Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gegroet - Forum Wereldfietser

Gegroet

Hallo iedereen.
Ik ben hier beland omdat ik info aan het zoeken was over fietsvakanties, en vooral de benodigdheden, waar die te vinden,...
Ik heb mij altijd al graag met de fiets verplaatst: op mijn 16e ben ik met mijn vader vanuit Antwerpen naar Friesland gefietst 300 km op 2 dagen) om daar op zeilkamp te gaan. We hadden weliswaar weinig bagage (mama volgde 2 dagen later met de auto met bagage voor de week zeilen en om de fietsen terug naar huis te brengen). Beiden deden we dit op gewone stadsfietsen met 3 versnellingen.

In 2002 trok ik naar Schotland (waar ik familie heb wonen), en heb daar een mooie toer gemaakt (totaal 6-tal dagen gefietst, echter ook f te rekenen gehad met een beginnende Achillespeesontsteking onderweg, waarschijnlijk de klimmen die ik niet zo gewend was).
Afgelopen zomer wilde ik naar Bretagne, maar dit werd logistiek te moeilijk in de tijd die ik vrij had. Het werd dan maar een midweek door België (ook mooi).
Voor deze laatste 2 tochten leende ik mijn vader zijn fiets ("Bikkel" met 21 versnellingen). Voor de tocht door Schotland had ik ook ortlieb-fietstassen geleend van een vriendin. De tocht door Belgie was met een gewone "canvas huis-tuin-keuken fietstas".

Begin juli trouwt een neef van me in Belfast. Ik heb 2 weken daarvoor vrijgenomen, en ben van plan in Ierland te gaan rondfietsen. Ik zie er tegenop om mijn vaders fiets helemaal op het vliegtuig mee te sleuren, maar mijn gazelletje van 15 jaar met 3 versnellingen is nu ook niet echt de ideale fiets. Ze is namelijk amper voldoende voor mijn dagelijkse tocht naar het werk (11-12 km, met wel wat golvende wegen onderweg).
Ik ben dus aan het rondkijken naar een degelijke, niet te dure (eventueel 2e hands) fiets, met liefst 21 versnellingen om er mooie tochten mee te kunnen maken in verschillende reliëfstreken. Tegelijk zou ik deze willen kunnen gebruiken voor woon-werkverkeer. Over een paar jaar kan ik dan eventueel een "echte" toerfiets kopen (momenteel iets te veel aanslagen op mijn budget gepleegd en reeds op het programma).

Ik ga jullie dus een beetje lastig vallen met vnl. materiaalvraagjes.

Groetjes.

Hallo Godiva,

Welkom hier.
Gebruik de zoekfunctie en je komt al een heel eind. Blijven er altijd nog vragen over natuurlijk maar kun je deze wat gerichter stellen en is de kans kleiner dat je met alle uiteenlopende antwoorden de fiets tussen alle andere fietsen niet meer ziet.

Groet,
Robbert