Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Info gevraagd aanvragen visum voor China (in Pakistan) - Forum Wereldfietser

Info gevraagd aanvragen visum voor China (in Pakistan)

Wie heeft recente ervaring met het aanvragen voor een visum voor China (in Pakistan)??

Ik vind op het net en LP wat tegenstrijdige informatie en daarom heel graag opheldering:

- Moet je nu wel of niet aangeven dat je op de fiets bent?
- Is het (nog steeds) zo dat je een route moet aangeven en dat je daarin in ieder geval niet moet opgeven dat je op de fiets bent of juist wel?
- Moet je nog steeds niet opgeven dat je naar Tibet gaat, ook nu Tibet 'open' is?
- Is een standaard toeristenvisum 3 maanden geldig met 30 dagen verblijf?
- Is een langere verblijfsperiode mogelijk?
- Hoelang duurt de aanvraagprocedure (liefst -ook- ervaring aanvragen in Pakistan)

alvast mijn dank

Flip van Dyke
www.stukkiefietsen.com
:twisted: Het is Fijn om Oud te Zijn.

Beste Flip,

Momenteel wacht ik in Islamabad op mijn Chinese visum. Morgen ophalen, 4 werkdagen heeft het (slechts) geduurd. Ook (fiets)reizigers vlak voor mij hebben het visum succesvol opgehaald. Er worden visa voor maximaal 3 maanden uitgegeven, mits je dat aangeeft in je aanvraag. Deze is erg eenvoudig; geen vragen over vervoersmiddelen, geen vragen over verblijfsadressen in China (noem slechts wat steden) noch Pakistan.

Succes.
Peter

Hi Peter,

Hartelijk dank voor de info. Dat klinkt goed. Toch wel makkelijk die wereldfietser en internet natuurlijk ook.
Ik neem aan dat je 3 maanden geldigheidsduur bedoelt en dat de verblijfsduur 30 dagen is.

Misschien zie ik je nog wel onderweg.

Groeten en veel plezier,

flip

Zie topic
Tips, visa etc. voor een mogelijke route naar het oosten.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=5568
voor de laatste informatie.