Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groepstocht Thailand - Forum Wereldfietser

Groepstocht Thailand

Groepstocht inThailand.

Wie wil er meer met een groepstocht door Thailand?

Tijd: 30 oktober – 22 november 2007
Aantal deelnemers: maximaal ca. 10
Route: van Chiang Mai naar Nong Khai
Lengte: ruim 1000 km.
Langste dagafstand: 100 km (vrij vlak)

Er zijn inmiddels voldoende belangstellenden om de tocht door te laten gaan.

Dit is een grotendeels rustige route langs plaatsen waar geen toerist komt.
De meeste overnachtingplaatsen staan niet in de Lonely Planet. Mooiste stuk is het deel langs de Mekong. Maar ook andere delen zijn verrassend.
Deze tocht is ook prima als opstapje om ervaring op te doen voor een langere tour door Azië. Na een paar weken met de groep heb je de kneepjes zo onder de knie, dat je zonder problemen alleen door kunt gaan.
In Chiang Mai wordt twee nachten iets comfortabeler overnacht om bij te komen van de lange vliegreis. Daarna eenvoudigere hotels en guesthouses. Er zitten een paar leuke guesthouses bij met een persoonlijke sfeer en een heerlijk tuinrestaurantje. En wat dacht je van een eigen hutje aan de Mekong? Een zonsopgang aan deze legendarische rivier is een unieke ervaring. Maar eerst dommel je 's avonds in tussen de geluiden van de gekko's en andere nachtdieren op liefdespad. Een klamboe beschermt je tegen ongewenste insecten.
Een nacht wordt gekampeerd in een nationaal park. Tentjes en slaapzakken worden bij de parkwachters gehuurd. Kamperende Thais moet je gewoon meegemaakt hebben. Hun volume aan potten en pannen is groter dan hun tentjes. Je hebt alle kans dat je buren te uitnodigen om aan te schuiven, want die uitgebreide maaltijd kunnen ze nooit alleen op. Vraag wel of het mai phet is: niet te heet, want sommige gerechten staan bol van de rode pepers. Ongetwijfeld krijg je als antwoord: "Nit noi!" ( een beetje), maar wat is een Thais beetje? Een van de charmes van het land.
Je kunt overdag met een groepje naar keuze meefietsen, maar overdag ook je eigen weg gaan. Je komt andere leden van de groep ongetwijfeld tegen.
's Avonds heb je dan een gezellige après-fiets met gezamenlijk eten. Ook al heeft iedereen die dag dezelfde route gedaan, toch heeft iedereen weer eigen ervaringen. Leuke stof om uit wisselen.
Gemiddelde dagafstand is zo'n beetje 70 km. Er zijn een paar uitschieters van 100, maar deze zijn grotendeels vlak. Ook al zijn de wegen grotendeels rustig, er valt prima op te fietsen. Zit het je een dagje niet mee? Een pick-up is zo geregeld.

Voor meer informatie:
Bert Sitters: b.sitters@pz.nl

Hi Bert,

Dat ziet er geweldig uit!
Jammer dat ik er de vrije dagen niet voor heb... :cry: ... was anders zeker mee gegaan...

Groet, Rena

Het lukt mij ook niet om vrije dagen met terugwerkende kracht op te nemen....("Fietstocht in 2006")? :roll:
Of bedoel je 2007, Bert?

Blanche schreef:...("Fietstocht in 2006")? :roll:
Of bedoel je 2007, Bert?
Heb het al aangepast ;)

Het is natuurlijk 2007.
De mensen die zich inmiddels hebben aangemeld hebben er ook echt zin!
Belooft dus een mooie en gezellige tocht te worden.

:( Zal helaas moeten skippen, maar klinkt wel superstoer! 8) Have fun.

Bert,

Op de site van AWOL kom ik een zelfde reis tegen als de jouwe, dezelfde data en hetzelfde traject. Betreft jouw reis een commerciële reis en -- gezien de discussies over reclame op het forum -- zou je dat er dan niet ten minste bij moeten vermelden?

[ironie]Ach, wist je dat nog niet? Dit forum is Bert's Grote Reclameforum. Waar het maar enigzins kan prijst hij zijn boekjes en nu dus ook zijn reisje aan.[/ironie]

Peter de Rijk,
Je hebt een aantal vragen. Dat is op zich prima, maar je verbindt er zonder dat je het eerst aan mij hebt gevraagd aan de lezers van het forum al een mogelijke conclusie aan.
Overigens heeft de discussie over wat heeft nu wel een commercieel stempel en niet en wat nu wel kan of niet op het forum nog steeds niet tot een eenduidige conclusie leidt.

