Additionally, paste this code immediately after the opening tag: begin augustus fietsen in Kroatië - Forum Wereldfietser

begin augustus fietsen in Kroatië

Hallo, een vriendin van me (23 jaar) en ik (45 jaar) willen in Kroatië gaan fietsen begin augustus en ik vraag me af of we niet met een grotere groep kunnen gaan. Ik heb een aantal maal in Kroatië gefietst en ik wil er met de trein heen (retour vanaf het Duitse Duisburg naar Rijeka 70 euro incl. fiets!). Ik wil gedeeltelijk over de eilanden en gedeeltelijk door het binnenland naar Dubrovnik en dan met de boot terug naar Rijeka.

Groetjes van Erik.
bikelike schreef:Hallo, een vriendin van me (23 jaar) en ik (45 jaar) willen in Kroatië gaan fietsen begin augustus en ik vraag me af of we niet met een grotere groep kunnen gaan. Ik heb een aantal maal in Kroatië gefietst en ik wil er met de trein heen (retour vanaf het Duitse Duisburg naar Rijeka 70 euro incl. fiets!). Ik wil gedeeltelijk over de eilanden en gedeeltelijk door het binnenland naar Dubrovnik en dan met de boot terug naar Rijeka.
Het grootste gedeelte van het gebied waar je doorheen wilt fietsen is prima veilig, zelfs nooit onveilig geweest. In de regio Knin en het aangrenzende gebied in Bosnië moet je wel rekening houden met de harde realiteit van de etnische zuivering. Er staan daar nog vele ruïnes met boobytraps. Ga dus onder geen enkel beding een leegstaand huis in. De wegen en bermen zijn volledig mijnvrij. Al het andere gebied waar duidelijk sporen zijn van menselijk gebruik is ook volledig veilig. De regio is een mooi fietsgebied, ben afgelopen zomer nog van Zagreb via Banja Luka en Sarajevo naar de Adriatische Kust gefietst. Maar je moet wel eraan denken dat er niet zo lang geleden een oorlog was, je hoofd erbij houden dus.
bikelike schreef:Hallo, een vriendin van me (23 jaar) en ik (45 jaar) willen in Kroatië gaan fietsen begin augustus en ik vraag me af of we niet met een grotere groep kunnen gaan. Ik heb een aantal maal in Kroatië gefietst en ik wil er met de trein heen (retour vanaf het Duitse Duisburg naar Rijeka 70 euro incl. fiets!). Ik wil gedeeltelijk over de eilanden en gedeeltelijk door het binnenland naar Dubrovnik en dan met de boot terug naar Rijeka.

Groetjes van Erik.
Hi Erik,

Kun je meer informatie gegeven m.b.t. de treinreis van Duitsland naar Rijeka?
- Hoelang is de reisduur?
- Waar boek je het treinticket?
- Gaat de fiets op dezelfde dag mee of dien je deze al eerder te versturen?

Tussen het Roergebied en Rijeka gaat 1x per week een directe vakantietrein die fietsen meeneemt. Die trein vertrekt in Keulen om 19u28 op vrijdagavond en komt om 14u18 zaterdagmiddag in Rijeka aan. Deze trein is snel vol. De prijs hangt erg van de boekingsdatum af. Ben je er erg vroeg bij dan kun je goedkope kaartjes krijgen. Bemachtig je een van de laatste kaartjes dan moet je de volle mep betalen. In hoeverre je in Nederland de goedkope kaartjes kunt krijgen weet ik niet, ik woon dichtbij de grens dus dat soort dingen regel ik direct bij een Duits treinstation.
Volgens het gidsje van de Duitse nachttreinen neemt deze trein fietsen mee.

Hallo Ivo,

Bedankt voor je snelle reactie.

Waarschijnlijk ga ik met Germanwings vliegen, nadeel van de trein is de reisduur en 1x per week.

Ralph schreef:Hallo Ivo,

Bedankt voor je snelle reactie.

Waarschijnlijk ga ik met Germanwings vliegen, nadeel van de trein is de reisduur en 1x per week.
Tot Ljubljana kun je meerdere keren per dag komen. Maar dan wel met overstappen. Hoe makkelijk je verder komt hangt van je onderhandelingscapaciteiten af.