Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tuinroute in Zuid Afrika - Forum Wereldfietser

Tuinroute in Zuid Afrika

Ik wil in november/december de Tuinroute van Kaapstad naar Port Elisabeth fietsen.

Wie kan mij hierover informatie geven?
Ik wil graag weten wat de beste richting is: van Kaap Stad naar Port Elisabeth of andersom?
Waar kun je het beste overnachten?
Hoe groot zijn de afstanden tussen de overnachtngsmogeijkheden?
Hoe zit het met de veiligheid?

Alje

Ik wil graag weten wat de beste richting is: van Kaap Stad naar Port Elisabeth of andersom?
Waarvoor het beste? De wind, het verkeer, wat je wilt zien?
Vliegen op Kaapstad geeft je de mogelijkheid om daar eerst wat in de stad en de omgeving te bekijken en zo te aclimatiseren voordat je Afrika verder in duikt.

Waar kun je het beste overnachten?
Zie ook de landeninformatie. Wij vroegen altijd aan de plaatselijke boeren of wij ons tentje om mochten zetten. Dat mocht alleen nooit! We kregen altijd een goede kamer aangeboden. De reden dat we bij boeren aanklopten was omdat we dan zeker wisten dat het enigszins veilig was.

Hoe groot zijn de afstanden tussen de overnachtngsmogeijkheden?
Tussen de echte overnachtingsmogelijkheden (hotels, pensions, enz) op die route altijd op fietsafstand.

Hoe zit het met de veiligheid?
Tja, de een vind het onveilig en de ander niet maar in zijn algemeenheid gesteld moet je oppassen met het fietsen door de townships.