Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 5 daagse tocht eind mei - Forum Wereldfietser

5 daagse tocht eind mei

Ik ben van plan om van 16mei een 5daagse tocht te maken. Ik woon in Nijlen (België) en ik ik zou dan met de tent een beetje de bergen willen opzoeken. Ik twijfel of ik mss tot aan de grens rijd met de trein en daar mijn tocht begin om zo meer in het buitenland te rijden. De ardennen zijn ook prachtig en Luxemburg is heel fietsvriendelijk, ik kandan ook Duitsland aandoen bvb. Maar ik zou evengoed een stuk naar Frankrijk kunnen rijden. Let wel, ik moet ook terug aan de grens geraken om de trein naar huis te nemen.
Het idee is een 500km fietsen in totaal. Ik zoek dus eigenlijk een mooi en heuvelachtig gebied vanaf een grensstationnetje en 200km verder.

Van Eupen de Eifel in? Voelt totaal anders aan dan de Ardennen. Daarvandaan Zuidelijk richting de Moezel en stroomopwaarts richting Luxemburg. Dan de Sûre (Duitse kant, maar andere oever kan ook) volgen tot Diekirch.

Nu weet ik alleen even niet of Luxemburg een losstaande dienstregeling heeft van België. Ik ben toendertijd vanuit Diekirch weer direct naar Luik gereden (regelmatige dienst).

Bikeline heeft iig een leuke fietsgids voor de Eifel. Veel keuze uit verschillende routes.

Bedankt voor je antwoord.

Mijn vorige reis die ik heb moeten afbreken na knieontstekingen was via Tongeren naar Luik, dan naar Malmedy, zo verder naar Sankt Vith en daar de grens tussen Duitsland en Luxemburg volgen tot Vianden.
Vandaar ben ik naar Beaufort gereden en dan naar Hollenfels. Ik overnachtte in jeugdherbergen. Dan ben ik naar Aarlen gereden en met de trein naar huis.

Jou idee lijkt me wel wat, ik had zoiets al in mijn hoofd aangezien de Vogezen net te ver zijn. De Naamse ardennen heb ik ook nog niet verkent, dus als daar luike fietsroutes zijn, hebben die ook een kans.

Is de groene valleien fietsroute (http://www.fietskaartinformatiestichtin ... en/ggv.htm) misschien wat voor jou?

600km, starten in Luxemburg of Maastricht, en eindigen aan de kust bij Boulogne..

Johan

(eind mei wil ik deze tocht -ook- gaan fietsen)