Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 1 gezamelijk Wereldfietser & Vakantiefietser forum? - Forum Wereldfietser

1 gezamelijk Wereldfietser & Vakantiefietser forum?

Fora werken in de regel beter werken naar mate er meer mensen actief zijn. Dat levert meer en betere reacties op. (Of zoals economen zeggen: er zijn 'netwerk externalities' en schaalvoordelen).

Zou het daarom niet een goed idee zijn om de krachten van de Wereldfietser en de Vakantiefietser te bundelen en 1 gezamelijk forum te maken? Nu hebben beide vereniging nog een eigen forum, maar het soort vragen die gesteld worden zijn identiek.
Een gemeenschappelijk forum zou bovendien de samenwerking tussen beide verenigingen nog meer benadrukken.

In je eerste zin neem je de activieit als uitgangspunt. Volgens mij heerst er hier een enorme activiteit dus als dat het uitgangspunt moet zijn... :wink:

Ene welke computernerd krijg je zo gek om dat allemaal goed te gaan beheren en in juiste banen te leiden?

Ik denk dat heel veel mensen van de vakantiefietser hier ook wel rondhangen...

Meer mensen is ook meer irritatie vaak! Leidt weer tot chaos zeg maar...

Een ieder is vrij om zich hier aan te melden en om hier je vragen te stellen.

Er zijn vast nog wel meer fora mbt fietsen, die kunnen we toch ook niet allemaal gaan samenvoegen?

Wat is het voordeel voor de vereniging de wereldfietser? Nog meer hits??
Hoe zorg je voor de juiste uitstraling van de beide verenigingen?

Marco Meijerink schreef:Hoe zorg je voor de juiste uitstraling van de beide verenigingen?
Hoi,
Ik heb enige ervaring met "de Belgen" en vermoed dat dat inderdaad hetgene is waar men zich daar enigszins terecht zorgen over zal maken.
De vereniging De Vakantiefietser heeft zeker intern de vereniging een heel andere uitstraling dan de Wereldfietser, veel formeler.
Ik vind dat het maar bij een idee moet blijven.
Leon

Leon schreef:
Marco Meijerink schreef:Hoe zorg je voor de juiste uitstraling van de beide verenigingen?
Hoi,
Ik heb enige ervaring met "de Belgen" en vermoed dat dat inderdaad hetgene is waar men zich daar enigszins terecht zorgen over zal maken.
De vereniging De Vakantiefietser heeft zeker intern de vereniging een heel andere uitstraling dan de Wereldfietser, veel formeler.
Ik vind dat het maar bij een idee moet blijven.
Leon
het is daarom ook dat ik op dit forum actief ben. Technisch staat het hier ook heel wat beter dan bij mijn landgenoten.

Ik heb veel ervaring met Vlamingen en zeker ook met leden van De Vakantiefietser. Een Nederlands forum is te direct en soms te hard. Bovendien zouden wij alle forumleden met 'U' moeten aanspreken :lol:

Het lijkt mij wèl heel educatief voor ons Nederlanders wat omgangsvormen betreft (inderdaad wat formeler)

Kijk je naar culturele parameters als gezagsverhoudingen en 'mannelijkheid versus vrouwelijkheid', dan is dat een moeizame zaak om de twee forums samen te voegen. Daar heb je zeker een Wijfels voor nodig!
Heb niets tegen Eric of de "vakantiefietser", integendeel zelfs
Maar of het verstandig is om een forum van onafhankelijke vrijwilligers te combineren met een forum welke toch een relatie heeft met een commerciele organisatie ??? Ik weet het niet. Of zeur ik nu te veel
dik5 schreef:Maar of het verstandig is om een forum van onafhankelijke vrijwilligers te combineren met een forum welke toch een relatie heeft met een commerciele organisatie ???
Verklaar u eens nader? Welk forum heeft dan een link met een commerciele organisatie?
Mea culpa mea culpa
Ik heb een verkeerd conclusie getrokken ,dacht dat de vakantiefietser iets te doen had met de winkel van Eric
Dirk
dik5 schreef:Mea culpa mea culpa
Ik heb een verkeerd conclusie getrokken ,dacht dat de vakantiefietser iets te doen had met de winkel van Eric
Dirk
Dat wekt ook wat verwarring; we kunnen Eric vragen de naam van z'n winkel te wijzigen :?

[quote="Eric Schuijt"]Ik heb veel ervaring met Vlamingen en zeker ook met leden van De Vakantiefietser. Een Nederlands forum is te direct en soms te hard. quote]

Hier onderschat je ons toch een beetje vrees ik Eric (getuige het toch wel redelijk aantal Belgen op dit forum).

[quote="Eric Schuijt"]Bovendien zouden wij alle forumleden met 'U' moeten aanspreken :lol: quote]
Ook iets waar Nederlanders zich zo vaak in vergissen. Het is zo vreemd dat vele Nederlanders plots beginnen te "U-wen" als ze met een Belg beginnen spreken. Getuigt ook een beetje van gebrek aan kennis & contact met het "Vlaams".
In het Vlaams is het gewoon zo dat de term "u" in een aantal termen & uitspraken vastgeroest zit.
Voorbeeldje: "Is dat uwe fiets ?"
"U" wordt hier niet gebruikt als (krampachtige) beleefdheidsvorm.
"Is dat jou fiets" bekt gewoon niet zo lekker in het Vlaams (om het op zen Nederlands te zeggen :wink: )
Blijf dus gewoon jezelf, de kleine verschillen zijn veel leuker. "Wij" voelen ons ongemakkelijk door de "u's" op de verkeerde plaatsen :D

Maar dit toont misschien wel aan dat het geen goed idee is om de twee forums samen te voegen. Het forum leeft (spijtig genoeg) niet echt in Belgie, en zij die het volgen zit dus toch al op de Wereldfietser. Een patstelling voor de Vakantiefietser misschien ??

Rond Hemelvaart is er een gezamenlijke Vlaams-Nederlandse fietstocht. Laten we daar alle verschillen en gemeenschappelijkheden meten en kijken wat we met elkaar kunnen.
Belangrijkste doel is natuurlijk met elkaar gezellig te fietsen.

Groetjes uit Tienen(Belgie)

Eric,

Ik heb jouw nieuwe handboek Fietspech hier in Belgie nog niet zien liggen.