Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb de indruk dat het om Nederlandse treinen gaat.cisca schreef:Ik had te laat gemerkt dat ik deze vraag ook op "Fiets en Trein" had kunnen stellen.
Onze ongemakken (de een wat meer dan de andere):
- Medefietsers die je op een druk perron verwijzen naar een heel ander stuk van de trein waar nog wel plaats zou zijn, wat dus niet zo is;
- Het afladen van de fiets;
- Het rechtop moeten zetten (op een wiel) van de fiets;
- Het verkassen naar een ander perron;
- Treindeuren die te vroeg sluiten;
- Het bewaken van de fiets;
- Geen zitplaats in de buurt van de fiets;
- Geen lift of roltrappen aanwezig
cisca, ik heb me lang braaf naar de fietscoupés gevoegd.. tot er een paar gebeurtenissen plaats vondencisca schreef:Ik had te laat gemerkt dat ik deze vraag ook op "Fiets en Trein" had kunnen stellen.
Onze ongemakken (de een wat meer dan de andere):
- Medefietsers die je op een druk perron verwijzen naar een heel ander stuk van de trein waar nog wel plaats zou zijn, wat dus niet zo is;
- Het afladen van de fiets;
- Het rechtop moeten zetten (op een wiel) van de fiets;
- Het verkassen naar een ander perron;
- Treindeuren die te vroeg sluiten;
- Het bewaken van de fiets;
- Geen zitplaats in de buurt van de fiets;
- Geen lift of roltrappen aanwezig
NS bekijkt hoe ze in de IRM treinstellen (die nu naar Heerlen en Maastricht rijden) meer ruimte voor de vele fietsers kunnen maken. De problemen van reizigers die niet voor de fietser (die voor zijn fietsplaats heeft betaald) willen opstaan zijn bij NS bekend. Mogelijk komt de sticker "Fietsers hebben hier voorrang" of iets dergelijks (weer terug) op het fietsbalkon. Dit moet een eind maken aan de conflicten tussen fietsers en reizigers zonder fiets die niet willen verkassen naar de coupe.Leon schreef:"Hoogtepunten" zijn echter de twee keren dat ik mijn fiets plat in het halletje heb gelegd omdat de passagiers niet wilden opstaan van de fietsparkeerplaats terwijl er in de coupes meer dan genoeg ruimte was.
Ooit al eens geprobeerd een koffer door de klapdeur een coupe in te krijgen en de koffer in zo'n minirek te hijsen?bert sitters schreef: 2)Bagagestukken van enorme omvang die op de fietsenplaats in de trein worden gestald, zodat er voor fietsen geen ruimte is. Voor de fiets moet je betalen en die hutkoffers zijn gratis.
Die "regel" van slechts 2 fietsen is beslist onjuist! In het handboek van de treinbegeleider staat uitdrukkelijk te lezen dat de treinbegeleider "soepel" moet zijn in het accepteren van fietsen in de trein, voor zover dat mogelijk is.GoDiva schreef: Er is nl een regel dat een trein maar 2 fietsen aan boord moet nemen. Volgende treinconducteur maakte er echter geen probleem van om mijn fiets en 2 fietsen van een koppel in te laden. Hij vertelde ook van een collega die in de week ervoor toen het rustig was een hele wagon had laten gebruiken door een groep van 7-tal fietsers.