooral als je een korte vakantie hebt ideaal.
Misschien heb je mijn site al gezien waarin al onze plannen uiteen zijn gezet.

succes
jim

Ben al eens van Zeebrugge naar Rosyth (Edinburgh) gevaren. Fiets ging gratis mee. (Wel heel avontuur, en terugweg iets minder evident, maar uiteindelijk toch alles terug bij elkaar :wink: )

Leon,

Als je maar tien dagen hebt, lijkt Kent en de aansluitende zuidkust geen slechte optie. Je neemt in Maastricht de Leers-Express naar Brussel-Zuid en vandaar de trein naar Oostende of Zeebrugge. Daar pak je een boot naar Dover of Folkestone: zit je meteen in het fietsgebied van Kent.

Vraag verder informatie op over de ferries en Kent en aangrenzende delen bij het Brits Verkeersbureau

bert sitters schreef:Leon,

Als je maar tien dagen hebt, lijkt Kent en de aansluitende zuidkust geen slechte optie. Je neemt in Maastricht de Leers-Express naar Brussel-Zuid en vandaar de trein naar Oostende of Zeebrugge. Daar pak je een boot naar Dover of Folkestone: zit je meteen in het fietsgebied van Kent.
De belgische veerboten naar zuid engeland zijn niet meer of zijn er weer nieuwe?.
Kent is mooi, maar ook de kleine weggetjes zijn aardig druk met autoverkeer

Wat een reacties na één dag!
Dank. We gaan het bestuderen :D
Leon

Ik ga vaak met de fiets na Engeland en maak gebruik van www.easyjet.com en www.jet2.com.

Fiets inpakken, vliegen, uitpakken en trappen maar!
m-gineering schreef: De boot ijmuiden-newcastle schijnt ook weer in de vaart te zijn, maar newcastle uitfietsen is niet het meest excellente begin van je vakantie
Dat valt reuze mee hoor, zolang je maar meteen langs de kust naar het noorden fietst. De opties west & zuid zijn idd minder fraai, maar dat hoort nu eenmaal bij een grote stad.

Wij zijn vorige jaar naar van IJmuiden naar Newcastle gevaren en dat ging prima. Er goedkoop was het in mijn herrinering overigens niet. Maar het kost nu eenmaal geld om zo'n boot te laten varen en de entertainers in de grote zaal te betalen.

Er gaan inderdaad nog maar een paar veerboten vanaf Oostende. Maar vanaf Duinkerken in Frans-Vlaanderen vertrekken nog zat veerboten naar Dover van verschillende rederijen. Vaartijd: een goed uurtje. Verschillende rederijen betekent concurrentie en dat drukt meestal de prijs.
Je neemt vanaf Maastricht de Leers-Expres naar Brussel-Zuid (Brussel-Zuid heeft liften i.t.t. Brussel-Noord). In Brussel-Zuid stap je over op de trein naar De Panne (totale reistijd vanaf Maastricht naar de Panne is 4:00 uur). Vanaf de Panne is het een klein stukje fietsen naar Duinkerken.

Kijk eens via google op Dunkerque Ferries.

Newcastle kun je naar het westen langs de Tyne over een soort jaagpad uitfietsen. Toen ik het deed regende het pijpenstelen en er zijn veel vervelende hekjes, maar het was niet heel vreselijk.

Wil binnenkort met de fiets naar familie in Kent.
Na hier wat rond gelezen te hebben, is mijn keuze gevallen op trein Rotterdam->Oostende en veer Duinkerken/Oostende->Dover.

Geprobeerd het treinretourtje (Rotterdam-Oostende) te boeken via de Treinreiswinkel. Dit lukte niet als ik de fiets meenam, iemand hier ervaring mee?

En is het mogelijk ter plaatse een veerbootkaartje voor persoon en fiets te kopen? Dit ivm. evt. treinvertraging vooraf.

Of kan het eenvoudiger? trein/veer in één?

Gideon
Op de site :
http://www.tourpress.nl/bericht.php?id=9850
staat het volgende bericht :

Vanaf € 29,- heeft SeaFrance een speciaal aanbod voor fietsers : retourovertocht Calais – Dover met de ferry voor 1 volwassene (incl. fiets) en 1 maaltijd tijdens heen- óf terugreis. Deze aanbieding is geldig tot eind 2007, dus ook geschikt op een later moment .........

Let wel : RETOUR ! Alleen zwemmen is goedkoper. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Fietsbob.