ik heb onlangs een tweedehands koga gekocht om weer voor een licht prijsje een aantal kilometers verder te kunnen. Dit jaar wil ik naar de Alpen, en daar wil ik kleiner versnellingen voor. Ik heb met de fiets al met volle bepakking de Leberg en Molenberg (zie de ronde van Vlaanderen) opgereden. Dat lukte goed. Bij de leberg moest ik zelfs niet uit mijn zadel komen. Maar toch denk ik dat het aangenamer zou zijn als ik nog wat lichter kon draaien, zoals bij mijn oude fiets (standaard atb cassette).
De versnellingen op mijn fiets zijn nu een 2x7. Nu vraag ik mij af wat ik zou steken en van welk merk. Ook wil ik de schakelaars, de remgrepen en de handvaten vervangen die al ferm versleten zijn. (de STX-groep heeft cantilever remmen) Hebben jullie daarvoor ook suggesties?
Let wel, bij mij moet alles low-budget. Er staan al ortlieb voortassen en een TEFAL pannenset op het lijstje aan te kopen equipment.
De versnellingen op mijn fiets zijn nu een 2x7. Nu vraag ik mij af wat ik zou steken en van welk merk. Ook wil ik de schakelaars, de remgrepen en de handvaten vervangen die al ferm versleten zijn. (de STX-groep heeft cantilever remmen) Hebben jullie daarvoor ook suggesties?
Let wel, bij mij moet alles low-budget. Er staan al ortlieb voortassen en een TEFAL pannenset op het lijstje aan te kopen equipment.