Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hemelvaarttrektocht 2007 - Forum Wereldfietser

Hemelvaarttrektocht 2007

(Bericht update 2, 12-5-2007, het aantal aanmeldingen bedraagt nu: 37)
Let op: graag aanmelden bij dancelis@hotmail.com

Inleiding
Om de leden van de Wereldfietser en de Vakantiefietser wat dichter bij elkaar te brengen wordt er dit jaar een gezamenlijke kampeertrektocht georganiseerd. De bedoeling van het weekend is dat je een leuke fietstocht maakt waarbij je de kans hebt om ervaringen uit te wisselen met andere fietsers.

Mee te nemen
We overnachten op campings, dus je hebt een tentje, slaapzak en slaapmatje nodig. Tevens is het handig om kookspullen mee te nemen. Voor diegenen die niet van koken houden zijn er mogelijkheden om ’s avonds een restaurantje te zoeken. In Antwerpen en Baarle-Hertog-Nassau zijn er veel mogelijkheden om een leuke eetgelegenheid te vinden in alle prijscategoriën, in Zonhoven is "een gezellig cafetaria met een waaier van dranken en kleine gerechten". In Leende zijn geen eetvoorzieningen op de camping.

Omdat het een echte kampeertrektocht is neem je je eigen spullen mee op de fiets. Er is geen volgwagen.
Het is handig als je een beetje gereedschap bij hebt en een lekke band kan vervangen.

Route
De route gaat hoofdzakelijk over vlakke geasfalteerde wegen welke in goede staat zijn. Soms worden er stukken over onverharde wegen gefietst. Met een normale toerfiets met enkele versnellingen kan je meedoen.

Woensdag 16 mei – verzamelen op camping De Molen in Antwerpen
We verzamelen vanaf ’s namiddags op camping De Molen in Antwerpen . Deze is vlot bereikbaar vanaf het treinstation van Antwerpen-Centraal. In de omgeving is er voldoende plaats om je auto te parkeren. De camping ligt dicht bij het centrum dus zijn er voldoende mogelijkheden om boodschappen te doen, een terrasje te doen (we rekenen op goed weer) of een restaurantje te zoeken.

Camping De Molen
Thonetlaan - 2050 Antwerpen
Tel. +32 (0)3 219 81 79
Fax +32 (0)3 220 86 77
Er is geen website, wel een folder (pdf)

Routebeschrijving voor diegenen die per fiets vanaf het Station Antwerpen Centraal komen (plannetje via www.antwerpen.be):
·Verlaat het station
·Volg De Keyserlei (straat met bomen, veel restaurants)
·Volg winkelstraat Meir
·Op einde Meir rechtdoor, volg tramsporen
·Ga rechtdoor, volg tramsporen tot aan de Groenplaats (groot plein, bomen, grote tramhalte)
·Tramsporen gaan linksaf, volg deze niet maar ga rechtdoor via Reyndersstraat en Vlasmarkt
·Op het einde, sla linksaf in Zandstraat
·Volg Zandstraat tot op plein met bomen
·Ga in voetgangerstunnel (gebruik de lift!!)
·Volg voetgangerstunnel
·Uit de voetgangerstunnel
·Sla rechtsaf, volg Thonetlaan
·Camping op rechterkant (camping ligt in de omgeving van het Sint-Annastrand, gekend bij Antwerpenaars)

Donderdag 17 mei – Antwerpen naar Baarle-Hertog-Nassau
We starten om 10 uur. Gelieve hier op tijd te zijn! Degenen die niet op woensdag in Antwerpen raken kunnen donderdagochtend aansluiten. Afhankelijk van het aantal deelnemers zullen we in meerder kleine groepjes fietsen. Je mag je nog steeds kandidaat stellen om een groepje te leiden. Na een fietstocht van 60 à 70 kilometer komen we aan in Baarle-Hertog-Nassau. Hou er rekening mee dat het een feestdag is en dat de supermarkt niet open is. Dat betekent dus dat je woensdagavond al eten voor tot en met het ontbijt van vrijdag bij je moet hebben! De camping ligt op ongeveer 1 kilometer van het centrum, dus je kan ’s avonds altijd een restaurantje zoeken.