De tocht staat inderdaad ook op de site van AWOL.
Als jij contact opneemt met AWOL over deze tocht, dan verwijst AWOL je naar mij.
Voor deze reis worden vliegtickets, tranfers en hotelovernachtingen aan het begin in Chiang Mai en aan het einde ingekocht via AWOL. Ik moet het toch ergens inkopen en AWOL is een betrouwbare organisatie die een product op maat levert tegen een redelijke prijs.
De rest wordt in Thailand geregeld. Alles tegen de zo laagst mogelijke
tarieven.
Voor de rest is het mijn initiatief en heb het ook voorgelegd aan de activiteitencommissie van de Wereldfietser. Ik organiseer deze tocht omdat ik het leuk vind. Mensen die mij beter kennen weten dat ik een Thailand-liefhebber ben. Ik wil deze passie nu een graag delen met een kleine groepje fietsers. AWOL vond mijn initiatief zo leuk, dat ze deze tocht op hun site hebben geplaatst.
Voor de rest: ik verdien hier niets aan!!!! Jouw mogelijke conclusie is dus voorbarig. Er kunnen overigens nog een paar mensen mee.

liz schreef:[ironie]Ach, wist je dat nog niet? Dit forum is Bert's Grote Reclameforum. Waar het maar enigzins kan prijst hij zijn boekjes en nu dus ook zijn reisje aan.[/ironie]
Goede tip Liz, dat zou ik er wel van kunnen maken door al mijn berichten te voorzien van een onderschrift met alle titels van mijn boekjes en gidsen :lol: :lol: :lol: :lol:

Bert,

Dank voor het scheppen van duidelijkheid.
Dat jij als onbezoldigd reisleider optreedt, is je eigen beslissing, maar feitelijk doe je niets anders dan reclame maken voor een reis van AWOL, want zij verdienen aan de tickets, de transfer en de accommodatie die je medereisgenoten bij AWOL *moeten* inkopen. In die zin onderscheidt jouw reis zich in niets van hun andere reizen.
Een prima initiatief verder, maar als er commerciële elementen meespelen in een posting, dan weet ik dat liever meteen.

Hoi Bert,

Jij gaat nog een keertje dat prachtige stukje tussen Nong Khai en Chiang Khan fietsen lees ik ? Ikzelf heb het al twee maal gefietst, maar jij veel vaker denk ik, niet ?
Ook het stukje verder ten westen, je weet wel wat ik bedoel, is schitterend.
Beloofd een mooie tocht te worden door een van de mooiste fietsgebieden van Thailand.
Ik weet trouwens nog een leuk adresje in Chiang Khan moest jou guesthouse daar volzet zijn :wink:

Veel plezier, en laat je niet ontmoedigen door sommige reacties ...

Koen.

peter de rijk schreef:Bert,

Dank voor het scheppen van duidelijkheid.
Dat jij als onbezoldigd reisleider optreedt, is je eigen beslissing, maar feitelijk doe je niets anders dan reclame maken voor een reis van AWOL, want zij verdienen aan de tickets, de transfer en de accommodatie die je medereisgenoten bij AWOL *moeten* inkopen. In die zin onderscheidt jouw reis zich in niets van hun andere reizen.
Een prima initiatief verder, maar als er commerciële elementen meespelen in een posting, dan weet ik dat liever gelijk meteen.
Peter de Rijk,
Die duidelijkheid die je had willen hebben had je ook kunnen krijgen door er mij naar te vragen. We hebben eerder mail-contact gehad. Verder staat mijn e-mail adres onder het bericht.
Waar je tickets en andere benodigdheden voor de tocht ook inkoopt, er zullen altijd bedrijven zijn die aan die tickets en andere benodigdheden voor de reis verdienen. Die commerciële elementen kun je nu eenmaal niet uitsluiten.
Onder jouw berichten staat als onderschrift jouw site www.dewijdewereld.nl
Open je deze site, dan wordt de lezer onmiddelijk geconfronteerd met dominante reclame voor KLM-vluchten, die voor fietsers overigens veel duurder uitkomen.
Had ik dan via jouw site bij de KLM moeten boeken?
Overigens staat het deelnemers aan de tocht ook vrij om een ticket ergens anders te boeken. Weer een voorbarige conclusie van je!

