Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Birma - Forum Wereldfietser

Birma

Name: Edwin

Na eerst de wegen in Vietnam en Thailand onveilig te hebben gemaakt zijn we toe aan onze volgende uitdaging:Birma.
Wie heeft ervaring met fietsen in Birma en waar moet ik opletten?

Name: diana

Email: dianakemp@yahoo.com

Hallo Wij hebben in december gefietst in Birma. Sommige trajecten waren erg zwaar omdat het wegdek vreselijk slecht was, maar met een beetje doorzettingsvermogen is dat prima te doen. Het is wel handig om op de slechte stukken niet al te groet dagmarsen te plannen ( ongeveer 80 km is te doen) Een groter probleem is het slapen. Het is verboden om in een tent te slapen en in sommige dorpen/ steden is het voor een buitenlander soms verboden om in een hotel te slapen, daar helpt een bezoek aan het politiebureau je ook niet verder. Als het niet mag dan mag het echt niet het enige dat er opzit is doorfietsen. Probeer telkens bij guesthouses te informeren hoe het zit. De route van yangon naar het noorden via de oostroute is heel erg slecht ( je gelooft je ogen niet zo slecht), maar daar is redelijk wat slaapplaats. Via de westroute is een betere weg maar daar zijn de slaapplaatsen weer wat dunner gezaaid. Je kunt overal goed aan eten en drinken komen. De mensen zijn ontzettend gastvrij en behulpzaam ( behalve als hen iets is verboden door het regiem) Het is niet overal even veilig om te reizen (ruzie tussen de bergstammen en het regiem). Sommige wegen wegen dan ook verboden voor de buitenlanders. Welke wegen er veilig zijn kun je vaak navragen bij de bevolking. Het reizen daar is zeer boeiend, maar ook vermoeiend ( geen strandvakantie zal ik maar zeggen) Een hele fijne fietsreis Nog vragen? mail maar groet Diana
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: edwin

Dank voor de info. Mocht ik nog vragen hebben dan komen die zeker.
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Arnold

Email: a.metselaar@math.utwente.nl

Ik heb geen ervaring met Burma.
Je moet je overigens afvragen of je het huidige regiem wel met
een bezoek moet vereren.
Het Burma Centrum Nederland vindt van niet, zie
http://www.xs4all.nl/~bcn/toerisme.html voor hun argumenten.

Arnold
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: edwin

Dank je Arnold.
Ik heb er zeker over nagedacht wel/niet gaan. In Onze Wereld van April staat hierover over ook een artikel over waarom je wel naar Burma kunt gaan met enkele goede tips om het regime te omzeilen. Ook zeker de moeite waard om hun (novib) argumenten te lezen. Maar ik vind zeker dat je er goed over na moet denken.
--- --- --- --- --- --- --- --- ---