Gevlogen traject: Amsterdam-Casablanca
Datum: december 4X 2002-2007
Vervoerstarief fiets: Je mag 30 kilo meenemen inclusief fiets.
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: goed verpakt; paar keer met doos, paar keer met (bubbeltjes)plastic en gevlogen
1 juli 2007: 'Bicycles can be accepted only for transport in the cargo compartment.The pedals must be disassembled or reassembled inside.
The wheels must be disassembled and fastened at either side of the frame and the tires may remain inflated .'
Fiets tevoren aangemeld?: ja zelf telefonisch bij airline aangemeld. Bevstiging gekregen per fax na telefonisch contact en per e-mail na boeking via internet.
Ervaringen: - Een keer schade op terugweg; waarschijnlijk door de verlader in amsterdam. Andere keren (4X) zonder schade.
- Laatste keer (2006) vanaf Dusseldorf mét gewone fietsdoos (van fietsenmaker) gevlogen. Gevolg: doos te groot voor de laadklep van het vliegtuig. Fiets arriveerde via een omweg (en dus groter vliegtuig) 2 dagen later. Les: pak je fiets zo compact mogelijk in.
Datum: december 4X 2002-2007
Vervoerstarief fiets: Je mag 30 kilo meenemen inclusief fiets.
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: goed verpakt; paar keer met doos, paar keer met (bubbeltjes)plastic en gevlogen
1 juli 2007: 'Bicycles can be accepted only for transport in the cargo compartment.The pedals must be disassembled or reassembled inside.
The wheels must be disassembled and fastened at either side of the frame and the tires may remain inflated .'
Fiets tevoren aangemeld?: ja zelf telefonisch bij airline aangemeld. Bevstiging gekregen per fax na telefonisch contact en per e-mail na boeking via internet.
Ervaringen: - Een keer schade op terugweg; waarschijnlijk door de verlader in amsterdam. Andere keren (4X) zonder schade.
- Laatste keer (2006) vanaf Dusseldorf mét gewone fietsdoos (van fietsenmaker) gevlogen. Gevolg: doos te groot voor de laadklep van het vliegtuig. Fiets arriveerde via een omweg (en dus groter vliegtuig) 2 dagen later. Les: pak je fiets zo compact mogelijk in.