Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldreis - Forum Wereldfietser

Wereldreis

Ieder jaar organiseren wij een avond voor fietsers die een lange reis willen gaan maken.

Een aantal wereldfietsers dat net terug is, zal de volgende onderwerpen behandelen:
Visa,
Geld,
Route en klimaat,
Gezondheid en,
Verzekeringen.

En uiteraard wat er verder nog naar voren gebracht wordt.

Er is dan ook weer een nieuwe ge-update uitgave van het boekje De Wereldfietser, handreiking voor het maken van een lange reis.

Deze avond wordt anders dan de naam van het boekje doet vermoeden, zonder medewerking van de vereniging georganiseerd.

Aanmelden op onze website. Er zijn nu nog 8 plaatsen.

hieronder volgt de agenda voor maandagavond de 26e:

1. Route en Klimaat Jurgen ten Brummeler
2. Verzekeringen Dennis Koomen
3. Visa Jurgen van Brummelen
4. Geld Anke

Koffie, thee en negerzoenen

5. Technische dingetjes (website, camera's) Jurgen ten Brummeler
6. Gezondheid Barbara Mansvelt
7. Veiligheid Jurgen Ooms
8. Contact met thuis en relaties Marijcke Toussaint

Eind

Hee Eric,

Marco gebruikt het forum toch ook niet om zijn fietsreparatiecursussen aan de man te brengen. Waarom jij dan wel?

Idee : Plaats dit soort oproepen in de rechterkolom tegen betaling aan de vereninging natuurlijk. :wink:


Blanche

Omdat er ook gebruikers van dit forum zijn die dat heel prettig vinden.

Gerd

Lieve Blanche, deze avond wordt 1 keer per jaar georganiseerd, dus het is geen terugkerende avond zoals al mijn reparatiecursussen en de meeste andere activiteiten.
Zes wereldfietsers nemen maandagavond ieder een onderwerp voor hun rekening. De 'deuropbrengsten' gaan naar deze wereldfieters. Bovendien krijgen ze bij de voorbespreking (een week geleden) een lekkere Indonesische maaltijd voorgeschoteld en op de avond zelf ook. Er zijn op de avond voor de bezoekers onbeperkt negerzoenen te eten :lol: En ook thee en koffie zijn aanwezig.

Iedereen die een onderwerp voor zijn of haar rekening neemt besteedt daar veel tijd aan. In het boekje (dat weer ge-update wordt) zitten vele uren werk! (met dank aan degenen die voor de input hebben gezorgd)
En dan komt er een zekere Blanche mopperen omdat ze dit leest op het forum. Lees het dan niet! En ga fietsen. Zo'n warme avond als deze werelfietseravond is geweldig leuk! Mooie mensen die aan de vooravond van een bijzondere tocht staan. Eindelijk is er een plek waar je al je vragen kunt stellen. Een forum is weliswaar een erg goede plaats, maar het is geen communicatie. Je kunt elkaar niet in de ogen kijken, je kunt geen glimlach zien en een cynische opmerking ontgaat je.

En waarom zet ik het op dit forum; omdat dit toch het forum voor wereldfietsers is? En eigenlijk zou de vereniging dit moeten organiseren, dat is de vereniging aan haar stand verplicht. Maar er was niet eens interesse om hieraan mee te doen.

Ik heb ook voorgesteld om een live-wereldfietser-forum te organsieren. Ook hiervoor was geen interesse. Dus sta niet vreemd te kijken als je over een paar maanden een oproep ziet staan om deel te nemen aan een live-wereldfietser forum in de Westerstraat. Je bent bij deze uitgenodigd.

Ik sluit me aan bij Eric. Vorig jaar bij deze lezing geweest en het was erg leuk. Veel mensen gesproken die met dezelfde dingen bezig zijn. Het is toch erg leuk dat iemand zijn ruimte ter beschikking stelt. Ik zou het ook wel willen doen, maar in mijn studentenkamertje passen net 3 mensen :(

Mensen, erger je niet aan alles maar wees blij dat er mensen zijn die dingen organiseren!!!!!

Het is heel goed dat Eric dingen organiseert en ze onder de aandacht brengt. Vooral mee doorgaan, leuk!

(Mijn inbreng in het forum is geen gezeur ....maar een vraag Eric!)

Waar ik bezwaar tegen heb is dat Eric reclame in zijn aftiteling maakt voor zijn winkel. Er zijn zat mensen actief op de wf-site die fietsen of aanverwante artikelen verkopen maar daarvoor niet de site inzetten. Ik vind dat je daarmee over een grens gaat. Indien je alleen de lezing adverteert zonder te vermelden dat je ook fietsen verkoopt zou het wat mij betreft ok zijn. Het zou wat zijn als iedereen zijn of haar winkeltje onder de aandacht wilde brengen via de wf-site niet? :D

Maar goed dat is mijn mening... iedereen heeft uiteraard het recht om daar anders over te denken.

Heel veel succes met de lezingen en uiteraard je winkeltje Eric! Nu rageer ik niet meer want anders krijgt eric nog meer free publicity! :D
Ik ga genieten van de zon! Iedereen een zonnestraaltje toegewenst! 8)

Blanche

Blanche schreef:Hee Eric,

Marco gebruikt het forum toch ook niet om zijn fietsreparatiecursussen aan de man te brengen. Waarom jij dan wel?

Blanche
Blanche,

Ik vind het jammer dat Marco zijn fietsreparatiecursussen niet hier op dit forum onder de aandacht brengt. Zou nuttige informatie zijn.
Je bedoelt toch Marco de Wit van www.bike4travel.nl ? Of geeft Marco Meijerink reparatiecursussen? Marco Geurts kan het niet zijn, want die fietst nu in Mexico.

bert sitters schreef: Of geeft Marco Meijerink reparatiecursussen?
Als die Marco reisfotografiecursussen gaat geven, mag hij ze van mij ook op dit forum aankondigen.

Gerd

Hoi Gerd,
Gaat gebeuren........(hoe wist je dat???).......
Groet,
Marco

Blanche,

Je kunt je probleem ook voor leggen aan de, vakantie/rijdende rechter.

Past goed bij dit forum, en zo krijgt Eric zelf ongevraagd tv reclame, waar hij anders zeeeeer veel voor zou moeten betalen :wink:

Mario

Bert, Het maakt niet zoveel uit over welke marco ik het had, ging om het principe. Maar ja het gaat gaat om Marco van bike4travel....die naast fietsreparatiecusrsussen ook fietsen verkoopt.

He Ja goed idee, laten we met alle Marco's én Eric naar de rijdende rechter gaan!!! En dan nemen we spandoeken mee van de Wereldfietser.
Krijgen we allemaal een heleboel free publicity.
:lol: :lol: :lol:

Zo en nu sluiten we dit item want alle Marco's en Eric hebben genoeg aandacht gehad. Anders ga ik het over mijn werk hebben en dat willen jullie echt niet :lol:

euh blanche.....volgens mij ben ik hier geen speler in en wil dat heeeeeel graag zo houden. Heb geen winkel, geen spullen die verkocht moeten worden, geen service die ik aan ga bieden. Dus de 's bij Marco er graag even vanaf. :lol:

Hee Marco......er zijn nog andere Marco's dus daarvoor is die s ......
En nu stoppen we echt ja? De winkel zal nu wel al vol zitten bij Eric de 26 e:lol: :lol:

Een paar dagen terug heb ik gehoord dat het onderschrift onder Eric's berichten zorgen voor erg veel extra omzet in zijn winkel.
Er gaan zelfs verhalen dat Eric van deze extra inkomsten een Porsche Carrera gaat kopen. Op de portieren komen logo's van zijn winkel om zodoende nog veel meer reclame en dus inkomsten te genereren.

Ja die Eric Schuyt is een sluwe vos, hij zou verboden moeten worden....

Groeten, John.

Blanche,

Als je je echt hier aan stoort, is het je goed recht dat kenbaar te maken. Maar persoonlijk heb ik meer de ervaring, dat we nu (weer) meer richting een ouderwetse heksenjacht gaan...

Edit: In het draadje Testrapport Rohloff lees ik dat Eric OOK een beetje anti-reclame voor z'n eigen winkel maakt. Naar m'n persoonlijke ervaring heeft Eric een aardige balans.
Eric Schuijt schreef:Ook leuk: wij hebben als test een fiets met de NuVinci naaf in de winkel. Geweldig: traploos schakelen. Als je dacht dat fietsen waren uitontwikkeld; nou vergeet het maar! Maar euh, eerlijkheid geschiedt te zeggen dat deze naaf op dit moment nog ongeschikt is voor een vakantiefietser.
Ik vind het alleen maar nuttig dat Marco hier melding van maakt.

Groeten van een andere Marco

Alle Marco's verzamelen!!!!!!!!
Riekt Marco niet teveel naar reclame voor een bepaald merk fietszadel?

bert sitters schreef:Alle Marco's verzamelen!!!!!!!!
Riekt Marco niet teveel naar reclame voor een bepaald merk fietszadel?
Oeps, betrapt...! :oops: :oops:

Ik beken: In het dagelijks leven word ik met Willem Alexander aangesproken.

Blanche schreef:Idee : Plaats dit soort oproepen in de rechterkolom tegen betaling aan de vereninging natuurlijk.
Ik vind dat Eric er goed aan doet om die aankondiging hier te plaatsen.
Daar is dit forum toch voor, elkaar informeren?
Hoe moet ik anders te weten komen dat er zo'n leuke informatieve avond georganiseerd wordt ?? En of dat wel of niet onder de vlag van de WF gebeurt is toch bijzaak.

Daarnaast, ik log altijd rechtstreeks in op het forum en kijk nooit op de wereldfietsersopeningspagina, en ik heb niet het idee dat ik de enige ben, dus zo'n advertentie zou mij finaal ontgaan (evenals trouwens nagenoeg alle advertenties).