door
menno » wo 28 mar, 2007 12:53
Beste mensen,
Wat een negatieviteit.
Al die kritiek, Natuurlijk zit er aan ieder ontwerp voordelen en nadelen, en over smaak valt niet te twisten.
Bij woonwerkverkeer is deze chainglider wel degelijk nuttig, in weer en wind en bij pekel op de weg.
Van onderhoudsarm wordt de naaf nog iets meer onderhoudsarm, zeker in de winter.
Rohloff is een fijne naaf en heeft voor en nadelen maar dat zit aan ieder systeem. Ik ben er aan verkocht en ben erg blij met de naaf.
Vergeet niet dat je je hebt neergelegd bij een systeem van open ketting van een derrailleur met ook weer voor en nadelen.
Stil? nee dat is hij niet maar mijn ketting loopt in buizen en dat hoor ik ook, heeft ook weer voordelen en nadelen Ik kan er mee leven omdat de voordelen ruim opwegen tegen de nadelen.
De Greenmachine
Geen nieuw design misschien maar wel een die voor een (redelijk hoge)prijs TOCH leverbaar is en niet in de ontwikkelfase is blijven hangen. Er zijn in de loop van de tijd erg veel problemen geweest bij de ontwikkeling en die zijn nu toch overwonnen in een heel fraaie fiets!
Ook die ketting kast van Rohloff. Als je hem niet wilt, heb je hem niet nodig, koop hem dan niet en zeur niet of kom zelf met iets beters. Dat gezeur over geldklopperij. (Autorijden dat is pas geldklopperij)
Heel erg jammer dat de stemming soms zo negatief en aanvallend overkomt bij het forum
Menno