Camping De Heimolen
Heimolen 6, 5111 EH Baarle-Nassau
Tel. 013-5079425
Fax 013-5077885
http://www.deheimolen.nl

Vrijdag 18 mei –Baarle-Hertog-Nassau naar Leende
We starten om 10 uur. ’s Morgens kunnen er boodschappen worden gedaan in Baarle-Hertog-Nassau ofwel onderweg in een ander stadje. Na een fietstocht van 60 à 70 kilometer komen we aan in Leende. Het betreft een natuurcamping welke redelijk afgelegen ligt. Bij goed weer kan je een duik in de grote vijver wagen.

Klein-Frankrijk & Camping De Fuut
Kapelstraat 18-20, Leende
Tel 06 54 286 194
http://www.tentkamperen.nl

Zaterdag 19 mei –Leende naar Zonhoven

We starten wederom om 10 uur en rijden wederom 60 à 70 kilometer. We komen 's namiddags ook weer langs een winkel.

Camping Holsteenbron
Hengelhoefseweg 9
3520 Zonhoven
Tel. +32 11 81 71 40
Fax. +32 11 44 17 89
http://www.holsteenbron.be

Zondag 20 mei –Zonhoven naar Hasselt/Maastricht
We starten om 10 uur. Degenen die naar een Belgisch treinstation willen fietsen kunnen aansluiten bij de groep die naar Hasselt gaat. Wanneer je liever een trein zoekt op Nederlands grondgebied, dan fiets je mee met de groep naar Maastricht. Voor degenen met haast is er een erg efficiente en route langs het Albertkanaal beschikbaar, waarmee je vóór 1300 uur al in Maastricht kunt zijn. De groep die meer tijd heeft zal een nog meer pittoreske route door de Haspengouwse streek volgen. De planning is dat deze groep roind 1500 uur in Maastricht aankomt. Het kan natuurlijk ook zijn dat er nog meer groepen komen, maar dat zien we dan wel.

Treinen vanaf Maastricht
Er rijden tegenwoordig twee keer per uur, op .23 en .53, intercities richting noorden. In elke trein kunnen ongeveer een tiental fietsen. De treinen staan ongeveer een kwartier van tevoren op het perron klaar voor vertrek.

Kosten

De kosten voor de camping worden gedeeld, dwz de leiders verzamelen het geld bij de deelnemers en rekenen daarmee af. Reken op ongeveer een vijf à tien euro campinggeld per overnachting. Je betaalt zelf je eten en drinken onderweg (supermarkt, restaurant, terras,...).

Tot binnenkort!

Dan en Leon

Hey Dan en Leon,

Natuurlijk ben ik van de partij!
Tevens wil ik wel "toerleider" zijn, ik kan dan weer met een clubje fietsen die net iets vlotter is dan gemiddeld.

seeya
jim

Is er al meer bekend over de Hemelvaarttrektocht?
Hallo,

Ik zal van dit lange en zonnige weekend profiteren om alvast de route voor de Hemelvaarttrektocht te verkennen. In de loop van volgende week zal ik wat meer informatie doorsturen naar degen die zich hebben aangemeld. Tot hiertoe zijn er 20 personen ingeschreven, dus er zijn nog enkele plaatsjes vrij.

Groeten,
Dan

Hi Dan en Leon,

Is er al iets meer bekend over de Hemelvaarttrektocht?
Waar verzamelen we? Wanneer? etc.

Alvast bedankt!
Groet, Rena :wink:
Dan schreef:Hallo,

Ik zal van dit lange en zonnige weekend profiteren om alvast de route voor de Hemelvaarttrektocht te verkennen. In de loop van volgende week zal ik wat meer informatie doorsturen naar degen die zich hebben aangemeld. Tot hiertoe zijn er 20 personen ingeschreven, dus er zijn nog enkele plaatsjes vrij.

Groeten,
Dan

Wat heb jij een lang weekend Dan....heerlijk :lol:
Ben ook erg benieuwd naar de route. Hoop snel van je te horen!

