Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Royal Air Maroc - Forum Wereldfietser

Royal Air Maroc

Gevlogen traject: Amsterdam-Casablanca
Datum: december 4X 2002-2007
Vervoerstarief fiets: Je mag 30 kilo meenemen inclusief fiets.
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: goed verpakt; paar keer met doos, paar keer met (bubbeltjes)plastic en gevlogen

1 juli 2007: 'Bicycles can be accepted only for transport in the cargo compartment.The pedals must be disassembled or reassembled inside.
The wheels must be disassembled and fastened at either side of the frame and the tires may remain inflated :D .'

Fiets tevoren aangemeld?: ja zelf telefonisch bij airline aangemeld. Bevstiging gekregen per fax na telefonisch contact en per e-mail na boeking via internet.
Ervaringen: - Een keer schade op terugweg; waarschijnlijk door de verlader in amsterdam. Andere keren (4X) zonder schade.
- Laatste keer (2006) vanaf Dusseldorf mét gewone fietsdoos (van fietsenmaker) gevlogen. Gevolg: doos te groot voor de laadklep van het vliegtuig. Fiets arriveerde via een omweg (en dus groter vliegtuig) 2 dagen later. Les: pak je fiets zo compact mogelijk in.
Neem altijd een afschrift van de afspraken mee naar het vliegveld!

Ongeacht welke vluchtmaatschappij>> Ik zorg er altijd voor dat ik een uitdraai heb van de afspraken die ik gemaakt heb over het vervoer van mijn fiets. Dit kan ofwel een uitdraai van de algemene voorwaarden van de website zijn ofwel een mail of fax van de persoon met wie je die afspraken gemaakt hebt. Mijn ervaring is dat dit zeer goed werkt zodra het grondpersoneel moeilijk gaat doen. In je uitdraai staan:

> de kosten van het vervoer
> de voorgeschreven verpakkingswijze
> het feit dat je je fiets hebt aangemeld.
Tot mijn verbazing las ik vandaag onder de voorwaarden voor het meenemen van een fiets bij Royal air Maroc dat de banden opgepomt mogen blijven....Jippie! :D

Hopelijk volgen er meer maatschappijen en zetten ze dit bij de voorwaarden op de website. Kunnen WF-ers voortaan de voorwaarden geprint meenemen naar het vliegveld en laten zien bij gesputter van grondpersoneel.

Blanche

@blanche

Dat hoeft bij Ryan air ook niet, maar dat weten ze op het vliegveld niet :shock: Tegen ons zeiden ze: doe het zelf of wij laten het leeglopen.
Dan doe ik het toch liever zelf!! :D

Hadden jullie deze voorwaarden geprint op papier bij je....?
Het helpt welleens als je de voorwaarden van de eigen maatschappij in schrift hebt, heb ik ervaren.

Blanche

Gevlogen traject: Zaventem (Brussel) - Marrakech retour
Datum: maart 2008
Vervoerstarief fiets: Gratis mits binnen 30kg totaal bagage. Daarna overgewicht per kilo.
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: Vereist geen idee, fietshoes met bubbeltjesplastic heen, alleen fietshoes terug
Fiets tevoren aangemeld?: ja, bij boeking reisbureau
Ervaringen: Er kan verwarring ontstaan met de voorwaarden van dochtermaatschappij Atlas Blue, welke vaak de vluchten uitvoert (€ 10,- enkele reis voor fiets en dan de gewone 20kg bagage). Hiervoor moet dan even de info gezocht worden.
Heen (ingepakt in bubbeltjesplastic en fietshoes) achterdrager verbogen: waarschijnlijk van de kar gevallen en schuin op de achterkant geland.
Terug (ingepakt in alleen fietshoes) geen problemen; de man die de fiets terug afleverde bij de bagageband op Zaventem had het over een "goed ingepakte fiets"...
Reclamatie anderhalve week geleden opgestuurd naar vliegmaatschappij in Marrakech, Marokko, maar nog geen reactie gehad.