Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sram ketting op campa. - Forum Wereldfietser

Sram ketting op campa.

Hoi,
Een 9-speed Sram ketting op een 8-speed Campagnolo cassette. Gaat dat goed samen?

Hi,

een 9 sp ketting is smaller dan een 8sp dus dat loopt niet lekker.
kettingen voor 5-6-7-8 sp zijn even breed, een 9sp smaller en een 10sp nog weer smaller. Zou gewoon een 8sp ketting halen.

je vind onderaan deze pagina een lijstje met breedtes van de kettingbladen, is het gelijk duidelijk.

Bas
Woutre schreef:Hoi,
Een 9-speed Sram ketting op een 8-speed Campagnolo cassette. Gaat dat goed samen?
9 sp ketting is uitwendig iets smaller (ca 0.5mm), dus je hebt kans dat het schakelen voor iets minder is of dat de ketting op de tanden van het binnenblad kan schaatsen zonder in te grijpen. Achter verwacht ik er weinig van.
Je zou het kunnen proberen als je een ketting hebt liggen, met de kanttekening dat een 9v ketting zo 70% duurder is dan een 8v

Heb nu een 8-speed ketting, maar dat loopt niet lekker. Zal even het hele verhaal vertellen, denk dat het een en ander duidelijk wordt.

Wanneer ik de ketting voor binnen (39) en achter buiten (13) leg dan pakt de ketting op de schakelpinnetjes en dat is best gevaarlijk en irritant. Is hier een oplossing voor of is dit gewoon het probleem van 8-speed ketting op 9/10-speed kettingblad?
Cassette is Campa Record (rest Veloce), kettingbladen zijn FSA, ketting is KMC. Is een aardige cocktail aan het worden.

Afbeelding

aha, chainsuck, das idd een ander verhaal...

Woutre schreef:Heb nu een 8-speed ketting, maar dat loopt niet lekker. Zal even het hele verhaal vertellen, denk dat het een en ander duidelijk wordt.

Wanneer ik de ketting voor binnen (39) en achter buiten (13) leg dan pakt de ketting op de schakelpinnetjes
hoe is de kettinglijn? Het kan ook een te korte trapas zijn. Maar als de bladen en het crankstel voor 9sp zijn is een smallere ketting ook een stap in de goede richting

m-gineering schreef:
Woutre schreef:Heb nu een 8-speed ketting, maar dat loopt niet lekker. Zal even het hele verhaal vertellen, denk dat het een en ander duidelijk wordt.

Wanneer ik de ketting voor binnen (39) en achter buiten (13) leg dan pakt de ketting op de schakelpinnetjes
hoe is de kettinglijn? Het kan ook een te korte trapas zijn. Maar als de bladen en het crankstel voor 9sp zijn is een smallere ketting ook een stap in de goede richting
Hmm, te korte trapas. Heb een 110mm 4-kantige Ita-trapas en het bracket is 70mm (uiteraard). Dubbel crankstel.
Zit dat dan goed?

Woutre schreef:
m-gineering schreef:
Woutre schreef:Heb nu een 8-speed ketting, maar dat loopt niet lekker. Zal even het hele verhaal vertellen, denk dat het een en ander duidelijk wordt.

Wanneer ik de ketting voor binnen (39) en achter buiten (13) leg dan pakt de ketting op de schakelpinnetjes
hoe is de kettinglijn? Het kan ook een te korte trapas zijn. Maar als de bladen en het crankstel voor 9sp zijn is een smallere ketting ook een stap in de goede richting
Hmm, te korte trapas. Heb een 110mm 4-kantige Ita-trapas en het bracket is 70mm (uiteraard). Dubbel crankstel.
Zit dat dan goed?
Geen idee. Jij hebt de fiets en kan het opmeten. Ik zou niet weten welk crankstel je hebt en kan het dus ook niet opzoeken

m-gineering schreef:
Woutre schreef:
m-gineering schreef:hoe is de kettinglijn?
Heb een 110mm 4-kantige Ita-trapas en het bracket is 70mm (uiteraard).
Geen idee.
Bedoeld wordt of de twee voorbladen wel voor het midden van het stapeltje kransjes zitten.
Leon

Hoe kan ik zoiets op meten dan? Heb een dubbel Veloce crankstel uit '97 met record 13-26 cassette. Kan je hier iets mee?

Ciao