Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in Frankrijk - Forum Wereldfietser

fietsen in Frankrijk

Hallo

Wij willen in juli voor 10 dagen naar Frankrijk (met de caravan) om te fietsen (race). In welke streken vinden we mooi weer, rustige omgeving, geen al te straffe beklimmingen (60 à 80 km per dag op vlakke wegen is geen probleem), uitgestippelde (veilige) fietsroutes?
De Loire streek? Vaucluse? Zuid-Franse kust?

Alvast bedankt voor de tips !

groetjes Veronique
Veronique schreef:Wij willen in juli voor 10 dagen naar Frankrijk (met de caravan) om te fietsen (race). In welke streken vinden we mooi weer, rustige omgeving, geen al te straffe beklimmingen (60 à 80 km per dag op vlakke wegen is geen probleem), uitgestippelde (veilige) fietsroutes?
De Loire streek? Vaucluse? Zuid-Franse kust?
Alvast bedankt voor de tips !
groetjes Veronique
Met een caravan achter je fiets wil je inderdaad niet te zwaar klimmen :lol: :lol:
Ik zou dan naar de Loire gaan en bij slecht weer naar de Drôme. Voordeel van de Drôme ten opzichte van de Vaucluse is dat er daar betere fietsroutevoorzieningen zijn.
Leon

Hee VeroniQue,

Tja waar je mooi weer vind kan ik je niet vertellen.....de onzekerheidsfactor speelt daar nogal een rol. De lonely planet heeft een speciale fietsgids. Hierin staan etappes met het hoogteverschil aangegeven door heel Frankrijk.

Succes met plannen!

Blanche

Drome is inderdaad erg mooi, en natuurlijk de Luberon en de provence in diezelfde hoek van frankrijk. D'r zijn zeker een aantal fietsroutes, maar je kunt ook gewoon de witte en gele weggetjes van de michelin kaart nemen. Verder kun je er heerlijk eten, dus hoef je ook geen hagelslag en aardappels in de caravan mee te nemen. Wel zou je beter wat eerder kunnen gaan (eind juni): minder touristen en wat minder warm.
succes ermee,
Arjan

Mocht je nog geen keuze gemaakt hebben dan geef ik graag mee dat de Champagnestreek en de Bourgondië vrij rustig en over het algemeen makkelijk te fietsen zijn. Ik had er grotendeels mooi weer op enkele regendagen na. Hier een kortverslag en enkele foto's over m'n tour door Frankrijk, gefietst in 2005.

http://www.freewebs.com/carlsfietstocht ... jk2005.htm