Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring met SPD dualpedalen - Forum Wereldfietser

Ervaring met SPD dualpedalen

Ik ben voor m'n ligfiets op zoek naar een gecombineerd gewoon met SPD pedaal. Ik zie me zelf door de week naar m'n werk nl niet iedere keer van schoeisel wisselen dus vandaar dat ik opzoek ben naar een combipedaal. Wie heeft goede ervaringen met welk type?? Waar moet ik op letten bij de aanschaf, want ik heb nl helemaal geen ervaring met SPD.

Bedankt,

Marianne

Ik rijd al jaren met die combi pedalen en ben er erg tevreden over. Het enige nadeel is dat je altijd maar één kant van het pedaal kunt gebruiken :wink:. Klinkt stom, maar soms is het even lastig. Vooral op de momenten dat je met SPD rijdt. Het is een handigheid om je schoen in de pedalen te klikken en als je dan slechts één kant kunt gebruiken, moet je meer je best doen.

Ik heb trouwens deze(of de voorloper ervan).

Ik heb hier thuis 4 fietsen met die combipedalen. 3 fietsen met die van Shimano en 1 fiets met die van BBB.
De Shimano pedalen vind ik een stuk steviger ogen dan die van BBB (die een beetje ielig eruit zien)

Ervaring? Tja, beide merken doen het gewoon goed.
Ik heb duopedalen gekocht om ook met normaal schoeisel erop te kunnen fietsen. De praktijk? Ik heb fiets/loopschoenen van Shimano waar ik ook op het werk gewoon op rondloop. De pedaalkant zónder klikgedeelte gebruik ik nagenoeg niet.

WFvN schreef:Ik heb hier thuis 4 fietsen met die combipedalen. 3 fietsen met die van Shimano en 1 fiets met die van BBB.
De Shimano pedalen vind ik een stuk steviger ogen dan die van BBB (die een beetje ielig eruit zien)

Ervaring? Tja, beide merken doen het gewoon goed.
Ik heb duopedalen gekocht om ook met normaal schoeisel erop te kunnen fietsen. De praktijk? Ik heb fiets/loopschoenen van Shimano waar ik ook op het werk gewoon op rondloop. De pedaalkant zónder klikgedeelte gebruik ik nagenoeg niet.