bert sitters schreef: Peter de Rijk,
Die duidelijkheid die je had willen hebben had je ook kunnen krijgen door er mij naar te vragen. We hebben eerder mail-contact gehad. Verder staat mijn e-mail adres onder het bericht.
Waar je tickets en andere benodigdheden voor de tocht ook inkoopt, er zullen altijd bedrijven zijn die aan die tickets en andere benodigdheden voor de reis verdienen. Die commerciële elementen kun je nu eenmaal niet uitsluiten.
Onder jouw berichten staat als onderschrift jouw site www.dewijdewereld.nl
Open je deze site, dan wordt de lezer onmiddelijk geconfronteerd met dominante reclame voor KLM-vluchten, die voor fietsers overigens veel duurder uitkomen.
Had ik dan via jouw site bij de KLM moeten boeken?
Overigens staat het deelnemers aan de tocht ook vrij om een ticket ergens anders te boeken. Weer een voorbarige conclusie van je!
In je eerdere bericht schreef je dat de ticketing via AWOL verliep, nu mogen je medereizigers zelf kiezen... Hoe zit het nou?
Het lijkt me dat anderen ook belang kunnnen hebben bij de duidelijkheid die ik vroeg, vandaar dat ik in dit forum met je communiceer en niet per e-mail.
Dat er reclame op mijn site staat is juist, maar je zult in dit forum geen enkel bericht van mij vinden waarin ik mensen direct of indirect (via affiliatecodes of zo) vraag om op die reclamelinks te klikken. Als men hier zou vinden dat je niet meer in je sig naar je site mag verwijzen als er reclame op staat, dan zou ik die link gelijk weghalen trouwens. (overigens is het www.dewijdewereld.net en niet .nl want dat is een bierfabriek :) )
Waar het me om gaat, is dat er op dit forum nogal wat mensen posten met dubbele petten. Dat is helemaal niet erg, maar ik ben er erg voor dat direct duidelijk is in welke hoedanigheid iemand een bericht post. Dat houdt dit forum en de informatie erop zuiver. Vandaar dat ik dit aan jou vroeg nadat ik je reis bij AWOL had aangetroffen. Ik ben het met je eens dat mijn vraag suggestief was, maar dat werd ingegeven door verbazing dat jouw reis op de frontpage van de AWOL-site als een reis van AWOL werd gepresenteerd.
We moeten voorkomen dat dit forum wordt volgepost met allerlei commerciële activiteiten en zo een goedkope reclamezuil voor bedrijven wordt in plaats van een forum waarop fietsers eigen ervaringen kunnen uitwisselen. Al heel veel fora zijn aan een dergelijke vervuiling kapotgegaan. Daar komt bij dat de Wereldfietser de mogelijkheid tot betaalde reclame biedt (neem ik aan) en de verenigingskas er dus direct belang bij heeft.
Kortom:
Als iemand een bepaalde fiets aanprijst, is het relevant te weten of hij die fiets toevallig ook zelf verkoopt.
Als iemand andere fietsers vraagt bij hem te komen logeren, is het relevant te weten of diegene gewoon een kamer over heeft of een B&B exploiteert.
En als jij medereizigers zoekt, is het van belang te weten of je slechts op zoek bent naar reisgenoten (waarom niet in die rubriek gepost?) of dat je als vertegenwoordiger van AWOL optreedt.
Of en in hoeverre jouw posting commercieel is, daarover is zeker verschil van mening mogelijk, maar als je in je bericht gewoon had gezet:
"In november organiseer ik in samenwerking met AWOL een fietsreis", dan had ik er niet eens op gereageerd want dan was direct duidelijk geweest hoe de vork in de steel zit.

Peter de Rijk,

Je lokt dus wel door jouw onderschrift onder jouw berichten mensen de Wijde Wereld in die daar worden onmiddellijk geconfronteerd met reclame. Komt in praktijk op hetzelfde neer van hetgeen jij in jouw rol als een soort als zedenmeester zegt te bestrijden
Als je vindt dat alles zo zuiver mogelijk moet gaan, dan moet je beginnen om dat principe zelf te hanteren.
Praat gewoon voor jezelf. Andere mensen kunnen best voor zichzelf denken.

Heren, Heren,

Dit toppic gaat over een georganiseerde reis naar thailand. Als het niet duidelijk is mail dan Bert. De discussie over reclame etc wordt ook al elders op het forum gevoerd. Zie dit linkje.
Ik zal hier dus ook niet mijn mening geven. De avl lijkt me een uitgelezen mogelijkheid om hier verder over te praten en eventueel besluiten te nemen.

Groet,
Robbert

Robbert je hebt volkomen gelijk. Ik moet me niet mee laten sleuren. Ik wil gewoon een leuke tocht organiseren en dat gaat gebeuren ook.

Is iets niet duidelijk, of heb je vragen?

Mail me: b.sitters@pz.nl

bert sitters schreef:Ik wil gewoon een leuke tocht organiseren en dat gaat gebeuren ook.
Dat is ook waar het uiteindelijk om draait.

Groet,
Robbert

Als het er nu al zo aan toe gaat, hoe moet het dan in thailand.

Misschien denk je wel na die reis, wat ben ik blij dat ik uit het westen kom, waarom maak ik mij toch altijd zo druk.

Mario
nouuuu in thailand gaat het allemaal goed komen hoor!! :D :D misschien kan die meneer peter de rijk ook nog mee,dan durf ik te wedden dat ie halverwege de trip nog wel een sch... onder zijn togus dan wel of niet goed geschreven krijgt , de mekong in, misschien knapt ie hier van op 8) 8) 8) groet rene p.s ik ga mee ,mijn baas gaat me brengen :) , hoop ik ??groet :lol: :lol: :lol: :lol: