Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mening en op en aanmerkingen graag - Forum Wereldfietser

Mening en op en aanmerkingen graag

Hallo wereldfietsers

Ik ben op dit moment scholier en moet voor het vak MO (management en organisatie) een (ficitief) bedrijf op zetten. Ik moet dus alle voorbereiding doen om het bedrijf op te zetten alleen de laatste fase, het uiteindelijk uitvoeren niet. Het bedrijf moet natuurlijk wel een redelijke kans van slagen hebben.

Toevallig kwam ik op een idee: een semi-georganiseerde fietsvakantie.

dat houdt in dat je een prijs betaalt en voor die prijs krijg je een aantal dingen:

-Fiets plus reserve-onderdelen
-Bagage (geen kleding)
voor:
slapen
koken
EHBO
enz.
-per dag in overleg een vastgesteld bedrag voor de eventuele camping, het eten enz.

na een X aantal weken op een bepaalde bestemming opgevangen en de reis naar huis.

-(mogelijke) route

-op aanvraag op de route een aantal “vaste” slaapplekken, zoals jeugdherbergen, plattelandshotelletjes enz.



Ik wil graag jullie jullie reacties horen, (denk je even in als je reageerd dat dit bedoeld is voor mensen die verder nog geen fietsvakantie-ervaring hebben of geen eigen materiaal, en die niet met een georganiseerde reis willen gaan waar alles vast ligt)


Ik heb echter nog wel een aantal dingen niet duidelijk:

1. is hier, denkt iemand, een markt voor?
2. hoeveel denken jullie dat er per dag nodig zal zijn?
4. Waar kun je kampeerspullen enzo huren, of moet je die gewoon aanschaffen????
3. Verder alle op en aanmerkingen graag


(weet iemand of dit al bestaat misschien)

Alvast heel erg bedankt


Koen van Seyen

Lijkt een beetje op de formule van Cycle tours.

Daarnaast zou je eens kunnen vragen of Eric Schuijt van www.vakantiefietser.nl het erover wil hebben. Ik weet niet of hij iets gelijkwaardigs aanbiedt, maar hij weet er denk ik veel vanaf.

Deze procedure bestaat al en wordt ons en nog andere toegepast.
Niet begeleide of te wel in het mooi Nederlands, self guided.

*Fiets met bagage drager en tassen + reparatie kit (onderdelen niet aangezien je fietsen in orde zijn natuurlijk.

Extra optiemogelijkheid is dat de bagage vervoerd wordt van hotel naar hotel.

*Route beschrijving met eventueel kaart en guidelines.
*Hotelovernachting met ontbijt. (andere maaltijden niet)

*Back-up indien nodig.

Ga je voor een begeleide dan krijg je er nog een fietsleider of gids bij en eventueel auto voor bagage vervoer waarvan de chauffeur eventueel ook het eten kan koken.

Volgens mij zijn er op het net voldoende bedrijven te vinden.

Houdt het eenvoudig en begin niet met allerhande materialen aan te kopen.

Fietsen kan je evntueel huren bij bestaande bedrijven.
Hotels en campings zijn er al.
Goede kaarten zijn er ook in Nl.
In Nl heb je al een uitgebreid routenetwerk.

op je vragen:

1. Ja
2. hangt van bestemming tot bestemming af.
4. als je de route zodanig kiest heb je geen kampeerspullen nodig en gebruik je hotelletjes of eventueel campings met tent of caravan verhuur.
3. Zet je getallen in de juiste volgorde please.

Kies een doelgroep of doelgroepen uit en bouw daar verschillende routes rond.

Gebruik thema's wijnroute- historische route budget route enz. enz.