Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsdozen in oslo - Forum Wereldfietser

fietsdozen in oslo

Hallo, we gaan binnenkort fietsen in noorwegen voor de heenreis voorzie ik geen problemen met het inpakken in fietsdozen. maar vanuit oslo kan ik maar geen informatie krijgen. Heeft iemand ervaring met het krijgen van fietsdozen in oslo? bvd

Ik weet niets over dozen. Maar ik weet wel dat ze in oslo erg veel fietsen vervoeren. De noren zelf pakken de fiets totaal niet in. Wij gingen onze goed ingepakte fietsen afgeven en toen zag ik wel 10 fietsen staan. Deze fietsen waren niet eens ingepakt en er zaten zelfs nog mandjes etc. op.

Ik zou me dus niet teveel zorgen maken!

Veel fietsen in Oslo? Nou dan zijn er vast en zeker ook veel fietswinkels! :idea: Die hebben meestal wel een fietsdoos staan als je op tijd vraagt. Doen wij in Nederland ook altijd.

Fijne vakantie!!

Blanche

Het vliegveld van oslo bevind zijn 50 kilometer vanaf de stad.

Nogmaals, fietsdozen bieden vaak schijnbescherming! Kunnen ze lekker plat neerleggen op een stapel koffers en er vervolgens loodzware Samsonitas op kwakken. Gebruik de VK-hoes. Je doet wat karton (overal te vinden) om de edele delen. Je wikkelt je fiets in luchtkussentjesfolie en doet hem in die hoes. Op de luchthaven van aankomst doe je de folie en het karton bij de afval en de hoes vouw je op tot een dun en handig A-viertje, dat je zo meeneemt op de de fiets. Voor vertrek van je terugvlucht scharrel je weer wat karton bij elkaar en je stopt je fiets in de VK-hoes.
De VK-hoes is o.a. te koop bij de Vakantiefietser in Amsterdam: www.vakantiefietser.nl ,Bike4 Travel in Rotterdam (Capelle): www.bike4travel.nl en Snel in Utrecht:
www.sneltweewielers.nl

Hoi Martin,

Vorig jaar ben ik met mijn vriendin op fietsvakantie geweest naar Noorwegen; met vliegtuig vanuit Hahn(Dui) naar Oslo. Al jaren verstop ik de dozen ergens op het vliegveldterrein. Nog geen enkele keer gehad dat deze bij vertrek weg waren.

Onze verstop plaats in Oslo:
Als je de terminalhal uitloopt van het vliegveld zie je aan je linkerhand een parkeergarage. De parkeergarage heeft meerdere verdiepingen. In de parkeergarage onder de schuine oprijlaan naar de eerste verdieping had ik onze dozen verstopt; lekker droog en vlakbij waar je ze nodig hebt.

Het is ff een gokje, maar goed op avontuur ga je toch al. En als je ermee rekening houdt dat ze weg kunnen zijn door bijv. als backup een VK-hoes mee te nemen, dan zit je helemaal gebakken; eventueel een beetje luchtkussentjesfoliefolie erbij een klaar is kees.

Succes en veel plezier in het supermooie Noorwegen.

Gert-Jan

. We zijn geland op
Hallo, we gaan binnenkort fietsen in noorwegen voor de heenreis voorzie ik geen problemen met het inpakken in fietsdozen. maar vanuit oslo kan ik maar geen informatie krijgen. Heeft iemand ervaring met het krijgen van fietsdozen in oslo? bvd

GJUittenbogaard schreef:
Onze verstop plaats in Oslo:
Als je de terminalhal uitloopt van het vliegveld zie je aan je linkerhand een parkeergarage. De parkeergarage heeft meerdere verdiepingen. In de parkeergarage onder de schuine oprijlaan naar de eerste verdieping had ik onze dozen verstopt; lekker droog en vlakbij waar je ze nodig hebt.
Hoi Gerd Jan, moet ik dit laten vertalen in het Noors en op allerlei Noorse sites zetten?

bedankt voor jullie informatie. denk dat een hoes inderdaad wel afdoende zou zijn met wat karton erin. voor eventuele andere ideeen houdt ik me warm aanbevolen. groet martin