Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noppenfolie op Schiphol - Forum Wereldfietser

Noppenfolie op Schiphol

Misschien een wat domme vraag :? maar als mijn fiets meegaat met het vliegtuig en ik wil van dat noppenfolie gebruiken: is dat ergens op Schiphol te krijgen, of moet ik het meenemen in de trein? Wie heeft een praktische tip?

Noppenfolie is niet op Schiphol te koop. Je moet zelf een rol meenemen. Het weegt haast niets.

Weegt niets, dat klopt. Maar het lijkt me zo volumineus om mee te nemen. Maar goed, misschien valt dat wel mee.

willem.megens schreef:Weegt niets, dat klopt. Maar het lijkt me zo volumineus om mee te nemen. Maar goed, misschien valt dat wel mee.
Laat de fiets dan thuis......scheelt een hoop :lol:
Sorry ik wordt een beetje flauw van het weer!

Blanche schreef:Sorry ik wordt een beetje flauw van het weer!
Hoezo? Het zonnetje schijnt!

Gerd

Voor de vlucht naar Madeira over 2 weken heb ik onlangs een rolletje noppenfolie gekocht bij de Praxis, was in de aanbieding voor 1 euro zoveel. Genoeg om de remmen, zadel, voor- en achterderailleur af te dekken. Alles wat ik denk nodig te hebben past opgevouwen in een zadeltasje.
hallo

je moet eerst even bij de vlieg maatschappij navragen of je de fiets mee mag nemen in noppenfolie. vorige week vloog ik namelijk met jet2 en daarbij was het verplicht om de fiets in een doos te vervoeren. normaal gesproken doe ik het hier namelijk nooit in. ook in noppenfolie. Ik haal altijd mijn voorwiel eruit en hang die aan de zijkant van mijn fiets (op een laagje folie) en het stuur natuurlijk ´ingeklapt´.

soms heeft een fietsenwinkel ook nog wel eens wat over van een vervoerde fiets. dan kost het je vaak helemaal niks! en krijgt vaak voldoende!

succes!

groeten Yvette

Ik voel me zo'n nitwit, maar als ik het zo lees moeten voorwiel (en spatbord?) er blijkbaar ook af? En je hoeft niet je hele fiets in te wikkelen met dat spul?

@willem

Iedereen heeft zo zijn eigen manier. Er zijn geen vaste richtlijnen. Een beetje google'n en kijken op sites van collegafietsers levert een schat aan informatie op hoe mensen fietsen inpakken!

Hier kan je zien hoe wij het doen:
http://fietsenineuropa.nl/fiets_inpakken_voor.html

Dat is een hele goede site, bedankt!

Al een aantal keren met Trasavia gevlogen. Fietsen ook ingepakt in noppenfolie en de fietshoes erover heen...geen probleem. Wel zelf meenemen dus...maar het weegt toch niets..succes ermee

groeten Peter