Blanche
Blanche schreef:Hoop snel van je te horen!
Geduld is een schone zaak :wink:
Zie het aangepaste bericht :D

Zie campingbaas in Zonhoven heeft een leuk assortiment biertjes!
Dan en Leon schreef:
Blanche schreef:Hoop snel van je te horen!
Geduld is een schone zaak :wink:
Zie het aangepaste bericht :D

Ja en dan heb je ook wat....... 8)

Hi Leon en Dan, zijn er al veel aanmeldingen?

renaw schreef:Hi Leon en Dan, zijn er al veel aanmeldingen?
Al tientallen :D Als je het precies wilt weten moet je Dan even mailen, die heeft de lijst. Er zijn echter nog een heleboel mensen die zich niet hebben aangemeld en die volgens mijn onderbuikgevoel toch komen. Willen die zich a.u.b. nog aanmelden, want zoals bij elke buitenlandtrektocht is aanmelden in dit geval verplicht* !
Groeten
Leon

*: als je mee wilt tenminste :wink:

ik kom ook mee

Jammer dat op de website zelf niet staat dat je je moet aanmelden, nu zullen veel mensen bot vangen :roll: :cry:
Leon

Ik wil graag een Trappistenbier-fietsgroepje vormen dat tijdens de Hemelvaarttocht langs drie kloosters trekt waar men authentiek Trappistenbier brouwt. Bij deze kloosters is een proeflokaal waar het edele vocht kan worden geproefd. Alle drie de kloosters liggen op de route: donderdag een bezoek aan Westmalle (fietsknooppunt 62, Antwerpen en Antwerpse Kempen-Noord), vrijdag aan Koningshoeven (fietsknooppunt 82, Midden-Brabant) en zaterdag de Achelse Kluis (fietsknooppunt 217, Belgisch-Limburg).
Trappistenbier is een beschermde naam. Op slechts zeven plaatsen op de aardbol wordt dit onder leiding van monniken gebrouwen speciaalbier geproduceeerd. We komen dus langs drie van deze zeven locaties!

Volgens mij zijn in Baarle-Nassau/Hertog veel winkels zeven dagen van de week open, dus ook op Hemelvaartsdag. In ieder geval de winkel met een uitgebreid assortiment Belgische biertjes.

Gaan er voldoende Belgen mee, ondanks alle Communie-feesten?

Het weer wordt vanaf woensdag beduidend beter.

Railpro zit ons maar gedeeltelijk dwars, met zondag spoorwerkzaamheden tussen Utrecht en Amsterdam/Schiphol. Dit houdt in dat de treinen vanaf Maastricht niet verder gaan tot Utrecht. In Utrecht moet je dan overstappen op via Hilversum ongeleide treinen. Extra reistijd ongeveer 30 minuten.

Winkels in Baarle-Nassau

De C1000 in Baarle-Nassau is wel open op Hemelvaartdag, maar deze sluit helaas al om 13:00 uur.
Tot 17:00 uur is open: Baarle's Specialiteitenhuis Familie Van Eijl, Nieuwstraat 21, Baarle-Nassau, tegenover de kerk. tel. (0031) (0)13-507 8574,
The place to be op het gebied van vleeswaren, Hollandse en buitenlandse kazen, salades, pastas, patés, olijven, tapas, delicatessen, wijn, noten, brood. Verder tal van ingrediënten voor een lekkere campingmaaltijd.
Dus even doorfietsen om op 17:00 uur in Baarle te zijn!

Voor bieren in Baarle:
www.beterbier.be
www.brouwershuys.be
voor wie zin heeft ,verzamelen dinsdagavond op de landschaps-camping ,in de polder,groenedijk 35 Lage-Zwaluwe om van daaruit woensdagmorgen +\- 10 uur tevertrekken via LF2 of andere route richting Antwerpen laat wat horen of kom gewoon aanwaaien en p.s die bier-route gaan we doen bert ,groet rene.
Twee huishoudelijke mededelingen:
1. Op mijn aanmeldingslijstje dat ik hier heb staan 18 vrouwen en 17 mannen. Welke man gaat nog mee? :D
2. Op camping Klein Frankrijk/De Fuut worden wij in geval van slecht weer ontvangen met warme koffie en thee. Ook wordt ter plekke door de campingbaas trappistenbier aan de man gebracht.
Leon

Leon,

Gooit de campingbaas van Klein-Frankrijk/De Fuut ook 's avonds de informatieschuur open, zodat we met regen binnen kunnen zitten?
Dan en Leon schreef: 1. Op mijn aanmeldingslijstje dat ik hier heb staan 18 vrouwen en 17 mannen. Welke man gaat nog mee? :D
Miischien kan deze persoon ook nog even voor mooi weer zorgen... 8)

bert sitters schreef:Gooit de campingbaas van Klein-Frankrijk/De Fuut ook 's avonds de informatieschuur open, zodat we met regen binnen kunnen zitten?
Ja, maar daar kunnen nog steeds geen 40 man (m/v) in :?
Leon